افزایش ۲۶ درصدی تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال افزایش ۲۶ درصدی تصادفات درون شهری استان قابل تامل است و دستگاه‌های متولی نسبت به ارتقای فرهنگ ترافیکی بیش از پیش تلاش کنند.

در نشست شورای هماهنگی ترافیک خراسان جنوبی گفت: تصادفات در محور‌های برون شهری را به علت شرایط عمومی جاده‌ها تا حدودی می‌توان پذیرفت، اما پذیرش این همه تصادف جرحی در درون شهر‌های استان باید مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

او گفت: برای تصادفات درون شهری خیلی نباید به دنبال مسایل ترافیکی باشیم و البته زیرساخت‌‎ها ضعیف است، اما مردم شهر‌ها را به‌خوبی می‌شناسند و این تعداد از تصادفات قابل قبول نیست.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: وقتی با فرهنگ عمومی مردم مواجه می‌شویم، فرهیخته و آرام هستند پس رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی دور از انتظار است.

او گفت: شهرداری و پلیس راهور همه همت خود را به کار ببندند که سال آینده تصادفات درون شهری روند کاهشی داشته باشد و این وظیفه‌ای است که در شورای ترافیک باید دنبال شود در غیر این صورت باید تبعات کار را بپذیریم.

عباس‌زاده گفت: دستورالعمل‌های شورای ترافیک باید در کمترین فرصت اجرایی شود در غیر این صورت اگر اتفاقی بیفتد، مسئول مربوطه در گزارش پلیس مقصر خواهد بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: امور سلیقه‌ای و شخصی نباید در اجرای دستورالعمل‌ها لحاظ شود و در مورد مصوبات ضرورت دارد متناسب با ظرفیت استان اجرایی شود تا درگیر حواشی نشویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: مسئولیت‌ها براساس ضوابط مشخص شود تا هر دستگاهی در حوزه حریم مسئولیت خود اقدام کند.

او گفت: قانون را نمی‌توان براساس صورت جلسه تعیین کرد بلکه قانون وجود دارد تا صورت جلسه‌ها براساس قانون جلو برود.

همچنین در نشست امروز شورای هماهنگی ترافیک استان ۲ طرح بهسازی بلوار امام رضا (ع) شهر قاین و میدان‌های ورودی شهر ماژان توسط مجری طرح مطرح شد و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

 میرزایی گفت: بلوار امام رضا (ع) قاین یک گذرگاه درون شهری است که با طول ۶.۵ کیلومتر نیاز به بهسازی و اصلاح مهندسی در میدان‌ها، کنارگذرها، زیرگذر‌ها و ورودی دارد و در این نقطه برخورد و گره ترافیکی داریم که برای رفع آن یکطرفه شدن جاده، اصلاح تقاطع رمپ‌های ورودی و خروجی باید مورد توجه قرار گیرد.

او درباره ورودی شهر ماژان گفت: در طرح مصوب شهر ماژان ۲ میدان ورودی و خروجی است که هزار و ۳۰۰ متر فاصله دارد و در این دستورالعمل اصلاح بلوار جنب پمپ بنزین، اجرای باکس ۲ متری عابر پیاده و اصلاح ورودی و خروجی مد نظر است.

دفاع مشاور طرح‌ها در هر ۲ شهر قاین و ماژان پس از طرح در شورا مورد تایید قرار گرفت و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تمامی دستگاه‌های متولی خواست نسبت به اجرای این طرح‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.