کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده ایرانی و خارجی در اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف ۲۲ تن برنج احتکارشده ایرانی و خارجی در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی این استان خبر داد.

سرهنگ سیدحجت فتاحی  گفت: در ۱۱ ماه پارسال تصادفات درون شهری استان اردبیل ۳۶ نفر فوتی داشت اما  این رقم در مدت مشابه امسال با ۲۲ درصد کاهش به ۲۸ نفر فوتی کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل می گوید: استان اردبیل امسال از لحاظ کاهش تصادفات منجر به فوت در کشور یکی از استان‌های برتر بوده است.

فتاحی با بیان اینکه حتی یک نفر کشته هم در تصادفات رانندگی زیاد است، گفت: امیدواریم با همکاری رانندگان و مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی آنها استان اردبیل همواره در کاهش تصادفات منجر به فوت یکی از استان های برتر کشور شود.

به گفته او، در علت وقوع تصادفات رانندگی تنها یک مولفه دخیل نبوده و بلکه تصادفات رانندگی موضوعی چند وجهی بوده و کاهش آن نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف است.

فتاحی  گفت: در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی ایمنی راه ها، کیفیت و ایمنی خودرو و وسایل نقلیه، زمان حضور عوامل امدادی در سر صحنه تصادفات و انتقال مصدوم به مراکز درمانی، نحوه و شکل امدادرسانی، فرهنگ سازی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دخیل هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در ۱۱ ماه امسال در معابر درون شهری استان با ۱۵ هزار و ۴۰۵ راننده به علت سرعت غیر مجاز، ۲ هزار و ۸۳۹ راننده به علت سبقت غیرمجاز و ۶ هزار و ۳۰۶ راننده به علت عبور از چراغ قرمز برخورد و اعمال قانون شده است.

 فتاحی از اعمال قانون به ۴۷ هزار و ۵۹۶ خودرو به علت استفاده راننده از تلفن همراه در حین رانندگی در این مدت خبر داد و به رانندگان توصیه کرد: هیچ وقت در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت نکنند، چرا که استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی علاوه بر برهم زدن تمرکز راننده، زمان واکنش راننده را در صورت وقوع حادثه و خطر کاهش می دهد.

 او می گوید: امسال همچنین در این مدت ۱۲۲ هزار و ۷۴۱ راننده در معابر درون شهری استان اردبیل به علت عدم بستن کمربند ایمنی اعمال قانون و جریمه شده است.

فتاحی  گفت: همه باید با رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش کنند فرهنگ ترافیکی جامعه افزایش یابد تا شاهد وقوع حوادث ناگوار رانندگی در جامعه نباشیم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.