واگذاری زمین به بیش از سه هزار ایثارگر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون به بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران استان زمین مسکونی واگذار شده است.

آقای نجفی گفت: از سال ۹۵ تاکنون وضعیت ایثارگران واجد شرایط که فرم (ج) آن‌ها سبز بوده است و شرایط واگذاری زمین را داشتند بررسی شد و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد در چهارمحال و بختیاری زمین مسکونی خود را دریافت کردند.

بودجه‌ای که بنیاد شهید و دستگاه‌های دیگر برای سازماندهی گلزار‌های شهدا دریافت می‌کند بسیار ناچیز است و امسال از سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب تنها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به همین منظور تخصیص داده شد.


بیشتر بخوانید


بیش از ۳۰۰ نوع فعالیت در حوزه بنیاد شهید وجود دارد که رسالت اصلی آن حوزه فرهنگی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت است و برگزاری یادواره‌های شهدا و جمع‌آوری اسناد از جمله فعالیت‌ها در این حوزه است.

دهیاری‌ها و شهرداری باید تابلو‌های شهدایی که نیاز به ترمیم دارند را معرفی کنند تا بنری جدید در استان برایشان طراحی و چاپ شود.

یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید، اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان است در این راستا پارسال مجوز استخدام فرزندان جانباز ۷۰ درصد و شهدا اجرایی شد که مرحله اول و دوم آزمون انجام و برخی از این افراد جذب شدند، همچنین تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران اصلاح و در حال انجام است.

همچنین سهمیه وام اشتغال و سهمیه ۲۵ درصدی دستگاه‌های اجرایی در استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و دو هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده ایثارگران به عنوان بیکار در سامانه ثبت شده‌اند و دستگاه‌های اجرایی موظفند سهمیه ۲۵ درصدی را رعایت کنند.

در استان ۲۹۹ گلزار شهدا وجود دارد که ۱۷۹ گلزار ساماندهی، ۴۲ گلزار در دست اقدام است و ۷۱ گلزار هنوز ساماندهی نشده و بیشتر آن‌ها زیر ۱۰ مزار هستند.

پارسال قول پنج میلیارد تومان اعتبار را از دولت گرفته که تنها دو میلیارد و ۵۰۰ تومان تخصیص داده شد و اگر بقیه آن تخصیص داده شود مشکل این گلزار‌ها نیز مرتفع می‌شود البته این پروژه‌ها نیز جزو پروژه‌های اعلامی در سفر رئیس جمهور است.

۸۲ خانواده جانباز و ایثارگر در زلزله کوهرنگ خسارت دیده بودند که این خسارت در برآورد اولیه ۸۳۰ میلیون تعیین شد و ۵۰ درصد پرداخت و بقیه در حال پیگیری از طریق بیمه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار