هفدهمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

عرضه تجهیزات نظامی مدرن روسی به بلاروس

درگیری‌های روسیه و اوکراین در حالی وارد هفدهمین روز شد که خبرگزاری بلاروس از توافقی مبنی بر عرضه تجهیزات نظامی مدرن روسیه به بلاروس خبر داد.

درگیری‌های ارتش روسیه در شرق اوکراین با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های روسیه وارد هفدهمین روز خود شده و این در حالی است که ارتش اوکراین اعلام کرد کی‌یف، پایتخت این کشور در معرض محاصره قرار دارد و نیرو‌های روسی در حال حرکت در مناطق شمال و غرب شهر هستند. به اذعان مقامات اوکراینی ۳ شهر بزرگ دیگر نیز عملاً محاصره شده‌اند. نشست شورای امنیت نیز درباره تسلیحات بیولوژیکی آمریکا در اوکراین و تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی روز گذشته برگزار شد.

در حالی که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اذعان کرده که اتحادیه اروپا به حداکثر ظرفیت خود برای اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه رسیده است، اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت چهارمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا شامل تعلیق عضویت روسیه در صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و حذف صادرات کالا‌های لوکس به روسیه خواهد بود.

«آنجل رودریگز» رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد که ونزوئلا می‌تواند تا اواسط سال جاری تحویل نفت به آمریکا و اروپا را به شرط لغو تحریم‌ها علیه این کشور آغاز کند. این درحالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دلیل تورم روزافزون در این کشور را تحریم‌های روسیه و شرایط اوکراین عنوان کرد.

وزرای کشاورزی گروه ۷ نگرانی خود را در مورد تأثیرات جنگ بر امنیت غذایی ابراز کردند. مقامات گروه ۷ روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است و اوکراین نیز صادرکننده مهم گندم و ذرت است. درگیری این دو کشور به بحران غذا دامن زده و سبب افزایش قیمت نان شده است. به نوشته پایگاه «اوپن دموکراسی» مهمترین هدف کشور‌ها از جنگ آفرینی، افزایش فروش سلاح است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اقدامات اخیر کشور‌های غربی گفته است: «در نهایت روسیه پس از غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌های غیرقانونی غرب، قوی‌تر و مستقل‌تر ظاهر خواهد شد. روسیه کشوری نیست که بتواند حاکمیت خود را برای نوعی سود اقتصادی کوتاه مدت به خطر بیندازد.»


بیشتر بخوانید:


در پی مجاز شدن ترویج خشونت در اینستاگرام و فیس‌بوک علیه روس‌ها، مقامات این کشور، «متا پلتفرمز» را به عنوان یک سازمان افراطی معرفی کرد و فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را مسدود کردند. شرکت متا پلتفرمز، تغییر سیاست خود مبنی بر اجازه ترویج خشونت در پلتفرم‌های این شرکت را برای دفاع از حق مردم اوکراین بیان کرده است. شبکه اجتماعی «یوتیوب» نیز تمام درآمدزایی در روسیه را به حالت تعلیق درآورد و گفت رسانه‌های دولتی روسیه را در سطح جهانی مسدود می‌کند.

براساس منابع غربی انگلیس و چندین کشور دیگر نیز درحال اعزام مزدور برای پیوستن به ارتش اوکراین هستند. در همین حین اوکراین بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته است منطقه پرواز ممنوع در این کشور اعلام و جت جنگی برای آنان ارسال کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه با بیان این‌که مقصر مرگ مردم در اوکراین کشور‌های غربی هستند، اعلام کرد سیزده روز است که فقط وعده می‌شود، سیزده روز، زمانی است که به گفته می‌شود کمک در آسمان است، هواپیما‌هایی وجود خواهد داشت، آن‌ها را تحویل خواهند داد.

روابط مسکو و کی‌یف که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه دچار تنش شده بود با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانانش و دادن وعده‌هایی به اوکراین، به درگیری نظامی ختم شد. کشورهای غربی با وعده عضویت اوکراین در پیمان ناتو، اقدام به افزایش نیروهای نظامی در اروپای شرقی و در نزدیکی مرزهای روسیه کردند.

تحولات هفدهمین روز از عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین را در زیر خواهید خواند:

بورس مسکو هفته آینده تعطیل خواهد بود

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد بورس مسکو هفته آینده معاملات خود را از سر نخواهد گرفت.

خبرگزاری تاس نیز پیش از این اعلام کرده بود، بانک مرکزی روسیه تصمیم گرفت معاملات را از ۱۴ مارس تا ۱۸ مارس در بورس مسکو، در بخش بازار سهام، از سر نگیرد.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری هیل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده است بیش از ۱۲ هزار سرباز روسی در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

۲ سال پیش

المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد، پوتین از برگزاری نشست با زلنسکی در قدس اشغالی یا هر نشست دیگری در خارج از بلاروس امتناع می‌ورزد.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ارتش روسیه وضعیت انسانی در برخی شهر‌های اوکراین را «فاجعه‌بار» خواند.

۲ سال پیش

به گزارش رویترز، اوکراین روز شنبه با تکذیب گزارش رسانه‌ها مبنی بر این‌که نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرده است کی‌یف را وادار به تسلیم شدن به خواسته‌های مسکو کند، به نتایج مثبت از تلاش رژیم صهیونیستی برای میانجی‌گری صلح با روسیه ابراز امیدواری کرد.

۲ سال پیش

الجزیره گزارش داد، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت: آلمان ۲ هزار ۵۰۰ پناهجو را که از اوکراین به مولداوی گریخته‌اند، می‌پذیرد.

۲ سال پیش
هشدار روسیه به آمریکا در خصوص انتقال سلاح به اوکراین

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا در مورد پیامد‌های احتمالی انتقال تسلیحات به اوکراین هشدار داد و گفت کاروان‌هایی با تسلیحات خارجی «هدف‌های قانونی» خواهند بود.

۲ سال پیش

شبکه الجزیره اعلام کرد جدایی‌طلبان دونتسک اعلام کردند کنترل شهر «وولنوواخا» را به دست گرفته و پرچم ویژه خود را در این شهر برافراشتند.

۲ سال پیش

سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه در جریان مجمع دیپلماتیک «آنتالیا» با «آرارات میرزویان» همتای ارمنی خود، دیدار کرد.

این دیدار اولین نشست وزرای خارجه دو کشور از سال ۲۰۰۹ بود.

۲ سال پیش
سرنگونی یک هلی‌کوپتر و ۳ پهپاد اوکراینی از سوی پدافند روسیه

شبکه آر تی روسیه در خبری فوری به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پدافند روسیه یک هلی‌کوپتر Mi-۲۴ اوکراینی را به همراه ۳ پهپاد که یکی از آن‌ها از مدل پهپاد «بایراکتار» بود، سرنگون کرد.

۲ سال پیش

اسپوتنیک گزارش داد، کشتی باری روسیه پس از گلوله باران اوکراینی در دریای «آزوف» آتش گرفت.

۲ سال پیش

سازمان ملل: بیش از ۱۵۰۰ غیر نظامی تا کنون در اوکراین کشته و یا زخمی شده اند

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از سازمان ملل اعلام کرد یک هزار ۵۸۱ غیرنظامی از زمان آغاز عملیات روسیه کشته و یا زخمی شده‌اند که از این تعداد، ۵۷۹ کشته و یک هزار و ۲ نفر زخمی اند.

۲ سال پیش

به گزارش تاس، بانک مرکزی روسیه تصمیم گرفت معاملات را از ۱۴ مارس تا ۱۸ مارس در بورس مسکو، در بخش بازار سهام، از سر نگیرد.

۲ سال پیش

شبکه الجزیره به نقل از وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که وی گفته است: آماده مذاکره هستیم، اما تسلیم نمی‌شویم.

وزیر خارجه اوکراین همچنین گفت: آماده مذاکره با روسیه هستیم، اما تسلیم نمی شویم. ما برای تحقیق و تعقیب جنایات جنگی احتمالی به کمک نیاز داریم. ما به تجهیزات نظامی بیشتری نیاز داریم

وزیر خارجه اوکراین همچنین تصریح کرد: اگر هواپیماهای بیشتری داشتیم، می توانستیم جان غیرنظامیان بیشتری را نجات دهیم.

او همچنین مدعی شد: برای تضعیف اقتصاد روسیه باید اقدامات بیشتری انجام شود.

