واگذاری اراضی مازاد دستگاه های دولتی برای تأمین مسکن ملی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های دولتی باید زمین‌های مازاد خود را برای تامین اراضی طرح نهصت ملی مسکن معرفی کنند.

عباس زاده  در جلسه شورای اداری گفت: تامین زمین مهم‌ترین اولویت طرح  نهضت ملی مسکن است و باید در زمینه تامین مسکن، متناسب با تقاضا زمین آماده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

به گفته او از دستگاه‌های دولتی خواسته بودیم که زمین‌های مازاد خود را معرفی کنند تا از این زمین ها برای تامین اراضی طرح نهصت ملی مسکن استفاده کنیم، اما تا کنون هیچ اداره‌ای زمین‌های مازاد خود را معرفی نکرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت:  هر دستگاه دولتی که اراضی خود را برای این طرح واگذار کند اولویت تخصیص زمین برای کارمندان آن اداره خواهد بود.

عباس زاده گفت: دستگاه‌های خدمات رسان هم باید بعد از مشخص شدن اراضی این طرح عملیات زیرساختی خود را به موقع شروع کنند و در جلسات شورای مسکن عملکرد‌های خود را گزارش دهند.

داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: تاکنون ۵۱ هزار نفر در استان در سامانه برای نهضت ملی مسکن در ۳۱ شهر استان ثبت نام کردند.

به گفته او سهمیه استان در این طرح ۴۰ هزار واحد است و بر اساس این سهمیه اراضی مورد نیاز تامین شده است.

داعی گفت: اگر همه این ۵۱ هزار نفر که متقاضی مسکن هستند واجد شرایط باشند،۱۸۲ هکتار زمین کسری زمین در استان وجود دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با توحه به اینکه تا پایان سال باید تامین زمین برای این طرح انجام شود ،اولویت اول ما برای تامین زمین املاک داخل محدوده شهری است و نیاز به تغییر کاربری دارد و در اولویت دوم باید از زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی برای این این طرح استفاده کنیم.

او گفت: با توحه به اینکه ساخت واحد‌ها مسکن به دو طریقه؛ واگذاری زمین به صورت گروهی به متقاضیان و ساخت توسط انبوه سازان پیش بینی شده است.

در این جلسه مشکلات تامین زمین برای شهر آیسک و قاین هم مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار