در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حرکت فضای صنعتی دنیا در آینده به سمت تخصص‌های چند رشته‌ای

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: فضای مهندسی و صنعتی دنیا در آینده در مسیر تخصص‌های چند رشته‌ای قرار می‌گیرد.

حسن کریمی مزرعه شاهی گفت: از هسته‌های دانشجویی برای دانشجویانی که قصد دریافت مجوز در زمینه راه اندازی استارتاپ‌ها و کسب و کار‌ها را دارند کمک می‌گیریم.

یکی از معضلات اساسی فارغ التحصیلان و دانشجویان مهندسی دریافت نکردن مجوز‌های کسب و کار برای راه اندازی کسب و کار در شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: مهندسان را مورد حمایت‌های مالی قرار خواهیم داد و با ارائه ایده می‌توانند شروع به فعالیت کنند و خلاقیت خود را تبدیل به محصول کنند.

اشتغال مهندسان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فارغ التحصیلان این رشته است که روسای دانشگاهی می‌گویند این افراد برای جذب شدن به بازار کار باید در شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد مشغول به کار شوند.

کریمی اضافه کرد: اولویت و دغدغه اصلی فارغ التحصیلان مهندسی بحث شغل و مهارت است تا بتوانند در جامعه امروز به مشاغلی دست یابند که هم در جایگاهشان باشد و هم نیاز جامعه را نشان دهد.

کارشناسان معتقد هستند که گرایش‌های بین رشته ای، میان رشته‌ای و چند رشته‌ای باید توسعه یابند؛ چرا که در آینده فضای صنعتی و مهندسی دنیا در مسیری قرار می‌گیرد که افراد باید حتما چندین تخصص را فرا بگیرند تا بتوانند مشکلات سیستمی را رفع کنند.

او بیان کرد: باید در ابتدا مهارت افزایی و توسعه رشته‌ها و گرایش‌هایی که جامعه محور و تقاضا محور باشند را در میان فارغ التحصیلان مهندسی ایجاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.