فیصل مقداد:

روسیه به اهداف خود در اوکراین دست خواهد یافت

وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین، به مقاومت سوریه در برابر تروریست‌ها و جنگ اوکراین پرداخت.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه‌ای با برنامه «به اختصار» شبکه المیادین به مناسبت دهمین سالگرد جنگ سوریه، به مقاومت نیرو‌های سوریه پرداخت؛ همچنانکه از تحقق اهداف روسیه در اوکراین سخن گفت.

فیصل مقداد در این مصاحبه گفت: من در دهمین سالگرد (جنگ سوریه) می‌گویم سوریه ایستادگی کرد و پیروز شد.

وی همچنین با اشاره به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید بداند پاسخ حتمی است. سوریه قادر به پاسخگویی به تجاز‌های اسرائیل است و این سوریه است که کنترل پاسخگویی را در دست دارد.

او همچنین گفت: تجاوز اسرائیل به سوریه درست پس از تجاوز تروریستی داعش به انجام رسید. سفر بنت به مسکو، ماهیت نازی اسرائیل و دفاعش از نئونازیسم را ثابت می‌کند.

فیصل مقداد در ادامه مصاحبه خود با المیادین گفت: تا زمانی که ذره‌ای خاک از کشورمان آزاد نشود، آرام نخواهیم گرفت. ما نمی‌گوییم که کاملاً پیروز شده ایم، زیرا سازمان‌های تروریستی هنوز وجود دارند.

او گفت: اشغالگری آمریکا همچنان در شمال شرق این کشور نمایان است. اگر استواری سوریه نبود، غرب کنترل تمام جهان را در دست می‌گرفت.

وی در ادامه به مشکلاتی که در جهان عرب وجود دارد اشاره کرد و گفت: اولویت‌های عربی باید تغییر کند و من می‌گویم به واقعیت خود نگاه کنید، ما از [اختلاف و]پراکندگی رنج می‌بریم. فکر می‌کنم بسیاری از کشور‌های عربی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کنند.
او همچنین گفت: ما در کنار روسیه ایستاده ایم؛ زیرا غرب وحشی دیگر قادر به مهار خود نیست. ما در کنار روسیه ایستادیم چرا که این غرب بود که از تروریسم در سوریه حمایت کرد. این غرب بود که اوکراین را به عضویت در «ناتو» و اتحادیه اروپا تشویق کرده و از نازیسم در آن حمایت می‌کرد. روسیه یک کشور بزرگ است و به اهداف خود در اوکراین دست خواهد یافت.

او همچنین با اشاره به مسأله لبنا و ایران گفت: مقاومت لبنان، محبوب‌ترین در قلب ماست. تنها زمانی می‌توانیم استراحت کنیم که روابط عربی و ایرانی محقق شود. ایران دشمن اعراب نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار