کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری با جذب سرمایه‌گذار

با جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی بنیاد مستضعفان کشور و مدیرعامل جدید کارخانه حجاب شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در دهه‌های گذشته از مسیر توسعه بازمانده است، گفت: این استان با محرومیت‌های بسیاری روبرو و به این دلیل نرخ بیکاری استان بالاتر از میانگین کشوری است که برای کاهش این نرخ نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

آمادگی لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف توسط بنیاد مستضعفان در استان وجود دارد.

با جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف از جمله در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری نرخ بیکاری در استان کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


واحد‌های تولیدی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان از جمله کارخانه حجاب، بهنوش، پاک‌پی و مجموعه شیر و گوشت زاگرس در این استان در حال فعالیت است و طرح‌های توسعه این واحد‌های تولیدی می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری در استان موثر باشد.

تولید چادر مشکی یکی از نیاز‌های کشور محسوب می‌شود و با توسعه کارخانه حجاب شهرکرد به‌عنوان تنها تولیدکننده چادر مشکی در کشور، می‌توان علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، از خروج ارز و واردات چادر مشکی نیز جلوگیری کرد.

امید است هر چه سریعتر فرآیند اجرایی طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد آغاز شود و مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از برکات آن بهره‌مند شوند.

آقای شیرازی مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی بنیاد مستضعفان کشور در این نشست با اشاره به اینکه کارخانه حجاب شهرکرد تنها تولیدکننده چادر مشکی در کشور محسوب می‌شود، گفت: دانش تولید پارچه چادر مشکی در اختیار این مجموعه قرار دارد و می‌توان از این فرصت برای انحصار تولید در این محصول استفاده کرد.

با اجرای طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد، تولید چادر مشکی از ۱۰ میلیون متر مربع در سال به ۱۶ میلیون متر مربع خواهد رسید.

اجرای این طرح ظرف سه سال نیازمند ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار است و برای ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.