۲ سال پیش
نامزد راستگرای ریاست جمهوری فرانسه: پناهندگان اوکراینی را می‌پذیریم اما عرب‌ها را نه

فرانس ۲۴ گزارش داد، اریک زمور، نامزد راستگرای ریاست جمهوری فرانسه گفته است پناهندگان اوکراینی را خواهد پذیرفت، اما از پناهندگان عرب استقبال نمی‌کند.

۲ سال پیش

خبرگزاری هیل گزارش داد، هزاران روس پس از مسدود شدن دارایی‌ها و مسدود شدن خطوط هوایی در کشور «تایلند» گیر افتادند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، زلنسکی گفت که اوکراین به سیستم‌های دفاع هوایی نیاز دارد و کی‌یف حتی حاضر است آن‌ها را به صورت اعتباری بخرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری هیل گزارش داد، زلنسکی می‌گوید با آلمان و فرانسه درباره تلاش‌ها برای آزادی شهردار صحبت کرده است.

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده است شهردار «ملیتوپل» در اسارت روسیه شکنجه می‌شود.

۲ سال پیش
ادعای رئیس‌جمهور سابق اوکراین: پوتین جنایتکار جنگی است

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهور سابق اوکراین در سخنانی ادعایی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را «جنایتکار جنگی» خواند و گفت که نیرو‌های اوکراینی تسلیم نخواهند شد.

اظهارات وی در حالی بیان می‌شود که تخمین زده می‌شود نیرو‌های روسی در حدود ۱۵ مایلی از کی‌یف قرار داشته باشند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار محلی اوکراین مدعی شد شهر «ولنوواخا» در شرق این کشور، پس از حمله روسیه ویران شده است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات ولودیمیر زلنسکی مبنی بر مشارکت بیشتر غرب در رایزنی‌ها برای پایان دادن به درگیری با روسیه مدعی شد: آماده ایم اقدامات دیپلماتیکی را انجام دهیم که از نظرِ اوکراین مفید خواهد بود.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: روسیه متحمل خسارات بی‌سابقه‌ای در اوکراین شد که بزرگترین ضربه به ارتش روسیه در دهه‌های اخیر است.

۲ سال پیش
دومین محموله کمک‌های بشردوستانه چین به اوکراین وارد مجارستان شد

منابع خبری امروز شنبه از ورود دومین محموله کمک‌های بشردوستانه چین به مجارستان که برای اوکراین ارسال کرده است، خبر دادند.

این محموله شامل مواد غذایی و مایحتاج روزانه است و قرار است فردا یکشنبه برای کمک به آوارگان به اوکراین منتقل خواهد شد.

۲ سال پیش
ادامه مذاکرات میان روسیه و اوکراین

خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: مذاکرات بین مسکو و کی‌یف بر سر درگیری در اوکراین که حضوری در بلاروس انجام شده بود، از طریق یک لینک ویدیویی و به صورت مجازی ادامه یافته است.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، امانوئل مکرون و اولاف شولتس را در جریان پیشرفت مذاکراتی که از طریق مجازی بین هیئت‌های روسیه و اوکراین انجام شد، قرار داد.

۲ سال پیش

اسکای نیوز نوشت، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از دولت انگلیس به دلیل ناتوانی در اجرای «بیانیه‌های به اصطلاح بزرگ» این کشور درباره کمک به فراریان از جنگ در اوکراین انتقاد کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی: امیدوارم نفتالی بنت بر مذاکرات روسیه تأثیرگذار باشد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه به رسانه‌ها گفت امیدوار است نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر مذاکرات با روسیه تأثیر مثبت قابل توجهی داشته باشد.

زلنسکی گفت: اسرائیل می‌تواند تضمین‌های امنیتی به اوکراین بدهد.

او گفت که کشور‌های غربی «به اندازه کافی درگیر» مذاکرات صلح نیستند و او اجماع مشترکی برای پذیرش اوکراین در ناتو نمی‌بیند.

رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر تأکید کرد که اوکراین به سیستم‌های ضد موشکی نیاز دارد و آماده است هزینه آن را بپردازد.

۲ سال پیش

به گزارش اسکای نیوز، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه مدعی شد اتهامات پوتین مبنی بر نقض قوانین بشردوستانه از سوی اوکراین را رد کرده و آن‌ها را «دروغ» می‌داند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد، کاخ الیزه همچنین تأیید کرد مکرون و اولاف شولتس در خلال یک تماس تلفنی با پوتین خواستار آتش‌بس فوری و رفع محاصره از «ماریوپول» شدند.

 

۲ سال پیش
فعال شدن آژیر خطر در زاپوروژیا

خبرگزاری اوکراین از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر «زاپوروژیا» خبر داد.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور اجازه داد ۲۰۰ میلیون دلار کمک دفاعی بیشتر به اوکراین اختصاص دهد.

شبکه سی‌ان‌ان نیز به نقل از کاخ سفید اعلام کرد: بایدن یادداشتی را برای ارائه کمک‌های بیشتر دفاعی به اوکراین به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار امضا کرده است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، امانوئل مکرون و اولاف شولتس، رئیس‌جمهور آلمان از پوتین خواستند تا به محاصره «ماریوپل» پایان دهد.

خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان نیز گزارش داد، یک مقام ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در جریان تماس روز شنبه با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، تمایلی برای پایان دادن به درگیری با اوکراین نشان نداد.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز گزارش داد، به گفته یک مقام محلی، نیرو‌های روسیه قصد دارند برای ایجاد منطقه جدایی‌ناپذیر، یک شبه‌همه‌پرسی در شهر بندری «خرسون» در جنوب اوکراین برگزار کنند.

۲ سال پیش

به گزارش اسکای نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: حدود یک هزار ۳۰۰ سرباز اوکراینی از زمان عملیات نظامی روسیه کشته شدند.

زلنسکی مدعی شد: کی‌یف و مسکو رایزنی درباره موضوعات مشخص را آغاز کرده‌اند. شهردار «ملیتوپل» در اسارت روسیه شکنجه می‌شود.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری تی‌آرتی، «روس‌اتم» روسیه (شرکت دولتی در روسیه که در زمینه انرژی هسته‌ای فعالیت می‌کند) اعلام کرد:

  • منبع تغذیه در چرنوبیل با کمک متخصصان روسی در حال بازسازی است.
  • مدیریت و عملیات در طرح هسته‌ای چرنوبیل توسط پرسنل اوکراینی انجام شد.

نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه زیر نظر شرکت «روس انرگواتم» از زیرمجموعه‌های «روس‌اتم» کار می‌کنند که از نظر میزان تولید برق هسته‌ای، دومین شرکت بزرگ اروپا محسوب می‌شود.

۲ سال پیش
رئیس جمهور یهودی اوکراین خواستار مذاکره با روسیه در قدس اشغالی شد

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ولودیمیر زلنسکی در نشست خبری در کی‌یف گفت: به نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد کردم مذاکراتی با روسیه در قدس برگزار کند. اسرائیل محل مناسبی است و می‌تواند سرزمینی برای مذاکره به منظور آتش بس و پایان جنگ باشد.
زلنسکی افزود: اسرائیل می‌تواند ضمانت‌های امنیتی به اوکراین بدهد.
زلنسکی همچنین از کشته شدن حدود ۱۳۰۰ سرباز اوکراینی از ابتدای جنگ در این کشور خبر داد.

۲ سال پیش
درخواست وزارت خارجه روسیه از سفارت آمریکا علیه شرکت متا

روسیه در اعتراض به شرکت متا به سبب اقدامات افراطی و مجرمانه فیس‌بوک و اینستاگرام علیه این کشور، شکایت نامه‌ای تسلیم سفارت آمریکا در مسکو کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد درخواستی برای شکایت کیفری علیه مدیریت شرکت متا به عنوان مالک فیسبوک و اینستاگرام به سبب فعالیت‌های افراطی و مجرمانه آنها، تسلیم سفارت آمریکا در مسکو کرد.
در همین حال شورای حقوق بشر روسیه اعلام کرد تحریک به خشونت و تنفر علیه روس‌ها به تبعیض علیه حقوق روس‌ها منجر خواهد شد که عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت.
این شورا اعلام کرد پایگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به عنوان سلاحی علیه روس‌ها به خدمت گرفته می‌شود. این در حالی است که وزارت علوم روسیه اعلام کرد ۱۵۷ درخواست از دانشجویان روس در خارج از کشور برای بازگشت به کشور دریافت کرده است.

