محور کهک-ابرجس با یک میلیارد تومان بهسازی می‌شود

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح بهسازی محور کهک- ابرجس خبرداد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و به طول ۱۲ کیلومتر انجام می‌شود.

 معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: پروژه بهسازی این محور درقالب عملیات درزگیری هندسی و اجرای فوگسیل (لایه حفاظتی) از دی‌ماه امسال آغاز شده است.

زید آبادی  طول مسیر پروژه را بر ۱۲ کیلومتر و عرض آن را ۵/۶ متر اعلام کرد و گفت: جهت اجرای این طرح، اعتباری افزون بر ده میلیارد ریال تخصیص یافته که از محل درآمد‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به اهداف اجرایی طرح بهسازی محور کهک- ابرجس پرداخت و گفت: با توجه به وجود ترک‌های طولی- عرضی مسیر و ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از اضمحلال رویه راه، نسبت به اجرای پروژه بهسازی آن درقالب عملیات درزگیری هندسی و فوگسیل اقدام شد.

زیدآبادی در خصوص مشخصات فنی روش درزگیری هندسی گفت: با توجه به متغیر‌های دمایی و انقباض و انبساط سطوح آسفالتی، جهت درزگیری هندسی از قیرپلمیری که دارای انعطاف لازم است، استفاده می‌شود.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درادامه به مشخصات فنی لایه حفاظتی آسفالت (فوگسیل) اشاره کرد وگفت: ماده اصلی فوگسیل، قیر امولسیون (C R S) می‌باشد که جهت ترمیم قطعاتی از سطوح آسفالتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دلیل اصطکاک سطح (خستگی آسفالت) در حال اضمحلال بوده، اما فاقد ترک‌های سازه‌ای است.

محمدرضا زیدآبادی میزان پاشش فوگسیل در هر متر مربع سطوح آسفالتی را پانصد گرم اعلام کرد وگفت: این ماده ضمن پوشش خلل و فروج رویه راه، موجب افزایش عمر آسفالت می‌شود

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درخصوص بازه زمانی تکمیل پروژه بهسازی محور کهک- ابرجس گفت: همانطور که عنوان شد عملیات اجرایی طرح از دیماه سال جاری آغاز و با توجه به تقریب ایام نوروزی، به امید خدا تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

زیدآبادی گفت: با توجه به ییلاقی بودن توابع روستایی شهرستان کهک و همچنین موقعیت گردشگری آن، ضروری است کاربران جاده‌ای درطول راه‌های برونشهری بخش، نسبت به رعایت کامل جوانب ایمنی ساعی و همکاری لازم را با مجریان طرح‌های عمرانی - ایمنی جاده‌ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار