حیدری:

موانع جذب تسهیلات اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری برطرف شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مانعی بر سر راه جذب اعتبارات وجود دارد، باید هر چه سریعتر این موانع برطرف شود.

آقای حیدری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش پرداخت تسهیلات در ایجاد اشتغال در استان گفت: در حال حاضر تسهیلاتی در بخش خانگی، روستایی و عشایری و تبصره ۱۸ برای ایجاد اشتغال در استان پرداخت می‌شود.

نرخ بیکاری در استان بالاتر از میانگین کشوری است، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فرصت خوبی برای کاهش این نرخ در استان است، بنابراین باید در فرصت باقی‌مانده اقدامات لازم برای جذب تسهیلات مرتبط با اشتغال از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید


مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ابزار لازم را برای جذب تسهیلات در حوزه اشتغال در اختیار دارند، اگر مانعی بر سر راه جذب اعتبارات وجود دارد، باید هر چه سریعتر این موانع برطرف شود، باید در خصوص مزیت‌های تسهیلات اشتغالزایی اطلاع‌رسانی کافی به آحاد مردم صورت بگیرد.

فرمانداران و مدیران شهرستانی باید از سهمیه اشتغال دستگاه و شهرستان خود به صورت دقیق اطلاع داشته باشند، روستائیان و عشایر می‌توانند از فرصت به وجود آمده برای ایجاد اشتغال استفاده کنند، این مسئله نیازمند اغناسازی است.

بانک‌ها تلاش کنند تا تمامی اعتبارات اختصاص یافته در حوزه اشتغال به سرعت به متقاضیان پرداخت شود، مدیران دستگاه‌های اجرای و بانک‌ها باید نسبت به عملکرد خود در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی پاسخگو باشند.

جذب اعتبارات اشتغالزایی از جمله موارد مهم در ارزیابی مدیران خواهد بود، عملکرد مدیران در این حوزه به‌صورت دقیق رصد می‌شود، تسهیلات پرداخت شده برای ایجاد اشتغال در سامانه مربوطه به‌صورت دقیق ثبت شود.

یکی از موضوعات مهم در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بحث سود بانکی است، باید این سود همسان باشد و فاصله زیادی بین سود‌های تسهیلات در بانک‌های مختلف وجود نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.