رعیتی فرد:

دستمزد ۱۴۰۱ کارگران ۲۱ اسفند مشخص می‌شود

معاون روابط کار گفت: بر اساس تقویم، ۲۱ اسفند آخرین جلسه شورای عالی کار است و در این زمان دستمزد کارگران تعیین تکلیف می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق و دستمزدی که طی سال‌های اخیر برای جامعه کارگری تعیین شده نتوانسته هزینه‌های سبد کارگران را پوشش دهد که این قضیه ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی و کرونا بوده و در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده است.

به گفته رعیتی فرد، نظر نمایندگان کارگری این است که سبد معیشت تامین شود و در تعیین دستمزد به آن رقم سبد جامعه عمل پوشانده شود، ولی گروه کارفرمایی هم دغدغه‌هایی دارند که امیدواریم با تشریک مساعی همه شرکای اجتماعی این عدد مشخص شود.

او گفت: بحث مزد منطقه‌ای فعلا در دستور کار مرکز پژوهش‌های کار و تامین اجتماعی قرار دارد، اما برای سال آینده تعیین حداقل دستمزد کارگران به صورت ملی و یکسان خواهد بود.

بر اساس قانون کار شورای عالی کار موظف است همه سال دستمزد کارگران را بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشت تعیین کند.

نرخ تورم بهمن از سوی بانک مرکزی ۴۱.۴ درصد اعلام شده و سبد معیشت کارگران هم که جزو تکالیف کمیته دستمزد بود ۸ میلیون و ۹۰۰ تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بدبخت کارگر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نماینده قشر مظلوم کارگران در تعیین دستمزد هیچ نقشی ندارد ؛ چرا که در این مسئله دولت و کارفرما هم پیمان هستند و منافع مشترک دارند ؛ دولت کارخانه های فعال میخواهد تا آمار بیکاری آن پایین بیاید و صنعت و اقتصاد پویا داشته باشد در عوض کارفرما مخالف شدید افزایش هزینه ها از جمله حقوق کارگران است تا با دریافت امتیازات بیشتر از دولت نسبت به رفع بیکاری جامعه کمک حال دولت باشد ؛ لطفا هر چه زودتر جیره قشر زحمتکش جامعه را مشخص کنید .... ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید ...
آخرین اخبار