معاون جهاد کشاورزی لرستان:

عرضه سموم غیرمجاز کشاورزی در لرستان پیگرد قانونی دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:عرضه سموم غیرمجاز دراستان پیگرد قانونی دارد و با متخلفین برخورد جدی می‌شود.

 جواد صالحیان  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در دومین مانور بزرگ ملی مقابله با عرضه آفت کش‌های غیر مجاز کشاورزی که به طور همزمان در سراسر کشور در راستای بهبود اجرای ضوابط عرضه این نهاده مهم کشاورزی در شبکه توزیع آفت کش‌های کشاورزی برگزار شدگفت: وظیفه وزارت جهادکشاورزی تأمین به موقع غذا در زمان مناسب و پایداری تولید است که درهمین راستا ما به دنبال حذف و کاهش مصرف سموم پرخطر هستیم.

او گفت: درحال حاضر ۴۲۰ سم در سبد سموم مجاز کشور وجود دارد و تنها چهار درصد سموم کشور جزو سموم پرخطر هستند این در حالیست که این میزان در سال ۱۳۷۵ به میزان ۲۹ درصد بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان هدف از برگزاری این مانور را بازدید از واحد‌های توزیع آفت کش‌های کشاورزی و برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه کننده آفت کش به منظور کنترل سطح عرضه و شناسایی و توقیف آفت کش‌های قاچاق و تقلبی عنوان کرد.

صالحیان گفت: با تمام اماکن و واحد‌های متخلف که اقدام به فروش آفت کش‌های قاچاق، غیر مجاز، احتکار شده، تاریخ گذشته، تقلبی می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد.

او به کشاورزان توصیه کرد که قبل از مصرف آفت کش‌ها حتماً با کارشناسان مراکز خدمات، کلینیک‌ها و گیاه پزشکی‌ها مشورت لازم را به عمل آورده و ضمن خرید از فروشگاه‌های مجاز به تاریخ انقضای درج شده روی کالا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.