۲ سال پیش
سازمان جهانی بهداشت: اوکراین عوامل بیماری‌زا را نابود کند

سازمان جهانی بهداشت از دولت اوکراین خواست عوامل بیماری زای موجود در آزمایشگاه‌های این کشور را از بین ببرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سازمان جهانی بهداشت، درباره خطر شیوع بیماری‌ها از آزمایشگاه‌ها در اوکراین به علت جنگ در این کشور هشدار داد.
این سازمان به مقامات اوکراینی توصیه کرد، عوامل بیماری زای خطرناک را که در این آزمایشگاه‌ها وجود دارد، نابود کنند، تا مانع از هر نوع درز این عوامل بیماری زا شوند که می‌تواند باعث شیوع بیماری در بین مردم شود.

۲ سال پیش
پوتین اوکراین را به نقض آشکار حقوق بشر متهم کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیرو‌های نظامی اوکراین را به نقض آشکار حقوق بشر متهم کرد.

ولادیمیر پوتین از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، خواست تا به مقامات کی‌یف برای توقف اقدامات غیر بشردوستانه خود علیه جدایی طلبان اوکراینی فشار بیاورند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در ادامه صحبت‌های خود به چند مورد از موارد نقض جدی قوانین حقوق بشردوستانه بین المللی توسط نیرو‌های امنیتی اوکراین، از جمله اقدامات تلافی جویانه علیه مخالفان کی‌یف، گروگان گیری، استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، قرار دادن سلاح‌های سنگین در مناطق مسکونی و نزدیک بیمارستان ها، مدارس و مهدکودک ها، اشاره کرد.

۲ سال پیش
روسیه و بلاروس صادرات گندم را ممنوع کردند

دولت بلاروس از تمدید ممنوعیت صادرات غلات از کشور به مدت شش ماه دیگر خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، هیئت وزرای بلاروس تصمیم ممنوعیت صادرات گندم و دیگر غلات از کشور را تایید و تاکید کرد این ممنوعیت شامل کمک‌های انسانی نمی‌شود.
روسیه نیز از ممنوعیت موقت صادرات گندم به کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا پایان اوت آینده خبر داد و تاکید کرد هدف از این کار تضمین امنیت غذایی و حمایت از بازار داخلی کشور است.
اداره گمرکات روسیه نیز از کاهش صادرات گندم از این کشور در ژانویه گذشته به میزان ۵۳ درصد خبر داد.

۲ سال پیش
دانشمند روس: آمریکا، اوکراین را به آزمایشگاه بزرگ جنگ بیولوژیک تبدیل کرد

یک دانشمند روس متخصص در میکروب شناسی با اشاره به بیماری‌هایی که در اوکراین پس از آغاز فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا شیوع یافت، گفت آمریکا، اوکراین را به آزمایشگاه بزرگ جنگ بیولوژیک تبدیل کرده است.
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیاالیوم به نقل از خبرگزاری نووستی نوشت ایگور نیکولین میکروبیولوژیست روسی و عضو پیشین کمیته تسلیحات بیولوژیک و شیمیایی سازمان ملل متحد گفت: آمریکا اوکراین را به یک کارگاه واقعی بزرگ برای آزمایش شیوه‌های جنگ بیولوژیک تبدیل کرد و با این کار کنوانسیون منع توسعه، تولید و ذخیره سلاح‌های بیولوژیک و توکسین‌ها را نقض کرده است.
این دانشمند روس گفت آمریکا در اوکراین، تأثیر به روز‌ترین فناوری تسلیحات بیولوژیک علیه انسان، حیوان و گیاه را آزمایش کرد به همین دلیل در سال ۲۰۱۴ شاهد انتشار بیماری‌های مسری در اوکراین بودیم.
ایگور نیکولین افزود شیوع بیماریهایی، چون طاعون، سیاه زخم، ‏ تب کیو و دیگر بیماری‌های عجیب تبعات چنین آزمایش‌هایی است و این امر نشان می‌دهد آمریکا و اوکراین پیمان منع سلاح بیولوژیک و توکسین‌ها را در حد وسیعی نقض کرده اند. این دو کشور به توسعه، ‏ ساخت و ذخیره انواع جدیدی از این نوع سلاح مبادرت کردند که این نوع فعالیت‌ها نقض هر سه توصیه موجود در معاهده مذکور است.

۲ سال پیش
ارسال یکصد تن کمک انسانی از روسیه به خارکیف

روسیه محموله‌ای شامل یکصد تن کمک انسانی به خارکیف در اوکراین ارسال کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه از ارسال بیش از یکصد تن کمک‌های انسانی برای اهالی مناطق آزاد شده در خارکیف شرق اوکراین خبر داد و افزود نظامیان روسیه این کمک‌ها را از طریق گذرگاه مرزی به خارکیف ارسال کردند.
این وزارتخانه افزود محموله ارسال شده شامل مواد غذایی، آب آشامیدنی و لوازم و تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی و لباس‌های زمستانی می‌شود.
وزارت دفاع روسیه اتاق عملیات برای ارسال کمک‌های انسانی ایجاد کرده است که به صورت مداوم به کار خود ادامه می‌دهد.
روسیه از آغاز عملیات نظامی، حدود یکهزار تن کمک انسانی به دنباس و اوکراین ارسال کرده است.

۲ سال پیش
شرکت اینترنتی یوتیوب شبکه راپتلی را مسدود کرد

دینارا توکتوسونوا، مدیر شرکت یوتیوب متعلق به گوگل آلفابت روز شنبه در یک پست تلگرامی اعلام کرد که این شرکت، شبکه راپتلی را بسته است.
به گزارش پایگاه اینترنتی آر تی، وی با اشاره به تصمیم شرکت یوتیوب برای مسدود کردن بخش آلمانی زبان آر تی در سپتامبر ۲۰۲۱ خاطر نشان کرد حذف بخش آلمانی زبان آر تی تنها یک آزمایش بود.
توکتوسونووا در پست شنبه خود نوشت: «این شرکت (یوتیوب) اکنون با هر چیزی که به روسیه ارتباط دارد، همین کار را می‌کند.»
وی همچنین راپتلی را «محبوب‌ترین شبکه در بین آژانس‌های ویدیویی بین‌المللی» در یوتیوب خواند و به ۲/۱ میلیون مشترک آن و در مجموع بیش از ۱/۵ میلیارد بازدید کننده این کانال اشاره کرد.

۲ سال پیش
هشدار ریابکوف به آمریکا در مورد عواقب انتقال تسلیحات به اوکراین

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: به آمریکا در مورد عواقب انتقال تسلیحات به اوکراین هشدار داده است. کاروان‌های تسلیحات خارجی که بدون فکر به اوکراین ارسال می‌شوند، اهداف قانونی برای نیرو‌های مسلح روسیه خواهند بود.

۲ سال پیش
وزیر دفاع روسیه به مجروحان عملیات در اوکراین نشان اعطا کرد

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با مجروحان عملیات این کشور در اوکراین ملاقات و به آن‌ها نشان اعطا کرد.
سرگئی شویگو در ملاقات با مجروحان عملیات روسیه در اوکراین، از روند درمان آن‌ها اطمینان حاصل کرد و به آن‌ها نشان و جوایز دولتی که شایسته آن بودند اعطا کرد.

اعطای نشان شجاعت

۲ سال پیش
رئیس جمهور دونتسک: ورود داوطلبان از خاورمیانه برای کمک به ما در آینده نزدیک را رد نمی‌کنم

دنیس پوشیلین در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه در شبکه روسیه ۱ گفت: درخواست‌های داوطلبانه زیادی از کشور‌های مختلف وجود دارد. این دقیقاً همان چیزی است که رئیس جمهور (پوتین) در مورد آن صحبت می‌کند. آن‌ها که به دلایل دیگر با افراط گرایی دیوانه وار روبرو هستند به همین دلیل با ما اشتراکات زیادی درخصوص مقابله با نئونازیسم دارند که ما اکنون با آن روبرو هستیم.

