ربیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش‌ کلاسیک در دانشگاه‌ها نیاز صنعت را رفع نمی‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف گفت: آموزش کلاسیک در دانشگاه‌ها فقط در کنار آموزش تکمیلی می‌تواند نیاز صنعت را رفع کند.

حمیدرضا ربیعی گفت: ظرفیت صنایع در کشور برای پذیرش فارغ التحصیلان محدود است و باید با هماهنگی سازمان‌ها و دیگر دستگاه‌ها افزایش یابد.

کارشناسان می‌گویند که آموزش‌های تکمیلی در توسعه منابع انسانی در کشور عقب مانده و با وجود اینکه استعداد‌های زیادی داریم، اما تبدیل آن‌ها به مهارت نیازمند اجزای مناسب و ظرفیت سازی است.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه شریف، سازمان‌ها و شرکت‌ها باید با هماهنگی یکدیگر ظرفیت‌های صنایع را افزایش دهند؛ چرا که خیلی از نیاز‌های موجود در کشور به دولت وابسته است؛ بنابراین مسئولان باید به صورت بهینه این ظرفیت را جهت جذب استعداد‌های درخشان ارتقا دهند.

منتقدان حوزه آموزش عالی معتقدند، استفاده نکردن از نیرو‌های متخصص انسانی در صنعت یکی از مهم‌ترین عوامل مهاجرت نخبگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۱۴:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
این دانشگاهها ، در فصل روحانیسم، کارشون شده دریافت شهریه کامل بدون کم و کاستی اینگار 100% کار را انجام داده اند ولی در عمل 10% هم خیلی خیلی خیلی زیاده؛ این نتیجه فصل روحانیسم اداری!!!!
انالله وانا الیه راجعون ولاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم و نستغفرک ربنا و نتوب الیک من کل ذنب عظیم.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
وقتی تربیت فرزندان ایران بر مبنای پشت میزنشینی و نفت باشه وضع این بود از چهار دهه قبل
همه فرزندان ایران باید مدرک دانشگاهی داشته ولو از غیر انتفاعی و ازاد! حتی تا سطح ارشد
ارزشگذاری بر اساس حفظیات کتابها نباید باشه بلکه عملی باشه

واقعا وقتی فکر میکنم ب سطح دانش معلمانم دهه شصتی م غصه دلم میگیره حتی نمیتونستن یک مورد و عملی بهمون نشون بدن سوالاتمو می پیچوندن ب همون موضوع کتاب یعنی محترمانه بهم میگفتن خفه شو کتاب و حفظ شو

واقعا سوختیم
تا بدتربیتی فرزندان ایران توسط والدین اینه حتی از بدو تولد و اموزش وپرورش اینه حتی از مهدکودک ،تغییری پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۲۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
همکار ارجمند که بر طبل جذب نخبگان در صنعت میکوبی، ما در ایران صنعت نداریم تعدادی کارخونه وارداتی داریم که از نوع محصول تا خدمات پس از فروشش تحت لیسانس خارجیه. نه نیازی به متخصص داره نه تغییری در محصولش ایجاد میکنه که تحقیق و توسعه داشته باشه. دانشگاه بی مصرف دلیلش کارخانه وارداتیه و عدم تحقق صنعت در کشوره. دانشگاه رایگان کوهی دانش آموخته رو سالها در مقاطع مختلف مشغول نگه داشت. کیفیت نیرو انسانی بالا رفت کیفیت فضای صنعت توی دهه 40 موند. بشر هم عقل داره جایی میره که بهش نیاز داشته باشند. مهاجرت انبوه مورد انتظار بود. کشور ظرفیت جذب نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
ایا همچین استاد هایی مگه داریم ? اول باید این مشکل حل شود. تو هر دانشگاه تعداد انگشت شماری همچین استادی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اي كيو ما صنعتي نداريم كه بخواهيم نيرو برايش تربيت كنيم.
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۸:۱۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
به نظر من مسئولین زودتر از اینها به فکر این مسئله باید می بودند الان دیره تقریبا. یا اگر هم فکری در سر دارن از نون شب هم واجبتره زودتر این مشکل رو حل کنن. نه اینکه تازه بیان بشینن بگن خوب حالا چیکار کنیم؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
دانشگاههای آزاد و غیر انتفاعی در جهت جذب حداکثری دانشجو رقابت می کنند و کیلویی نمره میدهند متاسفانه شاهد فارغ‌التحصیلان تا مقطع ارشد بی سوادی هستیم که در آینده با جذب ایشان در بدنه صنعت و مدیریت کشور از راههای غیر رسمی و با زور برخی صاحبان قدرت که می توانند آینده کشور رو بشدت تحت تاثیر قرار دهند ...متاسفانه برخی نمایندگان مجلس با طرح قوانین عجیب سعی در جذب حداکثری ایشان بصورت رسمی در ادارات دولتی هستند و مشروعیت به ایشان می دهند ...واقعا باعث تأسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
یه ازمون استخدامی هم میزارن که مشروعیت ببخشن به کارشون, معدل دانشگاه سراسری پایین معدل دانشگاه ازاد بالا یه ضریب هم گذاشتن نهایت یک نمره معدل رو بالا میبره, البته منفعت نمایندگان و بقیه در این نوع دانشگاه ها هست چون سهام دار یا موسس خودشون هستن, بعد هم میگویند این همه باسواد چرا مملکت پیشرفت نمیکنه, وقتی شما خواب بودین اونایی که بهترین بودن از مملکت رفتن
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خانم یا آقای محترم
این مدرک گران کیلویی دلگرمی دارن ک ب زور پی این مدر کن
یا یکی از والدین شون تو ادارت و سازمات دولتی قراره چند نسل شون ماندگار سازند یا از بند پ های دیگه دلگرم هستن ک بماند توضیحش .....
Iran (Islamic Republic of)
۳۴۳۴
۱۳:۲۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
من تو دانشگاه آزاد درس میخونم کیلویی نمره نمیدن خیلی هم سخت گیرن حتی الان تو مجازی ها بازم بچه ها میفتن اسم دانشگاه ازاد بد در رفته
Iran (Islamic Republic of)
مراقب باشیم چی میگیم
۱۶:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
هم دولتی درس خوندم هم آزاد.
به هیچ عنوان سطح علمی دانشگاه دولتی بالاتر از آزاد نبود. والا من تا وقتی دانشگاه آزاد درس میخوندم و لیسانس برق میگرفتم یک بار هم برگه فرمول سر جلسه نبردم، دولتی که اومدم دیدم بچه ها برگه فرمول با خودشون میبرن. الکترومغناطیس با برگه فرمول پاس کردن شاهکار بزرگی نیست. من اون درسو بیست گرفتم درحالی که نصف کلاس افتادن بزرگوار. کیلویی که هیچ گرمی هم نمره ندادن.
نکته بعدی برای هر کسی این پیامو میخونه اینه که لطفا اسم دانشگاههای غیر دولتیو خراب نکنید.
خیلی تو فضای مجازی دیدم که خیلی راحت نجابت بچه های دانشگاه آزادو زیر سوال میبرن. نکنید اینکارو اون دنیا براتون گرون تموم میشه. لطفا جمع نبندید ادم بد و خوب همه جا هست.
آخرین اخبار