تفاهم برای کاهش تعرفه ورود کامیون‌های ایرانی به ارمنستان

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA) گفت:تفاهم برای کاهش تعرفه ورود کامیون‌های ایرانی به ارمنستان در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت و نماینده مرند و جلفا به ارمنستان صورت گرفت.

معصومه پاشایی بهرام گفت: تفاهم برای حل مشکل ورود پساب معدن مس ارمنستانی به رود ارس و انعقاد چندین توافق در زمینه‌های تجاری از دیگر دستاورد‌های سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت و نماینده مرند و جلفا به ارمنستان است.

 معدن مس ارمنستانی فاضلاب خود را به رود ارس رها می‌کند که موجب آلودگی آب ارس و آسیب به محیط زیست می‌شود که طی تفاهمی مقرر شد طرف ارمنستانی پیگیر موضوع باشد و از روش‌های نوین پیشنهادی ایران در استحصال مس استفاده کند.

در توافقی دیگر نیز مقرر شد هزینه دریافتی ترانزیت کالا به ارمنستان کاهش یابد تا مبادلات تجاری بین دو کشور تقویت شود و با دست یابی ایران به بازار‌هایی که از ارمنستان امکان راهیابی دارند مانند روسیه، کشور‌های قفقاز، کشور‌های اروپایی و اتحادیه اوراسیا گشایشی در اقتصاد کشور ایجاد شود.

دستاورد‌های این سفر برای کشورمان بسیار ارزشمند بوده است و طبق توافقاتی که صورت گرفت می‌توانیم از ظرفیت‌های ارمنستان که مکمل منافع کشورمان است بهره‌مند شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار