هنر راوی گذشته، کنشگر امروز و پیشگام فرداست

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری گفت: سه گانه هنر انقلاب برگرفته از گام دوم انقلاب اسلامی است، هنر راوی گذشته، کنشگر امروز و پیشگام فرداست.

میثم مرادی‌بیناباج گفت: گذشته زیست‌بوم بکر، جذاب و پرکشش چهارمحال و بختیاری به اندازه‌ای ارزشمند، و ذخیره دست نخورده‌ای است که اگر حوزه هنری تمرکز را بر این ظرفیت قرار دهد برای سالیان سال، نه تنها برای مردم و استان بلکه برای فرهنگ ایران اسلامی خوراک فکری و هنری فراهم خواهد کرد.

شخصیت‌های بزرگی به ویژه نقش‌آفرینان دوره معاصر در چهارمحال و بختیاری هستند که اگر به درستی به آن‌ها توجه شود، می‌توان برای سال‌ها تولیدات تلویزیونی، رسانه‌ای، سینمایی و ادبی برای کشور داشته باشیم.

یکی از شاعران بنام استان عمان سامانی بوده که با توجه به این ظرفیت بزرگ و چنین شخصیت‌هایی، می‌تواند برای سال‌ها منشا و مبدا الهام‌بخش و نقش‌آفرین در شعر آیینی، عاشورایی و حماسی باشد.

شخصیت‌هایی در استان و کشور وجود دارد که به خوبی شناسانده نشده‌اند و متاسفانه این امر ناشی از ضعف در تبلیغ و ترویج ذخایر و گنجینه‌هاست.


بیشتر بخوانید


در حوزه داستان، استان چهارمحال و بختیاری چند سالی است که اتفاقات خوبی رخ داده و این امر نشان از ظرفیت حوزه شعر و ادبیات است که باید رئیس جدید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به این ظرفیت‌های عظیم استانی توجه کند و کنشگر امروز باشد، اگر هنر انقلاب اسلامی نسبت به مسائل مردم دغدغه‌ای نداشته باشد، هنر انقلاب نخواهد بود، بنابراین باید مسائل استان را مشاهده کند و به ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی توجه کند تا به هدف مدنظر دست یابیم.

روایت فراتهران چیزی است که سال‌ها گریبانگیر حوزه هنر بوده است، با وجود ایرانی سراسر تاریخ و فرهنگ در زیست‌بوم پهناور، به دنبال الگوی جدید حکمرانی در فرهنگ و رسانه و توجه به ظرفیت‌های زیست‌بوم ایرانی هستیم.

 باید به استان‌هایی که در این سال‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته، بیش‌تر توجه کرد تا هنر انقلاب اسلامی در استانی همچون چهارمحال و بختیاری رونق مضاعف بگیرد.

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار