استاندار اردبیل:

۵۲ کیلومتر به بزرگراه‌های اردبیل افزوده می‌شود

استاندار اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز ۵۲ کیلومتر از عملیات اجرایی بزرگراه‌های استان به اتمام رسیده و چند روز آینده به بهره برداری می‌رسند.

سید حامد عاملی گفت: کارگاه‌های راه‌های ارتباطی در چند جبهه محور مواصلاتی استان فعال است و بخشی از این محور‌ها تکمیل شده و فقط نصب علایم و خط کشی مسیر در چند روز آتی انجام می‌شود تا شاهد کاهش ترافیک و تصادفات در جاده‌های پرخطر باشیم.

استاندار اردبیل در چهارمین جلسه شورای راهبری تصادفات استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و حلول ماه شعبان گفت: وقتی میزان تصادفات کاهش می‌یابد نشان دهنده تلاش و حضور نیروی انتظامی است و نیروی راهور و پلیس راهنمایی و رانندگی برای آسایش و امنیت مردم شبانه روزی تلاش می‌کنند که در این ایام همه به دنبال آرامش خود هستند، اما نیروی انتظامی در راستای صیانت از حقوق و امنیت مردم همواره در صحنه حضور دارد.

عاملی می‌گوید: بعد از ۲ سال از آغاز شیوع ویروس کرونا، پیش بینی می‌شود استان اردبیل در تعطیلات نوروزی بیشترین مسافر را پذیرش کند که در این راستا باید با آگاهی بیشتر و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کلیه مراکز آمادگی داشته باشند.

او گفت: در ایام تعطیلات مردم برای آرامش و کاستن از دغدغه سفر می‌کنند بنابرین از عوامل انتظامی استان درخواست می‌شود با اعمال قانون برای رانندگان پرخطر، و راهنمایی‌های مناسب به رانندگان بی خطر، زمینه ترک مسافران با خاطره خوش از استان را فراهم کنند.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه باید اکیپ نیرو‌های گشت و هلال احمر در محور‌های استان فعال باشند گفت: در چند روز آینده عوامل راهداری با هماهنگی راهور با خط کشی مسیرها، نصب علایم راهنمایی و رانندگی و افزایش اکیپ‌های مستقر در نقاط حادثه خیز زمینه کاهش تصادفات را تدارک ببینند.

عاملی همچنین گفت: بحث جابجایی صنوف مزاحم در سطح شهر سال هاست مطرح می‌شود و باید با بررسی تمام جوانب نسبت به مکانمایی مناسب در انتقال بازار آهن فروشان، مطب پزشکان از مرکز شهر و برخی مدارس، ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی تصمیمات منطقی اتخاذ شود.

او از کاهش ۲۲درصدی تصادفات درون شهری خبر داد و گفت: با تلاش و همکاری عوامل راهداری، پلیس راه و راهنمایی رانندگی میزان فوتی‌ها ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد و استان اردبیل رتبه ۴ کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه راه اندازی استراحتگاه‌های موقت بین راهی از برنامه‌های سال جدید است گفت: استراحتگاه‌های موقت با هماهنگی هلال احمر و مجمتع‌های رفاهی راه اندازی می‌شود و عملیات اجرایی احداث پاسگاه مشگین شهر به پارس آباد نیز از سال آینده آغاز شده و خرید دوربین‌های پلاک خوان نیز تامین اعتبار خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.