پرونده سرقت مسلحانه طلافروشی سمنان در مرحله تنفیذ حکم قصاص است

دادستان سمنان گفت: رای نهایی پرونده سرقت از طلافروشی در شهر سمنان که با مجروحیت با شلیک گلوله و فوت طلافروش همراه بود در انتظار تنفیذ حکم قصاص از سوی رئیس قوه قضائیه است.

شریف ابراهیمی گفت: پرونده سرقت مسلحانه طلا فروشی بازار سمنان اسفند ۹۹ در دادسرا رسیدگی و پس از رفع نقص‌ها از سوی دادگاه کیفری یک سمنان و بررسی نهایی منجر به صدور حکم شد و اکنون اجرای حکم قصاص در انتظار تنفیذ از سوی رئیس قوه قضائیه است و پس از ارسال تنفیذ به سمنان حکم قصاص اجرا خواهد شد.

وفق ماده دوم آیین نامه نحوه اجرای احکام قصاص، رجم، قتل، صلب، اعدام و شلاق، حکم قصاص نفس پس از احراز قطعیت آن توسط دادگاه بدوی صادر کننده رای و نیز طی مرحله استیذان از، ولی امر مسلمین و تنفیذ آن از سوی رئیس قوه قضاییه، با اذن، ولی دم یا اولیاء دم به موقع اجرا گذاشته خواهد شد.

سرقت طلافروشی سمنان بعد از ظهر بیست و هشتم بهمن ۹۹ با حمله ۲ سارق مسلح به یک مغازه طلافروشی در بازار سمنان رخ داد که شلیک سارقان منجر به جراحت شدید طلافروش شد.

مرد طلافروش سمنانی از شامگاه ۲۸ بهمن به دلیل مجروحیت ناشی از شلیک گلوله در حین سرقت مسلحانه، در بیمارستان کوثر سمنان بستری بود و با وجود تلاش کادر درمان، سحرگاه یازدهم اسفند جان باخت. با اقدامات پلیس و تحقیقات تخصصی، سارقان در استان گلستان شناسایی و دستگیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار