سخنگوی دولت: مسافران نوروزی باید دوز سوم واکسن را زده باشند/ آزاد سازی حدود ۹۹ درصد سواحل

علی بهادری‌جهرمی گفت: هر خانواده ایرانی که در ایام عید نوروز قصد سفر دارد باید دوز سوم واکسن را تزریق کند وگرنه مانع سفر خواهیم شد.

سخنگوی دولت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره ارزیابی عملکرد شش‌ماه دولت و چشم‌انداز فرارو مطالبی را بیان کرد.

بررسی نتایج سفرهای استانی، موضوعات اقتصادی، شرایط سفرهای نوروزی، آخرین وضعیت واکسیناسیون و چند موضوع دیگر محورهای سخنان بود.

در ادامه متن کامل سخنان وی آمده است:

هدف از سفرهای استانی رئیس جمهور چه بوده و چه نتایجی داشته است؟

در ۵ ماه ابتدایی فعالیت دولت مردمی ۱۵ سفر استانی توسط رییس جمهور انجام شده است. هر ماه سه سفر به طور میانگین برگزار شد. فردا سفر شانزدهم برگزار می‌شود و رئیس جمهور محترم مهمان مردم گلستان خواهند بود.

 سفر استانی در راستای اهداف دولت برای در میدان بودن است. در سفر‌های استانی فقط روز سفر رئیس جمهور در استان در رسانه‌ها دیده می‌شود، اما حجم کار‌های کارشناسی پیش از سفر دیده نمی‌شود. بیش از ۱۲۰۰ ساعت جلسه با استانداران و مقامات استان‌ها در این ۱۵ سفر برگزار شده و از مقامات محلی خواسته می‌شود اولویت‌های استان احصا شود.

از ۳ هزار و ۸۹۲ طرح پیشنهادی که در جلسات مختلف کارشناسی در این ۱۵ سفر استانی توسط مدیران استانی و ملی ارائه شد در نهایت ۱۹۹۷ طرح مصوب شده است. در مجموع ۱۵ سفر استانی، علاوه بر مصوبات هر استان، رئیس‌جمهور جمهور نیز ۱۷۰ دستور جهت بررسی مشکلات و موضوعات خاص استان صادر کرده اند. مثلاً در سفر اول که در خوزستان بود مشکل آب و فاضلاب این استان بود که در آن سفر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دیده شده بود که هدف کوتاه مدت آب و فاضلاب این استان حل شده که در بارش‌های اخیر شاهد مشکلی نبودیم.

عملکرد دولت در آزاد سازی سواحل چگونه بوده، این دستور آقای رئیس‌جمهور چه میزان محقق شده است؟

حدود ۹۹ درصد آزاد سازی انجام شده و آزادسازی کمتر از یک کیلومتر از سواحل هنوز باقی مانده است که باید برای انتقال تاسیسات به خارج از محدوده ۶۰متر احداثات جدید ایجاد شوند.

تشکر از همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و به خصوص و ستاد کل نیرو‌های مسلح و رسانه ملی که همکاری کردند. از مردم برای کمک و نظارت به دولت در این بخش دعوت می‌کنیم و هرجا تخلفی مشاهده کردند گزارش دهند.

از نظر دولت این طرح به صورت موفق نهایی شده؛ الگوی حرکت دولت مردمی همین الگو مشابه آزادسازی سواحل است. 

دولت این باور را دارد که هیچ مشکلی از کشور بدون حضور مردم حل نخواهد شد و در آزادسازی سواحل رئیس‌جمهور به وزرای مربوطه و شهرداری های شهرهای ساحلی دستور دادند تا سواحل آزاد شده را برای استفاده عموم آماده سازند.

