قیمت روی اجناس هزینه تولید است نه پرداختی مشتریان

طبق ابلاغ سازمان حمایت از مصرف کنندگان، قیمت جدید برخی از اقلام که روی آن درج می شود قیمت تولیدکننده بوده و مالیات نیز روی آن محاسبه شده است.

قیمت‌هایی که با هدف راحت شدن خیال مصرف کنندگان روی کالا‌ها درج می‌شوند، اما باعث سردرگمی مردم می‌شوند؛ هر مغازه‌ای علاوه بر قیمتی که روی کالا درج شده است، ۹ درصد مالیات نیز دریافت می کند.

تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون انتزاع که از تاریخ ۲۲ تیر امسال اجرایی شده است، تأمین و نظارت بر کالا‌ها و محصولات کشاورزی مانند مواد پروتئینی، لبنیات، محصولات زراعی و کشاورزی، کود، سم و آفات به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شده است؛ سایر کالا‌ها در حوزه نظارتی سازمان صمت است.

او گفت: بر اساس ابلاغ سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تاریخ ۱۶ اسفند باید برای کالا‌های جدید، قیمت تولید کننده به علاوه ۹ درصد مالیات ارزش افزوده روی کالا‌های اعلام شده درج شود که شرکت‌های پخش و خرده فروشان باید بر آن اعمال کنند.

تهوری گفت: در قیمت کالا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده درج شده است و واحد‌های صنفی نباید پول بیشتری دریافت کنند، در غیر این صورت تخلف است.

شرکت ۱۷۷ همیار بازار برای نظارت

عارفی نیا سخنگوی قرارگاه تأمین امنیت غذایی خراسان جنوبی گفت: قرارگاهی تحت این عنوان در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که کارش نظارت و تنظیم بازار است.


بیشتر بخوانید


او گفت: نظارت بازار بخشی مربوط به زیرساخت‌های این مجوعه است که در توان این سازمان است و بحث نیروی انسانی دارد که به قوت پیگیری می‌شود و بخشی هم مربوط به همیاران بازار است که با کمک بسیج مستضعفین در بازرسی روزانه کمک می‌کنند.

عارفی نیا گفت: با انتقال وظایف بازرگانی به بخش کشاورزی ۱۷۷ همیار بازار و ۹ بازرس از سازمان صمت با این قرارگاه همکاری دارند که در در ۸ ماه گذشته ۲۰ هزار بازرسی انجام شده است.

سخنگوی قرارگاه تأمین امنیت غذایی خراسان جنوبی گفت: این قرارگاه کشوری است و در رأس وزیر جهاد کشاورزی قرار دارد و سازمان بسیج مستضعفین هم همکاری دارد.

او گفت: ۹۱ قلم کالا که اسامی آن‌ها بر روی صفحه اصلی سایت وزارت جهاد کشاورزی بارگذاری شده مشمول قیمت گذاری تنظیم بازار شده که این اقلام باید با قیمت درج شده به دست مصرف کننده برسد و هر اقدامی خارج از این قیمت مشمول گران فروشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.