معرفی عامل آتش زدن پسماند روستای انجیلاق به دادگاه

دهیار روستای انجیلاق در شهرستان آبیک به دلیل تخلیه غیر مجاز پسماند‌های عادی، خانگی و صنعتی و آتش زدن آنها در اراضی این روستای به دادگاه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - امید رحمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: با توجه به بازدید به عمل آمده از نحوه مدیریت پسماند‌های عادی (خانگی) روستای انجیلاق، به دلیل تخلیه غیر مجاز پسماند‌ها عادی، خانگی و صنعتی در اراضی این روستا "واقع در معدن متروکه و در داخل مسیل منتهی به رودخانه" این اداره بر حسب وظایف سازمانی نسبت به صدور اخطار محیط زیستی اقدام کرده است.

 پس از بررسی و بازدید مجدد توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست آبیک، مشاهده شد متاسفانه هیچ گونه اقدامی توسط دهیار روستای انجیلاق جهت ساماندهی و پاکسازی صورت نگرفته و ضمن استمرار آلودگی علاوه بر تخلیه غیر مجاز پسماند‌های ذکر شده نسبت به آتش زدن پسماند در محل نیز اقدام کرده است.

با توجه به شکایت شرکت آب منطقه‌ای و به استناد ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، ماده ۲۰ قانون هوای پاک، ماده ۱۹ قانون حفاظت از خاک و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی در خصوص رفع آلودگی و پاکسازی و انتقال مستمر پسماند‌های عادی روستا به سایت مورد تایید محیط زیست توسط مسئولین روستا، دهیار روستای انجیلاق علیرغم محکومیت در سال ۱۳۹۹ جهت ساماندهی و پاکسازی به دادگاه معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار