فرماندار:

استقبال مردم خاش از دُز سوم واکسن کرونا ۱۰ درصد است

فرماندار خاش گفت: با توجه به اینکه استقبال مردم این شهرستان از دُز سوم واکسن کرونا تنها ۱۰ درصد است بنابراین جاماندگان واکسن باید به سلامتی خود و سایر اقشار جامعه اهمیت داده و نسبت به تزریق دُز سوم هر چه سریعتر اقدام کنند.

صاحب گل صالحی گفت: پوشش واکسیناسیون در خاش جهت رسیدن به ایمنی مطلوب علیه اُمیکرون با توجه به قدرت سرایت بالای آن کافی نیست و می‌بایست با تقویت مشارکت‌های بین بخشی و همراهی مردم از خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی این ویروس که در وهله نخست گریبانگیر جاماندگان واکسن کرونا بوده، پیشگیری کنیم.

او گفت: متأسفانه کرونا از حد یک بیماری به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و همه ما نسبت به سلامت یکدیگر مسوول هستیم.

فرماندار خاش گفت: هر شخص مبتلا در هر خانواده با توجه به قدرت سرایت بالا می‌تواند به یک کانون انتشار تبدیل شود و در صورت بی توجهی به واکسیناسیون و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجموعه‌ای بزرگ را مبتلا می‌کند و نتیجه آن بالا رفتن آمار بستری در مراکز درمانی و فوت است.

او می گوید: بهبود وضعیت نارنجی و پرخطر کرونا و جلوگیری از اعمال محدودیت‌های کرونایی که بدون شک قشر عظیمی از شهروندان را متضرر می‌کند مستلزم تشدید فعالیت‌های بین بخشی سطوح مختلف آموزشی، نظارتی، واکسیناسیون، همراهی شهروندان با مصوبات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

صالحی گفت: در پی چهار مکاتبه صورت گرفته با اتاق اصناف خاش با موضوع معرفی کسبه و بازاریان فاقد سابقه واکسناسیون یا نقص در تکمیل آن و وضعیت بازدید‌های انجام شده در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اتاق اصناف موظف به پیگیری این موارد و اعلام گزارش کتبی تا روز چهارشنبه به ستاد کروناست، علاوه بر این ابلاغ مجدد دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی رؤسای اتحادیه‌های صنفی در دستور کار قرار گیرد و در صورت سرپیچی از مصوبات نسبت به صدور تذکر و پلمب واحد صنفی متخلف اقدام شود.

او گفت: برنامه ریزی هدفمند در استقرار تیم‌های سیار واکسیناسیون به منظور تسهیل دسترسی به خدمات واکسن در سطح بازار، مناطق و محلات شهر و حاشیه شهر و روستا‌های تابعه با پوشش پایین واکسیناسیون با همکاری سپاه و نیرو‌های بسیجی به شکل محله محور مبتنی بر طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" و اعلام گزارش به ستاد کرونا مورد تاکید است.

فرماندار خاش می گوید: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی تا روز چهارشنبه موظف به ارسال لیست وضعیت انجام واکسیناسیون خود و نیرو‌های تحت پوشش به ستاد کرونای شهرستان بوده و شبکه بهداشت و درمان نیز به عنوان ناظر پس از راستی آزمایی نسبت به اعلام گزارش نهایی شاخص واکسیناسیون ادارات به تفکیک اقدام کند.

او گفت: با برنامه ریزی، مداخله و تقویت مشارکت بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و همراهی اقشار و شخصیت‌های دولتی، مذهبی و دینی و مردمی و اهتمام شبانه روزی تیم‌های بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاهها، خانه‌های بهداشت، مراکز تجمیعی واکسیناسیون و نیز تیم‌های سیار در سطح شهرستان باید به شاخص واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد برسیم.
صالحی بیان کرد: بررسی‌های اخیر نشان‌دهنده این حقیقت است که بین ۲ مورد فوتی اخیر مبتلا به کرونا و سهل انگاری تلقیح و تکمیل واکسیناسیون در خانواده رابطه مستقیمی وجود داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار