عشقی:

شرط افزایش دامنه نوسان، بهبود شرایط بازار است

رئیس سازمان بورس گفت: سال آتی در صورتی که بازار از شرایط مناسبی برخوردار باشد، شاهد افزایش تدریجی دامنه نوسان خواهیم بود.

آقای مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: آیا تصمیمی در خصوص برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری اخذ شده است؟

آقای عشقی گفت: هنوز تصمیم نهایی در خصوص برگزاری مجدد انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گرفته نشده و اکنون در کارگروه زیر مجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی است.

سوال: دامنه نوسان قرار است تغییر کند؟

آقای عشقی گفت: در حال حاضر مصوبه قطعی هیئت مدیره سازمان در رابطه با تغییرات دامنه نوسان مشخص نیست اما سال آینده در صورتی که بازار از شرایط مناسبی برخوردار باشد، افزایش تدریجی دامنه نوسان خواهیم داشت.

سوال: راه‌اندازی معاملات آتی انرژی چه تاثیری بر بدنه اقتصاد کشور دارد؟

آقای عشقی گفت: اجرای معاملات آتی بر محصولات کالایی، نوسان قیمت کالاها را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قابل پیش‌بینی می‌سازد تا آنها بتوانند ریسک‌های موجود را کنترل کنند.


بیشتر بخوانید


سوال: در حال حاضر چه میزان از سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده است؟

آقای عشقی گفت: مطابق آمار تا کنون بیش از ۹۵ درصد از سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده و فقط چند شرکت هستند که به سبب کمبود نقدینگی یا افزایش سرمایه موفق به واریز سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشده‌اند که در حال پیگیری امور آن‌ها هستیم.

براساس تصمیمات اولیه اتخاذ شده قرار بر این است که دامنه نوسان تا ١٠ درصد تغییر کند. این اتفاق به صورت فصلی انجام خواهد شد، اما در کل تغییر دامنه نوسان وابسته به شرایطی است که در هیئت مدیره مطرح و تصمیم گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار معترض
۲۲:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مهم فوری برای سهامداران صندوق دارا یکم: لطفا این موضوع را پیگیری کنید.
خیانت دولت سابق و فعلی به سهامداران دارا یکم : پارسال و امسال 5 شرکت تشکیل دهنده صندوق دارایکم یعنی بیمه اتکایی امین/بیمه البرز/بانک ملت/بانک صادرات/بانک تجارت / سود سهام سالیانه را به سهامدارانشان داده اند یا افزایش سرمایه داشتن و فروش حق تقدم داشتن و پول سودها و حق تقدم ها بحساب صندوق دارا یکم به عنوان سهامدار اصلی این 5 شرکت واریز شده.اما صندوق دارایکم در دو سال اخیر این سودها را به میلیونها سهامدار خود نداده تا همه سهامداران قدیمی از سهم خارج شوند و سودی به سهامداران ندهد.
30 بهمن سود صندوق پالایش را واریز کردند اما خبری از سود 1399 و 1400 صندوق دارا یکم نیست؟
سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل 90 مجلس و ناظران بورس و دولت و وزیر اقتصاد هم سکوت اختیار کرده اند؟
چرا به حق حقوق میلیونها سهامدار که آمده اند کسری بودجه دولت را تامین کرده اند اهمیت نمی دهید و علاوه بر ضرر به سهامدار سود مجمع سالیانه هم از سهامداران دارا یکم دریغ کرده اید؟مسئولان سازمان بورس مگر خوابید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
حجم مبنا ودامنه نوسان برداشته شود صف فروش ازبین رفته کمتر می شود
آخرین اخبار