ادعای کاخ سفید: پوتین تهدیدهایی با هشدار هسته‌ای می‌دهد

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه تهدیدهایی با هشدار به استفاده از انرژی هسته‌ای ارائه می‌کند.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه در بحبوحه تنش با اوکراین تهدیدهایی با هشدار نیروی هسته‌ای می‌فرستد.

سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، با اشاره به آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، نیروهای بازدارنده هسته‌ای این کشور را در بحبوحه تنش با اوکراین در حالت آماده باش قرار داده است، مدعی شد پوتین تهدیدهایی انجام می‌دهد که با هشدار نیروی هسته‌ای همراه است.

جنیفر ساکی در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به تهدیدهایی که از سوی پوتین ارزیابی شده‌اند، مدعی شد: «الگویی که ما از پوتین در طول این درگیری دیدیم این است که او تهدیدهایی را تولید می‌کند که وجود ندارند و به این وسیله قصد دارد تا تجاوز بیشتر به اوکراین را توجیه کند.»

سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه دیگری با خبرگزاری ام‌اس‌ان‌بی‌سی از چین خواست تا حمله روسیه به اوکراین را در روز یکشنبه محکوم کند، و گفت: «چین برخی از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و متحدانش علیه روسیه را به دلیل حمله به روسیه اجرا کرده و هفته گذشته به نفع حاکمیت اوکراین صحبت کرده است، اما باید اقدامات بیشتر از این انجام دهد. اکنون زمانی نیست که در حاشیه بایستیم. اکنون زمانی است که باید با صدای بلند سخن گفت و اقدامات رئیس جمهور پوتین و روسیه در حمله به یک کشور مستقل را محکوم کرد.»

این در حالیست که شب گذشته «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دلیلی ندارد که مدعی تجاوز روسیه به اوکراین باشد.  او در ادامه افزود: «با توجه به ناتوانی کشور‌های ناتو در مذاکره و عدم تمایل آن‌ها به تقویت واقعی امنیت در اروپا، براساس اصل امنیت برابر و غیرقابل تقسیم، ما تلاش آن‌ها را برای متهم کردنِ روسیه به تجاوز به اوکراین بی‌اساس می‌دانیم.»

از روز پنج‌شنبه هفته گذشته تنش میان روسیه و اوکراین که در چندسال اخیر به دلیل الحاق کریمه افزایش یافته بود، رو به وخامت بیشتری گذاشته است. در این میان مداخله‌های غرب و به طور خاص آمریکا، بر بدترکردن شرایط کمک کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۸:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آمریکایی ها جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
آمریکایی ها جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2001 تاکنون در خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست ها در جنگ سوریه بودند و هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کاخ سیاه. ۲۴۶ سال بیشتر از عمر آمریکا نمیگذره ولی به جر چند سال همش در حال جنگ و کودتا بوده و خون صدها میلیون انسان بیگناه گردن آمریکاست
آخرین اخبار