کشتارگاه دام شهر آراللو اردبیل تعیین تکلیف شود

فرماندار اردبیل بر لزوم تعیین تکلیف سریع پروژه کشتارگاه دام در حال احداث شهر آراللو تاکید کرد.

سید محمد اعتماد خواستار تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه‌های حوزه سلامت در راستای مبارزه با کشتار غیر مجاز دام در شهرستان اردبیل شد و بر لزوم تعیین تکلیف سریع پروژه کشتارگاه دام در حال احداث شهر آراللو از توابع شهرستان اردبیل تاکید کرد.

فرماندار اردبیل در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان گفت: دامپزشکی در تامین امنیت غذایی نقش بسیار حساسی در جامعه دارد و امنیت غذایی یک موضوع بین بخشی است و با مشارکت و همکاری سازمانها، نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف و مردم تامین می‌شود.

اعتماد با انتقاد از کشتار غیر مجاز دام در برخی از محور‌های مواصلاتی اردبیل علی الخصوص در شهر آراللو خواستار نشست هم اندیشی دستگاه‌های مرتبط و اتخاذ تصمیمات لازم در راستای برطرف کردن این معضل اساسی در جامعه شد و گفت: ما در حوزه امنیت غذایی با کسی تعارف نداریم و با جدیت به موضوع ورود کرده و مشکل را حل می‌کنیم.

او می‌گوید: کندی پیشرفت احداث کشتارگاه دام شهر آراللو از توابع شهرستان اردبیل برای ما قابل قبول نیست و باید سریعا تعیین تکلیف شود و اگر مشکلی در سر راه احداث این کشتارگاه وجود دارد لازم است با همکاری بین بخشی مرتفع شود و یا به سرمایه گذار دیگری واگذار شود.

فرماندار اردبیل بر گستردگی خدمات دامپزشکی در جامعه تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم اعتبارات دامپزشکی در سالجاری تقویت شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: دامپزشکی با توجه به ابعاد گسترده وظایف و مسئولیت‌ها یکی از ارگان‌های اصلی زمینه ساز تامین امنیت غذایی است و یکی از زیر ساخت‌ترین ادارات و تشکیلات در دو بعد اقتصادی و بهداشتی است که متاسفانه با دو معضل کمبود اعتبارات و نیروی انسانی مواجه است.

بهلول تکلوی گفت: بازدید‌های میدانی در دو هفته گذشته نشان می‌دهد معضل کشتار غیر مجاز دام در شهر آراللو اردبیل به کلی برطرف شده و علیرغم اینکه دامپزشکی فاقد قوه قهریه است ما این اتفاق را مدیون تلاش‌ها و همکاری‌های شبانه روزی رئیس دستگاه قضایی و دادستان شهر هیر هستیم.

او ضمن تشکر از دستگاه قضایی و دادستان مرکز استان که با جدیت پیگیر موضوع هستند گفت: با تعامل و همکاری خوبی که بین دستگاه‌های اجرایی حاکم است اقدامات خوبی در راستای مبارزه با کشتار غیر مجاز در سطح استان آغاز شده و در ماه‌های آتی اثرات آن مشهود خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار