معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: رزمندگان اسلام در عملیات خیبر به دستور امام خمینی (ره) حسین‌وار جنگیده و پیروز شدند.

سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان گفت: رهبر معظم انقلاب به جوانان فرمودند تاریخ را مطالعه کنید، چون عبرت‌های بسیاری در آن نهفته است. باید تاریخ انقلاب اسلامی را مورد مطالعه قرار داد، چون خود شاه به برخی بی‌کفایتی‌هایش اعتراف کرده بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: جوانان سرمایه‌هایی هستند که به برکت انقلاب اسلامی تربیت شده و دفاع مقدس گنجینه‌ای بود که باید به آن افتخار کرده و به جوانان اعتماد کرد همانگونه که امام خمینی (ره) زمام امور را به دست آن‌ها سپرده بود.

این موضوع را معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد مطرح کرد.

او می گوید: به برکت جوانان و شهیدان والامقام، دشمن که قصد داشت که ایران را در هشت سال دفاع مقدس شکست دهد نتوانست کاری از پیش ببرد و برخی از کار‌ها مانند جنگ و عملیات شبانه، از ابتکارات و تدبیر شهدای بزرگ بود.

به گفته سردار پورجمشیدیان از سوی دیگر جنگ در باتلاق در عملیات بدر و خیبر از دیگر ابتکارات رزمندگان اسلام بود که امام خمینی (ره) به آنان اعتماد کرد و در مجموع جنگ در باتلاق در تاریخ بی‌نظیر بوده.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: پیش از هر عملیاتی، شهید باکری در مورد فرمایشات امام علی (ع) جملاتی را بیان می‌کرد و سپس به رزمندگان اسلام طریقه جنگ را آموزش می‌داد.

او می گوید: دشمن همه تمرکز خود را در این جزایر کوچک گذاشته بود و رزمندگان زیر آتش شدید قرار گرفته بودند و در آن زمان امام خمینی (ره) دستور داد که باید "حسین وار" جنگیده و این جزایر حفظ شود.

به گفته او رزمندگان که پیش از آن تصمیم به عقب‌نشینی گرفته بودند، به پا خواسته و از فرمایش امام خمینی (ره) اطاعت کردند و تا آخرین گلوله و مهمات در برابر دشمن جنگیدند و عده‌ای شهید و عده‌ای به اسارت گرفته شدند، اما از آرمان‌های خود عقب‌نشینی نکردند و با عزت و افتخار شهید شده و یا به اسارت گرفته شدند.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.