راه اندازی سامانه سهیم در شهرداری یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد از راه اندازی سامانه هویت سنجی و اعتبار سنجی سهیم در شهرداری یزد خبر داد.

تجملیان گفت: ضروری است مشخص شود که افرادی که با شهرداری در ارتباط هستند و خدماتی را دریافت می‌کنند چه کسانی هستند؟ و چقدر اعتبار دارند؟ و نحوه تبادل مالی آن‌ها با سازمان شهرداری به چه صورت است.

او گفت: بخش اول این طرح تحت عنوان سامانه هویت سنجی و بخش دوم با عنوان اعتبار سنجی نامیده می‌شود.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد، سامانه سهیم مخفف واژه سامانه هوشمند یزد من است که ایده آن ابتدا در سال ۱۳۹۴ از سوی کارشناسان وقت سازمان شهرداری در این سازمان مطرح شد.

او گفت: این طرح تا سال ۹۸ در حد یک ایده باقی ماند و در دوره شورای پنجم، پس از تغییر معاون برنامه ریزی و پس از آن که طراحان ایده در راس امور قرار گرفتند پی گیری منظمی صورت گرفت.

تجملیان گفت: در این خصوص قراردادی با بخش خصوصی منعقد شد و هسته مرکزی سامانه سهیم پایه ریزی شد.

او گفت: در سال ۱۴۰۰ که شورای ششم آغاز به کار کرد یکی از اقداماتی که مورد پی گیری جدی قرار گرفت سامانه سهیم بود و مقدمتا با ۴ سامانه مردمی در ارتباط قرار گرفت که حول این محور اصلی فعالیت دارند:

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: اولین سامانه، سامانه اتوبوسرانی است که شهروندان با توجه به اعتبار سنجی انجام شده بدون نیاز به خرید بلیط می‌توانند از خدمات حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوند و دومین سامانه، سامانه شهربازی است که شهروندان بدون نیاز به در صف ایستادن برای تهیه بلیط می‌توانند با استفاده از شناسه سامانه سهیم از امکانات شهربازی‌ها نیز بهره‌مند شوند.
او گفت: در سامانه پسماند خشک نیز شهروندان می‌توانند به جای تحویل رایگان پسماند از شارژ اعتبار خود در حساب شهروندی برای خدمات حمل و نقل یا شهربازی یا شارژ مستقیم نقدی بهره‌مند شوند.

او گفت: آخرین سامانه، سامانه هوشمند معابر یا پارکومتر است که هر کس در سامانه سهیم ثبت نام کند پلاک خودرو در سامانه ثبت و از حساب شهروندی هزینه پارکینگ پرداخت می‌شود.

تجملیان تاکید کرد: این چهار سامانه چهار نامزد اولیه برای راه اندازی فاز اول سامانه سهیم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۹:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
فکری به حال طرح اقدام ملی مسکن کنید ، همسر من کارگر هستش حقوقش 6 میلیون بیشتر نیست ، باید اجاره بده ، خرج خورد خوراک بده ، پول قبوض اب ، برق ، تلفن و گاز را بده ، اخه از کجا بیاره 3 ماه یکبار 50 میلیون بریزه به حساب بانک مسکن ،، زمان روحانی در این طرح شرکت کردیم سیمان بوده 9000 تومان که ما 40 میلیون واسه این طرح سپرده کردیم حالا سیمان شده نزدیک 50000 تومان نه سودی بهمون دادن و تا الان 115 میلیون تومان که پنداز داشتیم واریز کردیم حالا 3 ماه یکبار پیام میاد 50 میلیون واریز کنید عدم واریز وجه به منزله انصراف از این طرح می باشد لااقل وام بدید ما قسط هاشا بدیم
لطفا پیگیری کنید