تأمین گوشت مرغ مورد نیاز ایام نوروز و ماه رمضان در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، توزیع مرغ در استان از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.

نوبخت اژدری گفت: ما در بهمن ماه جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه را در استان انجام دادیم که بر همین اساس برآورد تولید بعد از کنار گذاشتن تلفات احتمالی، ۵ هزار و ۱۰۰ تن است در حالی که مصرف ماهانه استان ۳ هزار تن است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: با احتساب مسافران و گردشگران و تأمین سایر نیازمندی‌ها ما ۴ هزار و ۵۰۰ تن برآورد توزیع در سطح استان را داریم که حتی مازاد تولید خود را می‌توانیم به سایر استان‌ها نیز عرضه کنیم.

به گفته او، توزیع گوشت مرغ برای تنظیم بازار ایام پایانی سال از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین ادامه پیدا می‌کند.

اژدری گفت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از نیمه دوم فروردین ماه سعی کردیم تا نیاز آن ایام را نیز در نظر بگیریم تا ذخیره‌سازی مناسب برای ماه رمضان نیز داشته باشیم.

او می گوید: علاوه بر توزیع مرغ گرم در سطح استان، ما تصمیم گرفتیم تا به تناسب نیاز بازار ۲۷ تا ۲۸ هزار تن مرغ منجمد را نیز در استان توزیع کنیم که تصمیم گرفتیم تا مرغ منجمد را نیز توزیع کنیم تا تنظیم بازار در فروردین ماه انجام شود.

اژدری در مورد توزیع تخم مرغ نیز گفت: نیاز استان یک‌هزار و ۱۰۰ تن در ماه است که ۵۰ درصد این نیاز در داخل استان تأمین شده و ۵۰ درصد را نیز از سایر استان‌ها تهیه می‌کنیم تا در مصرف تخم مرغ شهروندان با مشکلی روبه‌رو نشوند.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ما در گوشت قرمز مازاد بر نیاز استان تولید داریم به گونه‌ای که سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که مصرف استان ۱۵ هزار تن است.

اژدری گفت: با مجوز دامپزشکی به صورت لاشه و یا زنده دام مورد نیاز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود و هیچ مشکلی در ذخیره‌سازی گوشت منجمد به میزان ۲۰۴ تن با نرخ مصوب به وجود نیامده است.

او نرخ گوشت قرمز را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ۱۴۰ هزار تومان قیمت بازار گوشت قرمز است در حالی که ما به نرخ ۱۲۰ هزار تومان مازاد بر نیاز دامداران را خریداری و ذخیره‌سازی کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
امروز بیست و چهارم اسفند حتی یک عدد مرغ منجمد در سطح شهر وجود ندارد.