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مقابله با کرونا چگونه بوده و چه شرایطی برای سفرهای نوروزی در نظر گرفته می‌شود؟

نوع نگاه دولت در مقابله با کرونا همکاری مردم در حل مشکلات ملی است. در دوره قبل، برای سلامت مردم مسائل مختلف دیگر تحت شعاع قرار می‌گرفت و شاهد تعطیلی‌های گسترده بودیم، اما دولت سیزدهم به دنبال اقدامات سازنده است تا هیچ موردی تحت شعاع دیگری قرار نگیرد. در زمان سویه دلتا کشور در تمام موارد تعطیل بود و روزانه ۷۰۰ کشته داشتیم، اما با کمک مردم و خدا توانستیم کرونا را مدیریت کنیم و در سویه جدید سویه امیکرون به زمان دوران سویه دلتا باز نگشتیم و حتی از حد نصاب جهانی هم آمار ایران بسیار خوب است.

درخصوص کرونا تصمیم گیری‌ها بنا به شرایط روز است. اگر مردم مشابه اینکه درابتدای شروع کار دولت برای تزریق واکسن همراهی کردند در دوز سوم هم همراهی کنند، محدودیت‌های چندانی در حوزه سفر‌های نوروزی نخواهیم داشت.

افراد و خانواده‌هایی که می‌خواهند به سفرنوروزی بروند باید حتما دوز سوم را تزریق کرده باشد وگرنه مانع سفر خواهیم شد. البته سخنگوی محترم ستاد ملی کرونا شرایط سفر‌های نوروزی را اعلام کردند.

رئیس‌جمهور در اولین جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم دستوراتی را برای رفع فقر مطلق صادر کردند، چه فعالیت‌هایی در این خصوص انجام شده است؟

در یکی از دولت‌ها در گذشته برای یک برنامه زمان ۸ ساله در نظر گرفته شده بود که رئیس‌جمهور ابتدا تاکید کردند به مسئولان گذشته سلام ما را برسانید و دستور دادند که در اجرای برنامه‌ها زمان انجام کار‌ها باید کاهش یابد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی رفع فقر مطلق است که با همکاری بخش‌های مختلف، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دهد. باید متناسب با ظرفیت هر استان بررسی کرد که چه اقداماتی در زمینه اشتغال یا ارائه تسهیلات انجام شود.

تاکنون در خصوص یارانه‌ها چه اقداماتی انجام شده است؟

به روزرسانی بانک‌های اطلاعاتی مربوط به یارانه‌ها چه در زمینه حذف و چه در زمینه اضافه کردن افراد به صورت مستمر در دستور کار است. بخش زیادی از منابع یارانه به صورت غیرنقدی و پنهان است. نگاه کارشناسان این است که اکثر این نوع یارانه (ارز ۴۲۰۰) به افرادی تعلق می‌گیرد که توانمندی مالی بیشتری دارند، بنابراین اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.

مجلس شورای اسلامی باید تصمیم گیری نهایی در این زمینه داشته باشد. در خصوص ناکارآمدی ارز ترجیحی اختلافی بین دولت و مجلس نیست.

آیا دولت تا کنون اقداماتی درباره عادلانه شدن حقوق‌ها انجام داده است؟

نظام پرداخت حقوق و مزایا عادلانه نیست. در جلسه هیات دولت، گزارشی را رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ارائه داد که اصلاحاتی در این زمینه انجام می‌شود. با یک فرآیندی به سمت اصلاح نظام پرداخت می‌رویم، این موضوع نیازمند همکاری مجلس است.

تمرکززدایی از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد، اقدامات دولت چه بوده است؟

یکی از گلایه‌های استانداران این بود که همه تصمیمات در تهران گرفته می‌شود و این امر کار استان‌ها را مختل می‌کند. بنابراین رئیس‌جمهور در جلسه با وزیر کشور و استانداران، آقای وزیر را مامور به احصا موضوعاتی کردند که نیاز به تصمیم گیری در استان‌ها ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۴:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تصمیمات گرفته شده درباره کسانی که واکسن نزده اند ناعادلانه است. واکسن نمیتونه مانع از بیمارشدن بشه. پس چه فرقی بین واکسن زده ها و بقیه وجود داره ؟ خیلی از واکسن زده ها بیمار هستند و تست هم نمیدن و به سفر میرن . جالب اینجاست که حتی اعلام کردند این جریمه ها به رنگ بندی هم بستگی نداره. ضمنا فقط بحث سفر مطرح نیست. خیلی ها برای معالجع لازمه از شهرستان به مرکز استان برند. دولت واکسن رو عرضه کنه ولی اجبار نکنه. این حق الناس هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
هروقت مثل مسئولان برای ما واکسن فایزر اوردید به روی چشمانم میزنم نه سه دوز بلکه ده دوزززززززززززززززززز ولی واکسن اب مقطر ایرانی وسینوفارم چینی معاذالله نمیزنم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۴:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
من با واکسیناسیون اجباری مخالفم ولی اگر میخواستم واکسن بزنم واکسن برکت میزدم چون به توانایی محققین ایرانی باور دارم. من کسی رو میشناسم که خارج از کشور فایزر زده بود و با کرونا فوت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
من کلا واکسن نزدم ونمیزدنم سفرررررررررررررررررررررررررررررررررهم میروووووووووووووووووووووووووووم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خدا بهت عقل بده به ما هم پول
Iran (Islamic Republic of)
سعید باطنی
۱۷:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
باسلام -کار بایستی به صورت اساسی انجام شود وقتی فرمان رئیس جمهور مور د قبول افکار عمومی ملت ایران قرار میگیرد بایستی به جای 60متر 100متر عقب نشینی انجام میشد وبا مدیریت شهرداری هر منطقه بامعماری ایرانی سواحل دریا بهسازی شود مثل :1- احداث مسیر دوچرخه سواری 2- ایجاد پیادرو سلامت محوربرای خانواده ها3-غرفه های خدماتی کنار ساحل 4- قایق سواری تفریحی5-راه اندازی جت اسکی 6- و صدها مورد دیگر...........
Iran (Islamic Republic of)
Y
۱۶:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تا این ساعت دولت هیچ کار موثری که به درد مردم بخوره انجام ندادن . صد رحمت به قبلیها . تقصیری نداره چون نه خودش و نه کابینه اینکاره نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام.جناب رییس جمهور مردم ایران هم اکنون حدود چهارمیلیون خودروی سواری نیاز دارند،خودروسازان حلبی داخلی در حال احتکار،گرانفروشی ده برابری هستند و توان پاسخگویی ندارند،به این خواست عمومی مردم در جهت واردات خودرو احترام و ارزش قایل بشید و دستور و اجازه واردات خودروهای ارزان باکیفیت و باتعرفه گمرکی فقط دو درصد برای عموم مردم را ازاد کنید تا به انحصار،احتکار و گرانفروشی داخلی پایان داده شود.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
جناب سخنگو فرمودن امیکرون را مدیریت کرده اند!!!! و به آمار دلتا برنگشته اند ظاهرا خبر ندارند که امیکرون سویه ضعیفی است و بدون مدیریت !!! هم آمارش به دلتا نمی رسد هر چند آمارتان هم کم نیست 250 نفر در روز به چشمتان نمی اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
مگه چند درصد مردم دو سوم رو تزریق کردن؟
اینکه فقط کسانیکه دوزسوم رو زدن امکان سفر نوروزی دارند یعنی ممنوعیت سفر برای بیشتر مردم
یعنی با پنبه سر مردم رو بریدن
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۶:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کرونا شده ابزار کاسبی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کاش با این جدیت که مردم را از حقوق مسلم و قانونی شان محروم می کنید با دزدان بیت المال و متخلفان نیز برخورد میکردید چرا همه سامانه ها برای اعمال زور علیه مردم به هم متصل شده اند ولی صمت و گمرک برای جلوگیری از قاچاق به هم متصل نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
در کتاب روح القوانین هست که تمام کشورها از قدیم به اندازه یک‌میدان اسب دوانی و اینها از لبه دریا ساخت و ساز نمیکردن یعنی چیزی حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر و کم و بیش نه شصت مترملاک شصت متر مجلس ۴۲ نمیدونم از کجا اومده .ضمنا با پول کی شرکتهای دولتی از سال ۷۰ تا کنون این کار رو کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۵:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چطور میشه ۶۸ درصد جامعه دوز سوم رو نزده اند ولی باید جریمه بشن مطابق اصول نمیشه اکثریت جامعه رو جریمه کرد گویی منبع درآمد خیلی خوبی شده.کدوم کشور دوز سوم رو اجباری کرده است برای رانندگی.شما حساب کنید ۳۲ درصد میتونن سفر برن.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۶:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کرونا شده ابزار کاسبی شون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چرا اینقدر اصرار دارید از واژه های غلط استفاده کنید ؟!
نوبت سوم صحیح است نه دز سوم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
محب اهل البیت ع
۱۴:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چقدر شما وقیح هستید رو که نیست سنگ .... باز هم از رو نمیرید که این واکسم ها بدرد نمیخوره بازم اصرار دارید به زور این قضیه رو به کسانی که دوست ندارند واکسم بزنند تحمیل کنید اون از قضیه جلوگیری از ورود کارمندان واکسم نزده که آخرش هم روسیاهیش براتون موند الان هم سفر رو کردید بهانه
ما واکسم نزده ها که واکسم نزدیم و نخواهیم زد ببینیم چطور شما میسوزید و به هر ریسمانی که شده برا اهداف شومتون چنگ میزنید ناسلامتی اینجا دولت اسلامی و دموکراسی این کارای شما مصداق ظلم و زورگویی و ناحق ، هر کسی حق و اختیار داره که تصمیم بگیره واکسم بزنه یا نه ولی شما گستاخ تر از این حرفایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگه جلوی تهرانی‌ها رو گرفتید آنوقت راست میگید، روزتون فقط به شهرهای دیگه میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
باز دولت خزانه اش خالی شده دست تو جیب مردم کرده و به بهانه کرونا محدودیت سفرهای نوروزی ایجاد کرده .مردم رو چی فرض کردین !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خدایا اشتباه کردیم رای دادیم. بلای جانمان شدند
Iran (Islamic Republic of)
م.ح
۱۴:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دوست کم سواد. نظرات شما برای مردم ارزشی ندارد. لطفا تنها برای هم اندازه های خودت نظر بده. هر وقت یک متخصص در حوزه بیوتکنولوژی موضوع را تائید کند، نظر شما هم مورد تائید خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
این حرف دولت زور که باید 3 دوز واکسن زده بشه. من الان 2 دوز زدم ولی بعدش هر ماه سرما خردم آخرین بارم دو هفته پیش بود الان منی که نمیتونم دوط سوم زو بزنم باید چیکار کنم؟ لطفا پیگیر باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
یعنی کسی که در سوم واکسن زده کرونا نمی گیرد ویا انتقال نمی دهد بگو می خواهیم کسری بودجه را جبران کنیم با جریمه کردن مردم این همه دروغ نگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
آقای عزیز چرا نمی فهمی بعضی ها به دلیل توصیه پزشکی نمی تونن واکسن بزنند من خودم هر دو دوز را زدم و هفته پیش کرونا گرفتم چطور دوز سوم بزنم. پدرم بعد از تزریق دو دوز استرازنکا دچار گرفتگی عروق کرونر قلب شد و سکته قلبی کرد و براش فنر گذاشتن صرفنظر از اینکه آیا گرفتگی عروق کرونر قلب ناشی از واکسن بوده یا نه دکتر گفته به دلیل گذاشتن فنر نباید واکسن بزنه. حالا هم من شیراز هستم و ماشینم به اسم پدرم هست وقتی می خوام بهش سر بزنم باید جریمه بشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
من سربازم گفتن اگه نزنی اضافه خدمت میخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دو دوز آزاد کنید بابا قرنطینه در در کل سال اجرا کنید .و ادارات با 100درصد نیرو نبرید سر کار و اصناف مجبور کنید که مغازه درها ماسک بزنند ووواستخر تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
نکه کلا اصلا فایده داشته... اگه امار فوتی هاکم شده بخاطر نوع ویروس که تو ریه تکثیر نمیشه وگرنه همونه... چند سال دیگه سونامی سرطان. به خاطر پروتین اسپایک این و اسکرین شات بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دوباره دوشیدن ملت شروع شد؟
اینم یه راه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
امیر مؤمنان علی (ع) :
زکات عقل تحمل نادانان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
جناب معاون ریاست جمهوری، شما چرا با طناب وزارت بهداشت به درون چاه می روید؟ تنها اثر واکسن های کرونا، بهره مالی و تبلیغاتی برای زنجیره ای از افراد از تولیدکنندگاندن تا تزریق کنندگان آن بوده و اینک وزارت بهداشت و ستاد کرونا برای منحرف کردن افکار عمومی از پولهایی که بهدر رفت، بر ادامه واکسیناسیون اصرار دارند. اگر همه مجبور شوند واکسن بزنند، امکان مقایسه واکسن نزده ها با واکسن زده ها وجود ندارد و بی اثری و بد اثری این واکسن ها بر ملا نخواهد شد و نه تنها وزارت بهداشت و ستاد کرونا پاسخگو نخواهند بود، زمینه برای ادامه چپاول مردم فراهم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۹:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام متاسفانه نه از خبر نگاران شجاع زمان شاه خبری است و نه از مبارزان اگاهی که در مقابل سناتور های آن زمان می ایستادند . ظلم و غیر عقلانی سخن گفتن مدیران نظام انسان را به یا د صهیونیست هایی می اندازد که از سرمایه داران صهیونیست حمایت می کنند تا مردم فلسطین را آواره کنند . املاکشان را می خرند و دپو می کنند و انها را حاشیه نشین و بعد هم سرنوشتشان را می بینیم اکنون دولتمردان ما نیز حتی در مجلس از تجمیع کنند گان مسکن ، مغازه و زمیت های مسکونی حمایت علنی می کنند و به اسم حمایت از انبوه ساز بدون اینکه یک خبر نگار فهیمی در دهان آنها بکوبد و بگوید اگر انبوه ساز مسلمان باشد و صهیونیستی عمل نکند با پیشفروش و ساخت و ساز هم رفاه عمومی مهیا می شود هم مسکن سازی انجام می گیرد و نیاز به دپو 100، 200 و.. مسکن و مغازه توسط یک نفر نیست . همچنین بدون توجه به اینکه کسی که دز اول را زده ولی درگیر بیماری شده و هنوز امکان زدن دز دوم و سوم برایش نیست چرا باید جریمه شود . کدام تحقیق معنی دار عدم گرفتاری و مرگ و میر واکسن زده ها را بستگی به سن تایید می کند . اگر پولدار ها ویروس را به شهر و استان های مختلف در قبال پرداخت پول ببرند اشکالی ندارد . کسانی که پول جربیمه را ندارند محکوم هستند هم سفر نروند و هم از سوغاتی پولدار ها بهره ببرند . ایا خبر نگاری هست معنی حرف اینجانب را بفهمد ( آیا این کار مغایر با بیانات اخیر رهبر معظم نیست که فرمودند در غرب همه چیز با پول حل می شود )؟مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
حیف از مواهبی که جمهوری اسلامی به امثال شما ارائه داده
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۹:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر اکثر مردم قانع شده بودند که تزریق واکسن های متعدد موجب کاهش ابتلا و عوارض بیماری ناشی از ویروس کرونا می شود و خود واکسن هم عوارض قابل توجهی ندارد، آیا باز هم اعمال تنبیه های دسته جمعی ضرورت داشت؟ مردم را بچه فرض نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
محب اهل البیت ع
۱۵:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
شیر مادر و نان پدر حلالت کو گوش شنوا اینها از اون جنایتکار صهیونیستی بدترند اسمشون دولتمردای اسلامی هستن همین ها مثل ریشمیز از زیر خسارت وارد میکنند و از زیر ریشه رو میزنند واگذارتون به خدا و همون صاحب اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
این دیوونه میخواد اینجام بحران کامیوندارا درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تو دعا کن دوز اولم بزنن سومی طلبت
آخرین اخبار