۲ سال پیش
آنتونوف: ادعای آمریکا مبنی بر امکان عملیات شیمیایی روسیه در اوکراین، گستاخی است

سفیر روسیه در واشنگتن اظهار نظر اخیر مقامات آمریکایی را، که گفته اند ممکن است روسیه در اوکراین از سلاح شیمیایی استفاده کند، گستاخی علیه مسکو خواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف گفت این اظهار نظر تلاشی دیگر برای تحریک روسیه و گستاخی علیه مسکو است. کشور ما بر خلاف آمریکا در سال ۲۰۱۷ از تمام ذخایری که امکان استفاده از آن در جنگ شیمیایی وجود داشت رها شد و این اتفاقی است که سازمان منع گسترس سلاح شیمیایی آن را تأیید کرد در نتیجه ورود به چنین مجادله‌ای بی ارزش است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفته بود این امکان وجود دارد که روسیه شرایط را برای به کارگیری سلاح شیمیایی یا بیولوژیک در اوکراین فراهم و به چنین عملیاتی مبادرت کند تا پس از آن دیگران را مسئول چنین اتفاقی معرفی کند.

آمریکا جمعه روسیه را به نقض اصول امنیت هسته ای در اوکراین متهم کرد و از روسیه خواست هدف قرار دادن کارخانه های هسته ای را در این کشور متوقف کند.

با وجود این، آمریکا اعلام کرد در حال حاضر، نشانه ای از تشعشعات رادیواکتیو شناسایی نشده است.

جنیفر گرَنهولم وزیر انرژی آمریکا در توئیتی نوشت همچنان در اوکراین، تجهیزات نظارت بر انتشار این تشعشعات کار می کنند. اما واشنگتن از اینکه اطلاعاتی درباره نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپوریژیا در اختیار ندارد نگران است.

۲ سال پیش
انهدام نزدیک به ۳۵۰۰ تاسیسات زیربنایی اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های روسی تاکنون ۳۴۹۱ تاسیسات زیربنایی نظامی اوکراین را منهدم کرده‌اند.

۲ سال پیش
محرومیت مدیر روسی باشگاه چلسی پس از اعمال تحریم ها

آر تی گزارش داد  وزارت حمل و نقل انگلیس از توقیف یک جت شخصی در فرودگاه لوتون لندن برای بررسی ارتباط احتمالی آن با روسیه خبر داد.
شبکه الجزیره نیز اعلام کرد لیگ برتر انگلیس، رومن آبراموویچ را از مدیریت باشگاه چلسی پس از تحریم‌های اعمال شده علیه او، محروم کرد.

۲ سال پیش
واکنش رئیس حزب کمونیست روسیه به تحریم شدنش

گنادی زیوگانوف، رئیس حزب کمونیست روسیه به خبرگزاری ریانووستی گفت: تحریم های اعمال شده علیه من پاداش و ارزیابی کارم در مبارزه در راه صلح و دوستی بین مردم است.

۲ سال پیش
پایان وابستگی آلمان به نفت روسیه تا آخر سال جاری میلادی

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد برلین تا پایان سال به وابستگی خود به نفت روسیه خاتمه خواهد داد.

۲ سال پیش
هدف قرار دادن انبار مهمات اوکراین از سوی توپخانه روسیه
۲ سال پیش
تحریم کانال‌های شبکه آرتی روسیه در یوتیوب

شرکت یوتیوب از تحریم کانال‌های شبکه آرتی و همه رسانه‌های روسی وابسته به دولت در این پایگاه اینترنتی اشتراک ویدئو خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا‌الیوم، شرکت یوتیوب این تصمیم را نتیجه قوانین خاص خود دانست و تهدید کرد همه محتوا‌های مربوط به پوشش عملیات نظامی روسیه را در صورت تخلف از قوانین حذف خواهد کرد.
شرکت گوگل پیش از این اقداماتی علیه شبکه آرتی و رسانه‌های روسیه اتخاذ کرده بود که تحریم بارگیری اپلیکیشن آرتی در اوکراین از آن جمله است.
این اقدامات در چارچوب تلاش‌های غرب برای اعمال فشار بر رسانه‌های روسیه صورت می‌گیرد که جلوگیری از پخش شبکه‌های آرتی در کشور‌های اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشور‌ها از آن جمله است.

۲ سال پیش
رئیس جمهور اوکراین: من خواستار آزادی فوری شهردار ملیتوپل هستم

زلنسکی مدعی شد: روسیه متحمل خسارات سنگین شده و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی خود را از دست داده است.۳۱ گردان تاکتیکی روسیه دیگر فرماندهی نبرد را بر عهده ندارند.

