۲۰۰ واحد مسکن محرومین در باغملک ساخته می‌شود

 رییس بنیاد مسکن کشور گفت: مقرر شد در تفاهم نامه ای که با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سطح کشور برای بحث ساخت مسکن محرومین داریم، عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد را در باغملک به فوریت شروع کنیم.

اکبر نیکزاد  گفت: امروز از تعدادی از روستا‌های این منطقه بازدید کردیم و با مردم دیدار داشتیم و مردم عزیز، قطعا می‌خواهند از نتایج این بازدید‌ها مطلع شوند. همچنین بعد از دو تا سه ماه برای مشاهده نتیجه این تصمیم گیری‌ها دوباره به این منطقه خواهیم آمد.

او  می‌گوید: در روستا‌ها با واحد‌های مسکونی غیر مقاوم مواجه هستیم که حتما باید مقاوم سازی شوند.

به گفته  رییس بنیاد مسکن کشور صاحبان تعداد زیادی از این خانه ها، تمکن مالی لازم را ندارند و تصمیم بر این شد که در تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سطح کشور برای بحث ساخت مسکن محرومین وجود دارد، عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد در باغملک به فوریت شروع شود.

این مقام مسئول گفت:  علاوه بر استفاده از تسهیلات مسکن روستایی که با عنایت ویژه رئیس جمهور مصوب و از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل کشور ابلاغ شده است، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز موافقت کرد در این طرح برای هر واحد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۸ تن سیمان و میلگرد مورد نیاز واحد‌ها را به صورت رایگان تقبل کند.

آقای نیکزاد ادامه داد: در قالب این طرح، عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد مسکونی را باید حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۱ به اتمام برسانیم.

 رییس بنیاد مسکن کشور جمعیت روستا‌های باغملک را در حال افزایش جمعیت عنوان کرد و گفت: افق طرح هادی تعداد زیادی از روستا‌ها که ۱۰ ساله است، به اتمام رسیده است و قرار بر این شد که بازنگری طرح هادی ۵۰ روستا را با قید فوریت در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم زمین مورد نیاز جوانان روستا‌ها برای ساخت مسکن را در قالب این طرح بازنگری تامین کنیم.

به گفته این مقام مسئول  ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای طرح هادی و همچنین دیوار‌های سنگی در نظر گرفته شد. این منطقه کوهستانی بوده و توپوگرافی منطقه شدید است و در خیلی از جا‌ها نیاز به احداث دیوار‌های سنگی وجود دارد. همچنین در قسمت‌هایی از روستا‌ها زیرسازی آسفالت معابر انجام شده و باید عملیات آسفالت انجام شود؛ این موضوعات باید در۶ ماهه اول ۱۴۰۱ به فوریت انجام و تقدیم مردم شود.

در این بازدید نماینده مردم ایذه و باغملک و همچنین معاون عمران روستایی و بازسازی و معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، رییس بنیاد مسکن کشور را همراهی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار