۲۴ درصد از مددجویان مرد سرپرست خانوار در قزوین از کارافتاده اند

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: ۲۴ درصد از جمعیت مردان سرپرست خانوار از کار افتاده هستند که توان انجام کار و فعالیت اقتصادی را ندارند.

حق گویان گفت: نزدیک به ۵۴ درصد از خانواده‌های تحت حمایت ما را زنان سرپرست خانوار و ۴۶ درصد از مددجویان را مردان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و ۲۴ درصد از جمعیت مردان سرپرست خانوار از کار افتاده هستند که توان انجام کار و فعالیت اقتصادی را ندارند.

کمیته امداد استان قزوین با داشتن ۳۴ هزار و ۲۴۷ خانوار تحت پوشش، بیش از ۶۷ هزار مددجوی مستمری بگیر دارد و قریب بر ۵۱ درصد از خانواده‌های تحت پوشش در شهر و ۴۹ درصد آن‌ها در روستا‌ها سکونت دارند.

۲ درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان قزوین را خانواده‌های زندانیان تحت حمایت تشکیل می‌دهند.

حق گویان می‌گوید: استان قزوین بالغ بر هشت هزار فرزند یتیم و محسنین دارد که ۲۷ هزار خیر از این فرزندان به برکت کمیته امداد امام خمینی حمایت می‌کنند.

در ۱۱ ماه گذشته نزدیک بر ۳۵ میلیارد تومان توسط خیران قزوینی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد کمک شده است و قریب بر هشت هزار و ۴۰۰ دانش آموز و ۴۰۰ دانشجو در قزوین تحت پوشش کمیته امداد استان قرار گرفته اند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بال مهربانی نظام جمهوری اسلامی با ارائه ۱۷ خدمت اصلی و ۱۲۰ خدمت فرعی حامی خانواده‌های تحت پوشش خود است.

کمک به امر ازدواج یک هزار و ۶۵۰ زوج مددجو و پرداخت بیش از ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ضروری و غیر ضروری در ۶ ماهه سال جاری به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه طولانی مدت از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین بوده.

کمک به تغذیه نیازمندان و رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال و کمک به یک هزار و ۱۸۶ مادر بارده و شیرده بخش دیگری از مساعدت‌های کمیته امداد استان است.

با شیوع ویروس کرونا کمک‌های درمانی و سلامت نیز به مجموعه خدمات پیشین کمیته امداد اضافه شده و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان برای بخش سلامت مدد جویان در نظر گرفته شده است و همچنین مدد جویان بسیاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

در ۱۱ ماه گذشته بیش از هزار وسایل سرمایشی و گرمایشی برای مددجویان فراهم شده و ایمن سازی و توانمندسازی مددجویان از موضوعات مهم کمیته امداد بوده است.

حق گویان گفت: توانمندسازی در حوزه فرهنگی، استفاده از فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی، ارایه مشاوره‌های تخصصی خانوادگی، آگاه‌سازی و ارتقای مهارت‌های زندگی برای مددجویان، ارائه خدمات تربیتی به خانواده‌ها به ویژه دانش آموزان و دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد و توانمندسازی در حوزه اقتصادی به ویژه ایجاد اشتغال از سیاست‌های کمیته امداد است.

در ۱۱ ماه گذشته بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اشتغال در مناطق مختلف با توجه به استعداد مددجویان و موقعیت مکانی آن‌ها در زمینه‌های صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی و صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان ایجاد کردیم.

تامین مسکن برای خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین از دیگر رسالت‌های این اداره است و امیدورایم در ۲ سال آینده بتوانیم برای سه هزار و ۸۰۰ خانوار مستاجر، فاقد مسکن و بد مسکن، این نیاز را فراهم کنیم.

در سال جاری، هزار و ۳۶۳ مسکن تعمیر و ساخت شده و به مددجویان تحویل گردیده.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.