صاحبان کارتخوان بخوانند

وزیر اقتصاد اطمینان داده است که تراکنش‌های کارتخوان بر مالیات تاثیر ندارد.

اگر صاحب شغلی هستید یا کارتخوان بانکی دارید حتما در جریان قانون اتصال پایانه‌های فروش خود به پرونده مالیاتی تان هستید. قانونی که همین چند روز پیش به مدت دو هفته تمدید شد و تا ۲۱ اسفند به دارندگان کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی مهلت داد تا دستگاه‌های خود را در سامانه امور مالیاتی و اتصال آن‌ها به پرونده مالیاتی ثبت کنند، در غیر این صورت دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی آن‌ها غیرفعال خواهد شد.

با این حال، این شائبه در برخی صاحبان مشاغل به وجود آمده است که سازمان مالیاتی، قصد دارد از اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان برای دریافت مالیات استفاده کند. حتی برخی از آن ها، از ترس افزایش مالیات یا برای فرار مالیاتی اقدام به راه‌های دیگری به جز استفاده از کارتخوان کرده اند. در این گزارش ضمن آخرین خبر‌ها درباره این قانون از آخرین اظهارنظر‌ها درخصوص تاثیرگذار نبودن تراکنش کارتخوان‌ها بر میزان مالیات و راه‌های عجیب برخی از صاحبان مشاغل برای استفاده نکردن از کارتخوان نوشته ایم.

چگونگی ثبت کارتخوان و دیدن وضعیت پرونده مالیاتی

در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی برای سامان دهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام می‌کرد. به همین دلیل کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و برای پیوست آن‌ها به پرونده‌های مالیاتی قبلی یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

البته پیشنهاد می‌کنیم شما هم که دستگاه کارتخوان ندارید نیز وارد سامانه شوید و از تعداد دستگاه‌های خودپردازی که به نام شماست و آخرین وضعیت پرونده‌های مالیاتی خود با خبر شوید قبل از این که مشکلات مالیاتی برای شما پیش بیاید. برای این که کارتخوان خود را ثبت کنید یا از وضعیت مالیاتی خود باخبر شوید ابتدا باید وارد درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور شوید و ثبت نام کنید. در اولین گام می‌توانید با استفاده از کد ملی، شماره تلفن همراه (شماره ملی و شماره تلفن همراه متعلق به یک فرد باشد) و تاریخ تولد، ثبت نام و نام کاربری و رمز عبور را از طریق پیامک دریافت کنید. حالا هم می‌توانید کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیک خود را ثبت کنید و هم از آخرین وضعیت پرونده‌های مالیاتی خود از جمله بدهی‌های مالیاتی آگاه شوید.

ارتباط کارتخوان با مالیات

وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت وگوی دو روز پیش خود در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با بیان این که هراس و نگرانی از استفاده از دستگاه‌های پایانه پرداخت یا پوز‌ها درست نیست، افزود: «تراکنش این دستگاه‌ها مبنای تشخیص مالیات، واقع نخواهد شد.» سید احسان خاندوزی در ادامه درباره قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی هم افزود: «قانون مکلف کرده بود بانک مرکزی با همکاری سازمان امور مالیاتی، سامان دهی پوز‌ها را انجام دهد و اتفاقات خوبی قبلاً رخ داده بود، اما سرعتی که در ماه‌های اخیر شاهدش هستیم نسبت به پیش از آن قابل مقایسه نیست.»

او افزود: «با شفاف شدن مسئله پایانه‌های پرداخت و اجرای سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، اکنون شاید حدود یک سوم مودیانی را که در روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ می‌شناسیم محصول همین اتفاق باشد که فقط در سال ۱۴۰۰ رخ داده است و این به کاهش مسئله فرار مالیاتی، کمک زیادی می‌کند.» وزیر اقتصاد اطمینان داد که استفاده کردن از پوز‌ها و میزان تراکنش بیشتر یا کمتر، هیچ دلیلی مبنی بر مشمول شدن مالیات بالاتر توسط مودیان نخواهد بود بلکه قانون مکلف کرده است که این را به عنوان یک نمایه استخراج کند.

خاندوزی دریافت نکردن مالیات را بخشنامه کند

بعد از اظهارات وزیر اقتصاد در برنامه نگاه یک، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران به آن واکنش نشان داد. علی توسطی به تجارت نیوز گفت: «در بازار قرض دادن پول به فعالان اقتصادی معتمد باب بود. از وقتی سازمان امور مالیاتی مطرح کرد که از دستگاه‌های پوز مالیات دریافت می‌کند حتی قرض دادن پول و روابط حسنه بین فعالان اقتصادی از بین رفت.» او همچنین بیان کرد: «وزیر اقتصاد بهتر است که اظهارنظر امروز خودش را در قالب یک بخشنامه مطرح کند تا نظم به بازار برگردد، در غیر این صورت این فضای بلبشو در بازار حاکم است.»

راه‌هایی برای استفاده نکردن از کارتخوان و فرار مالیاتی

هرچند طبق مصوبه جدید مجلس، کلیه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دام پزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی مکلف هستند از کارتخوان استفاده کنند وگرنه پروانه کارشان باطل می‌شود، اما بعد از اجباری‌شدن ثبت دستگاه‌های کارتخوان در سامانه مالیاتی، برخی از دارندگان واحد‌های صنفی در اقدامی عجیب دستگاه پوز خود را به حراج گذاشته‌اند و بازار خرید و فروش کارتخوان در سایت‌های آنلاین فروش دست دوم داغ است. با این حال برخی از صاحبان مشاغل هم برای این که از دستگاه کارتخوان استفاده نکنند یا استفاده از آن را به حداقل برسانند، روش‌هایی را به کار می‌گیرندکه عملا باعث از بین رفتن این قاعده‌گذاری‌ها می‌شود که در ادامه به تعدادی از آن‌ها پرداخته ایم.

۱- دریافت نقدی: شاید تا همین چند وقت پیش تنها در مطب برخی پزشک‌ها و برخی کلینیک‌ها شاهد دریافت پول نقد برای ارائه خدمات بودیم، اما بعد از اجباری شدن ثبت کارتخوان‌ها در پرونده مالیاتی تعداد مشاغلی که از این روش استفاده می‌کنند بیشتر شده است.

۲- کارت به کارت: احتمالا شما هم با این موضوع برخورد کرده اید که هنگام تسویه حساب خریدی که انجام داده اید مسئول واحد صنفی از شما می‌خواهد که به جای پرداخت از طریق کارتخوان، مبلغ را برایش کارت به کارت کنید.

۳- پرداخت از طریق عابر بانک: یکی از روش‌های دیگری که تازگی‌ها مد شده و برخی از آن استفاده می‌کنند پرداخت از طریق عابر بانک است. برخی از مشاغل که در نزدیکی بانک یا عابربانک مغازه دارند از این روش برای پرداخت‌ها استفاده می‌کنند. البته برخی مشاغل هم با داشتن عابربانک در محیط کاری شان هم از فروش سود می‌برند هم از طریق پرداخت ما در عابربانک شخصی‌شان.
۴- استفاده از کارتخوان‌های متعدد: این روز‌ها شاهد استفاده از کارتخوان‌های متعدد در برخی مطب‌ها و مشاغل مختلف هستیم. نکته قابل تامل این جاست که هر کدام از کارتخوان‌ها هم متعلق به حرفه دیگری غیر از حرفه‌ای است که خدمت در آن ارائه می‌شود.

منبع: خراسان

برچسب ها: کارتخوان ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
افشین
۱۰:۴۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
دو هفته پیش از یک مغازه موتور فروشی، یک موتور دست دوم خریدم به قیمت ۸۵م. صاحب فروشگاه ازم خواست ۶۰ م و ۱۴.۲۰۰م رو به حساب دو نفر در دو بانک مختلف انتقال بدم، مابقی یعنی ۱۰.۸۰۰م رو با کارتخوان داخل مغازه بکشم. جالب اینجا بود که مدارک موتور به نام هیچکدوم نبود. وکالت رو هم که چند رو بعد گرفتم واسه تعویض پلاک و سند، هزینش رو با کارتخوان دیگری، غیر از اولی کشید. این بی سامانی وضعیت مغازه داران نشان از فرار مالیاتی و استفاده از حسابهای اجاره ای برای فرار از مالیات است. مودیان مالیاتی چگونه رسیدگی و پیگیری می توانند بکنند معلوم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
از پزشکان مالیات بگیرید
United States of America
محمد
۱۱:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
من از امروز به بعد فقط پول نقد استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
خون مغاره دارها ودکترها از کارگران و کارمندان رنگین تر نیست
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۰:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
من سوپر مارکت اجاره ای دارم ماهی ۵میلون اجاره مغازه میدم از طریق پروانه کار مغازه امسال ۱۴میلیون هم مالیات دادم که هر ساله این مبلغ اضافه میشه.الان هم این مالیات بر کارت اخوان رو اضافه بر مالیات های پر داختی ما دارن میگیرن یعنی مالیات مضاعف .مگه میشه بابت یه کسب و کار دو مالیات داد.حالا جدیدا اتحادیه وارد عمل شده از هر عضوی ۲میلیون حق عضویت سالانه میگیره .بماند که مغازه تجاریه و خدایی تومن قبض باید بدیم .تازه اجاره خونه هم که اینقدر زیاد شده.و صاحب خونه کیسه دوخته برا اجاره و اونم سالانه اضافه میشه.به نظر شما چیکار باید کرد ما فقط کار میکنیم برا اداره مالیات و صاحب مغازه و صاحب خونه.
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۳:۲۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مجبوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
طلافروش بعد اینکه طلا رو وزن کرد شماره حساب میده
اول بزن حساب ابعد بیا طلا رو تحویل بدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
من ۲۰۰میلیون پول دارم تو ماه ۵بار خرید و فروش میکنم محصولات کشاورزی بعضی وقتا ضرر هم دارم‌ چطوری باید مالیات بدم
Iran (Islamic Republic of)
جوان بیکار فری
۲۳:۱۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
چرا ما باید کسری بودجه دولت رو از جیب بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اگر بانک مرکزی اطلاعات کاربرانشو بخواد در اختیار اداره مالیات بگذاره اینجا یه سوال پیش میاد پس حریم خصوصی چی میشه ؟! حالا اگر قراره مردم اطلاعاتشونو فاش کنند پس چرا طرح شفاف سازی حقوق کارمندان و مسیولین دولت در مجلس تصویب نشد ؟! مگر مجلس خانه ملت نیست ؟ چرا از جیب مردم مایه میگذارن؟ طرح صیانت و این احراز هویت اجباری کارت خوانهای مردم واجبه ؟! ولی طرح شفاف سازی آرای نمایندگان و حقوق و دستمزد کار نکردنشون واجب نیست ؟! واقعاً که
Germany
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
کارتخوان های پزشکان عزیز را فراموش نکند
مخصوصا دندانپزشکان را
انها با جان و دل مالیات می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
لازم است که به مردم اگاهی داده شود و یه فرهنگی بوجود اید که پول از طریق کارتخوان پرداخت شود الان پزشک سونوگرافی در خیابان مطهری و کوچه لاله شهرستان ........کارت به کارت پول می گیره یا پزشک در مطب فقط نقدی و مراکز عکس هسته ای و داروخانه ها و دندانپزشکان هم از کارتخوان استفاده نمی کنند که اولا باید از هر پزشک دارای مطب حداقل سال صد میلیون اخذ شود و دندانپزشک تا دویست میلیون و داروخانه دار تا دویست میلیون و واقعا زشته قشر تحصیل کرده برا فرار مالیاتی مردم را اسیر خیابان کرده و دولت باید فرهنگ سازی و بدون توجه به کارتخوان از هر مطب مالیات صد میلیونی اخذ که این یک بیستم درامدشان است...لوازم یدکی خودرو و صافکاران و تراشکاران هم مانند پزشکان فرار مالیاتی زیادی دارند و باید بدانند که اگر امنیت نباشد ریالی درامد ندارند و برا امنیت باید سواد باشد باید سلامتی باشد و باید نیرو هم باشد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
کسانیکه هیچی نفع ندارند میبایست مالیات بدهند بعنوان مثال مجتمع های مسکونی شارژ دریافت می کنند بابت خدمات پرسنل پرداخت آب برق گاز فضای سبز ماهانه از100میلیون تومان به بالا دریافتی دارند بنام اعضای هیت مدیره آنها هم از دريافت یارانه معاف می‌شوند چون درآمد بالایی دارند هزینه دولت زیاد می‌شود چون پول جابجا می‌شود باید چاب و کهنه می‌شود بهتر است بجای فشار منطقی باشید
Iceland
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اغلب مشاغل از پول نقد استفاده میکنند مثل سی سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اقایان و مردم همیشه در صحنه ایران. سالهاست که کارمندان دولت با پرداخت مالیات جور بازاریان ، پزشکان و.... را می کشند و همین اقشار هستند که با وجود چهل سال( فرار مالیاتی ) البته با کمک( بعضی از ماموران مالیات و مسولان محترم ) نو د درصد امکانات کشور هم دست کسانی است که مالیات نمیدهند!!!! گرانترین هتلها ، بزرگراهها و سواحل شما ل و جزایر جنوب و.... مسولان محترم واقعا تا کی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضاعلیزاده
۰۱:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
والا من بیست ساله مغازه دارم بیست ساله دارم مالیات میدهم ولی یه اختلافی بین من وشماست شما که کارمندی مزایای زیادی داری نسبت به کاسب شما هشت ساعت کار میکنی کاسب هفت صبح تا دوازده شب شما بهترین بیمه رادارید کاسب بدترین وگرانترین بیمه شما روزهای تعطیل فراوان دارید کاسب فقط صبح جمعه اونم اگه بدهکار نباشه شماروزی که نمیری سرکار هم پولشو میگیری کاسب روزی که کار نکنه گشنه میمونه شما نهایتش سی سال کارمیکنی بعدش راحت میگیری استراحت میکنی کاسب تاعمرداره باید جون بکنه اگه کاسبی خوبه استعفا بده مغازه باز کن. لطفا منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
برای یه کار زیبایی رفتم مطب پزشک عمومی، خودش نبود و خانمی 5 دقیقه ای کار رو انجام داد و به من گفت 800 هزار تومان کارت به کارت کنم به کارت منشی مطب!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
پزشک ها و شغل های مرتبط باهاش مثل عینک سازی و لوازم پزشکی کلا کارتخوان ندارن بقیه شغل ها دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
درمانگاهی در ملارد کارتخوانش برای اموزشگاه فنی و خرفه ای هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
یه دروغی بگین مرغ آب پز خندش نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
شماره و سایتی را معرفی کنید تا اگر دکترها و یا هر شغل دیگری عمدا از کارتخوان استفاده نکرد، بتوانیم ازش شکایت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۰:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تلفن سراسری گزارش فرار مالیاتی
1526
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
لطفا در خصوص مالیات بر ارزش افزوده لوازم برقی گازی و غیره در فروشگاه های اینترنتی هم پیگیری نمایید چرا که غالب فروشگاه ها کوچک و بدون سرمایه هستند و غالب تامین کنندگان که با اکراه هم با فروشگاه های کوچک کار میکنند یا فاکتور رسمی ندارند یا نمیدهند و میگویند نمیخواهی از کسی دیگر خرید کن ....
تامین کننده جدید هم یا گران میدهد یا کار نمیکند چون عمده فروشند و حوصله تک فروشی ندارند
خلاصه اگر معافیت در نظر گرفته نشود یقینا فروشگاه های اینترنتی کوچک با مشکلات بزرگ و بدهی های نجومی و تعطیلی مواجه میشوند.

تا چند روز قبل، از فروش کالا خوشحال میشدیم و از ثبت نام اجباری چند روز قبل به بعد ناراحت .چرا که به ازای هر قلم فروش 2 الی 3 برابر باید ارزش افزوده از جیب بدهیم.
مثلا یک جاروبرقی میفروشیم 3 میلیون تومان. 210 هزار تومان سود احتمالی و حتی خیلی کمتر در این بازار رقابتی و رکود ... در صورتی که باید 270 هزار تومان ارزش افزوده بدهیم

از طرفی اثبات خروجی های حساب هم که به حساب تامین کننده واریز کردیم به دلیل عدم وجود فاکتور سخت یا محال است و فکر کنید 300 میلیون فروش میشه کلا مبنای مالیات در صورتی که 270 میلیون خروجی به حساب تامین کننده ها بدون فاکتور احتمالا تایید نمیشه

هنوز زیر ساخت ها و مالیات ستانی از مغازه های فیزیکی تکمیل نشده نباید به اینترنتی ها که همه چی شفافه فشار بیاورند

خلاصه اگر معافیت از کل ارزش افزوده و معافیت از ارائه فاکتور رسمی جهت اثبات خروجی ها در نظر گرفته نشود یقینا فروشگاه های اینترنتی کوچک با مشکلات بزرگ و بدهی های نجومی و تعطیلی مواجه میشوند.


از شما رسانه محترم تقاضای پیگیری داریم چون صدای ما به جایی نمیرسد و 3 ماه دیگر باید اظهارنامه بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
گجت اینا راست گفتن یک مورد بگو
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۳:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
هدف از ثبت دستگاه کارت خوان اگر غیر از اخذ مالیات باشد هیچکس باور نمیکند. اگر برای جلوگیری از پولشویی و ... باشد خب مجلس محترم و شورای نگهبان لایحه FATF رو تصویب میکردند لذا این نیست و دولت با اینکار فقط هدفش اخذ مالیاته. داده های شما درست نیست و با هر تراکنشی شما مالیات خواهید گرفت. قطعا پرداخت مالیات وظیفه هر شهروندی است ولی تا شفافیت مالی و اطلاعاتی درباره نحوه هزینه کرد بودجه و مالیات اخذ شده نباشه مردم اعتماد نمیکنن و فرار مالیاتی بیشتر از پیش می شود. همچنین از بزرگترین نهادها مالی کشور هم باید مالیات گرفته بشه تا بخش درآمدی بودجه جور بشه نمیشه از یک کاسب خرد هم مالیات گرفته بشه برای خرج و هزینه همان نهادهای قدرتمند ولی از همان نهادها کوچکترین مالیاتی گرفته نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
احسنت زیبا گفتی ولی عده ای از این حرفا زیاد خوششان نمی اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جسارتا پس چرا موقع ثبت کارت خوان، کد پرونده مالیاتی
لازمه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دروغ میگه هیچ کس
دیگه کارتخوان به صورت قبل استفاده نمیکنه من خودم ۵ تا داشتم همه رو باطل کردم یکی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
وقتی نمی توانی قطع کنید فقط شعار میدهید میشه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
وقتی اعتمادی بین مردم و مسئولین نباشه همینه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ثمره این قانون هزاران مشکل برای مردم ایجا د میکند و پول نقد دوباره باب میشود و هیچ تاثیری در فرار مالیاتی ندارد و هزاران راه خلاف را به مردم یاد می‌دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
هنگام خرید موبایل علیرغم داشتن کارتخوان از ما خواسته شد پول را کارت به کارت کنیم ضمنا دندانپزشکی را می شناسیم که کارتخوان مطبش به نام فروشگاه ثبت شده !!!!! مشکل اصلی اینجاست که شکایات مردم هم به جایی نمیرسد و کسی بابت تخلفش جریمه نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
برادردادوبیداکجاکنیم‌درشه ر‌فاریاب‌کهنوج‌درروستای‌آبرشقوبین‌سا‌طایفه‌جنگی‌شده‌حالا‌۴‌سال‌هست‌باهم‌خوبن‌ودنبال‌کاروزندگیشون‌هستن‌اما‌دادستان‌شهرفاریاب‌که‌ده‌تاسندبالاز‌۱ملبارد‌توقیف‌کرده‌صدباررفتیم‌اصلا‌‌جواب‌ماهانمیده‌نمیدانیم‌ازکجاسرنخ‌آب‌میخوره‌ماهاهم‌نون‌شب‌نداریم‌فقط‌خداداریم‌درغیراینصورت‌هیچ‌کس‌به‌داددل‌مانخواهدرسیدنه‌شوراونه‌دهیارونه‌فرماندارونه‌امام‌جمعه‌ونه‌بخشدار‌ونه‌نماینده‌محترم‌شهر‌ونه‌آقای‌دادستان‌گل‌‌شهرشماقضاوت‌کنید‌پس‌ماکجادادوبیدادکنیم‌تهرانم‌بیرین‌میگن‌اصل‌اینجاست‌که‌گاه‌روکوه‌میکنن‌وکوه‌روگاه‌میکنن‌
Iran (Islamic Republic of)
ما
۱۷:۲۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مثلا موبایل فروش 2 میلیون پول خرید موبایل داده 2200 هم فروش 4200 کارکردش (گردش مالی ) میشه و سودش 200 چرا باید مالیات بده چرا باید کارت به کارت نکنه؟؟؟؟؟ و هزاران شغل دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دروغ نگو دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
دروغ نمیگه راست میگه .خیلیا باسود کم کار میکنن