آمادگی نیرو‌ها و تجهیزات راهداری کردستان برای سفر‌های نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: ۴۰۰ راهدار در قالب طرح نوروزی برای ارائه خدمات به مسافران در راه‌های بین شهری استان مستقر خواهند بود.

محمد راشد مدرس‌گرجی گفت: با اتمام طرح زمستانه در استان، نیرو‌های راهدار در قالب طرح نوروزی، خدمت رسانی به مردم استان و مسافرین را انجام خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بیش از ۴۰۰ راهدار در کردستان برای ارائه خدمات به مسافران در طرح نوروزی در راه‌های بین شهری استان مستقر خواهند بود، در طرح نوروزی بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش قرار داده اند.

او گفت: این نیرو‌ها در قالب طرح نوروزی این میزان راه را در راستای خدمات مختلف از جمله برف روبی و نمک پاشی، حضور در جاده‌ها برای امداد رسانی، کنترل و نظارت بر ایمنی ناوگان حمل ونقل بار و مسافر، لکه‌گیری آسفالت، نصب و مرمت تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، پاکسازی حریم راه‌ها، عملیات خط کشی، در محور‌های استان مخصوصا در نقاط پر تصادف پوشش می‌دهند.

مدرس گرجی گفت: نقاط پرتصادف که در مسیر سنندج ـ مریوان قرار گرفته بود که با افتتاح مسیر جدید، بخشی از این نقاط عملا حذف و تعدادی نیز تا مسیر سنندج ـ سروآباد آشکارسازی شده.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: برای اصلاح نقاط پرحادثه در مسیر‌های سنندج ـ دیواندره، دیواندره ـ سقز و دهگلان به سمت کامیاران پیمانکار تعیین و مشغول به اقدامات اصلاحی است.

به گفته او ۴۰۰ نفر عوامل راهداری و ۱۰۰ نیروی بخش خصوصی در سطح جاده‌های استان در طرح زمستانه امسال به مردم خدمات‌رسانی کردند، که در همین زمینه ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و بخش خصوصی برای برفروبی جاده‌های استان بکارگیری شدند.

 هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه تحت پوشش راهداران استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیر‌های بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.