فرماندار:

مقابله با گران فروشان خط قرمز ستاد تنظیم بازار خاش است

فرماندار خاش گفت: مقابله با گران فروشان، احتکار کنندگان کالا و عدم درج قیمت و ارائه فاکتور خط قرمز مهم ستاد تنظیم بازار این شهرستان است.

صاحب گل صالحی  در حاشیه نشست اعضای ستاد تنظیم بازار خاش  گفت: به تمام اعضای کارگروه تاکید شده برای تامین نیازهای اساسی مردم در ایام پایانی سال و عید نوروز و ماه مبارک رمضان تدابیر لازم را بیندیشند.

او می گوید: در راستای حمایت از مردم با مشارکت دادن نیروهای بسیجی و همکاری تعزیرات حکومتی، ادارات صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی و بهداشت به صورت قاطع و جدی با واحدهای خبازی و واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

به گفته فرماندار خاش  انباشت و دپوی نان در خبازی ها سبب تشکیل صف می‌شود بنابراین از اعضای کارگروه انتظار می رود به این مهم رسیدگی و طوری برنامه ریزی شود که نان با کیفیت و با رعایت موازین بهداشتی تحویل مردم شود.

 او گفت: در راستای کاهش دادن صف های طولانی بنزین طی ماههای اخیر افزون بر ۱۲۰۰ کارت سوخت مهاجر در این شهرستان ابطال و ۲۷۰ کارت دیگر نیز در حال ابطال شدن هستند.

صالحی گفت: نظارت و پایش و فعالیت شبانه روزی و پیش بینی کارت آزاد برای مسافران در جایگاه های سوختی باید مورد توجه باشد.

 او می گوید: کار اطلاع رسانی و شفافیت در بیان عملکرد باید مورد توجه مدیران باشد و از ظرفیت رسانه ها برای بیان اقدامات انجام شده استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی و دبیر ستاد تنظیم بازار خاش هم  گفت: طی سه هفته اخیر ۶ واحد خبازی و واحد صنفی و مرکز عرضه میوه و تره بار مختلف به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

شیرزاد کمالی گفت: از روزهای گذشته تاکنون کار توزیع ۳۲ تن شکر با قیمت ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان در هر کیلوگرم در نقاط مختلف این شهرستان آغاز و مرغ و میوه تنظیم بازار، روغن و برنج های تایلندی و پاکساتی نیز توزیع می‌شود.

او  گفت: ۱۶ تن میوه شب عید شامل ۶ تن پرتغال و ۱۰ تن سیب نیز بزودی در خاش توزیع خواهد شد و ۳۰ تن روغن مایع نیز اعلام نیاز کرده‌ایم.

مدیر اداره صمت خاش نیز  گفت: سهمیه ماهانه آرد جذب شده در این شهرستان یکهزار و ۵۴۰ تن بوده که در همین راستا یک هزار و ۱۶۵تن نوع یک آرد حمایتی و ۱۹۱ تن نوع ۲ آرد حمایتی میان خبازان خاش توزیع شده و هیچ گونه کمبودی گزارش نشده است.

مهدی اسماعیلی  گفت: با توجه به سرانه رشد جمعیتی ۳.۲ درصدی و حضور افزون بر ۵۰ هزار تبعه خارجی در خاش و نیز تردد مسافران از شهرهای مختلف در این شهرستان نیاز است در اختصاص سهمیه بالاتر ویژه این منطقه تدبیر شود.

او گفت: در حوزه تامین و توزیع گاز نیز هیچ گونه مشکلی در خاش وجود ندارد و ذخیره روز گذشته گاز در خاش ۱۲۲ تن بوده و امروز نیز ۱۱۲ تن ذخیره گاز داشته ایم.

امان الله رخشانی مدیر دامپزشکی خاش نیز گفت: طی ماه‌های تیر، آبان و بهمن افزون‌بر ۵۰۰ هزار جوجه ریزی در واحدهای مرغداری این شهرستان شده است.

  شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار