شهرک صنعتی مشترک ایران و اقلیم کردستان ایجاد می‌شود

سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق گفت: نخست وزیر اقلیم کردستان در نامه‌ای به سازمان سرمایه‌گذاری اقلیم موافقت خود را برای ایجاد منطقه صنعتی مشترک با ایران اعلام کرده است.

شوشتری شامگاه امشب در نشست مشترک هیأت اقتصادی عراق با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور و مسئولان استان کردستان در مریوان،گفت: ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق وجود دارد و بدون شک با اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان شاهد تحولی بزرگ در این راستا خواهیم بود.

سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق گفت: مبحث ایجاد شهرک صنعتی مشترک از اسناد همکاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان بوده و خوشبختانه نخست وزیر اقلیم کردستان در نامه‌ای به سازمان سرمایه‌گذاری اقلیم موافقت خود را برای ایجاد منطقه صنعتی مشترک با ایران اعلام کرده است.

او می گوید : ایجاد شهرک صنعتی مشترک در تفاهم نامه‌های قبلی مطرح شده و امیدواریم موضوع یاداشت تفاهم برای منطقه اقتصادی مشترک را بین دو طرف به زودی امضا کنیم.

سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق گفت: ایران آمادگی هر نوع همکاری و مساعدت برای ایجاد منطقه مشترک اقتصادی را دارد.

شوشتری گفت: حضور مسئولان ارشد دو طرف در این جلسه نشان دهنده نگاه ویژه طرفین برای توسعه روابط و بالفعل کردن ظرفیت هاست.

به گفته او از ابتدای سال جاری بیش از ۷ میلیارد دلار مبادله تجاری از مرز باشماق مریوان صورت گرفته است و بدون شک ظرفیت‌های بیشتری برای افزایش مبادلات تا ۲۰ میلیارد دلار وجود دارد.

شوشتری گفت: در سال ۲۰۱۹ و قبل از همه گیری کرونا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز باشماق تردد کرده‌اند و با برنامه ریزی می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری بهره گرفت.

وی افزود: انتظار داریم اقلیم کردستان عراق این است که در امنیت‌بخشی بیشتر و انسداد مرز‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.