کمک‌های بشردوستانه به ماریوپل ارسال کرده ایم و تلاش زیادی برای تخلیه ساکنان آن انجام می‌دهیم.

ایجاد کریدور‌های بشردوستانه در بسیاری از شهر‌ها را هماهنگ کردیم و از روسیه می‌خواهیم به تعهدات خود برای آتش بس پایبند باشد.

ما انتظار داریم بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه اعمال شود.

ما با کمیسیون اروپا برای تسریع در پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا همکاری میکنیم و منتظر بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه هستیم.

۲ سال پیش
آنکارا قصد ندارد به کمپین تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بپیوندد

وزارت نیروی ترکیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنکارا قصد ندارد به کمپین تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بپیوندد؛ کمپینی که غرب مشتاقانه از دیگر کشور‌ها می‌خواهد به آن بپیوندند.

این وزارتخانه اعلام کرد که ترکیه از حل و فصل وضعیت حاکم بر اوکراین از طریق تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی حمایت می‌کند.

۲ سال پیش
کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) از گفتگوی جدید شولتس،‏ مکرون و پوتین خبر داد

کاخ الیزه اعلام کرد، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگوی تلفنی داشتند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه از تصرف یک فرودگاه در اوکراین با هلی برن نیرو به آن خبر داد

وزارت دفاع روسیه تایید کرد نظامیان این کشور با اجرای عملیات هلی برن موفق، یکی از فرودگاه‌های اوکراین را تحت کنترل خود درآورده اند.

۲ سال پیش
۳۰۰ میلیارد دلار از اموال مسدود شده روسیه به اوکراین اختصاص داده شد

مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه مسدود شده بانک مرکزی روسیه در غرب به اوکراین اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اولگ اوستنکو، مشاور اقتصادی زلنسکی، مدعی شد که وجوه مسدود شده بانک مرکزی فدراسیون روسیه در غرب برای اوکراین نگهداری می‌شود.

اوستنکو به شبکه اوکراین ۲۴ گفت: "وجوهی که از بانک مرکزی روسیه مسدود شده، برای اوکراین ذخیره شده است. بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار. "

پیش از این، دنیس کودین، معاون اول وزیر اقتصاد اوکراین مدعی شده بود که کی یف به همراه شرکای غربی در حال توسعه مکانیزمی برای مصادره ۴۱۵ میلیارد دلار از بانک مرکزی روسیه هستند.

۲ سال پیش
مسکو هشدار داد تحریم ها ممکن است منجر به سقوط ایستگاه فضایی بین المللی شود

دمیتری روگوزین رئیس آژانس فضایی روسیه امروز هشدار داد تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه ممکن است باعث سقوط ایستگاه فضایی بین المللی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، رئیس آژانس فضایی روسیه در توجیه این ادعای خود گفت فعالیت فضاپیماهای روسی تامین‌کننده ایستگاه فضایی بین‌المللی به علت تحریم‌ها مختل می‌شود و در نتیجه بخش روسی ایستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد که وظیفه اصلاح مدار را برعهده دارد. در نتیجه این امر می تواند باعث سقوط ایستگاه فضایی بین المللی با وزن 500 تن شود.

روگوزین که به طور مرتب در شبکه های اجتماعی حمایت خود را از ارتش روسیه در اوکراین اعلام کرده است گفت بخش روسی مراقب است که اصلاح مدار ایستگاه (به طور متوسط یازده بار در سال) از جمله برای جلوگیری از ایجاد زباله های فضایی ادامه یابد.

وی در همین خصوص نقشه ای از جهان که ممکن است این ایستگاه در آن سقوط کند منتشر کرده است که روسیه در آن قرار ندارد.

وی افزود مردم دیگر کشورها به ویژه آنهایی که توسط سگ های جنگی(غربی ها) رهبری می شوند باید درباره هزینه تحریم های اقتصادی- مالی که بر ما تحمیل کرده اند اندیشه کنند. وی کسانی را که تحریم های اقتصادی- مالی علیه روسیه اعمال کرده اند دیوانه توصیف کرد.

در اول مارس، ناسا اعلام کرد که در حال کار بر روی راه کارهایی برای نگه داشتن ایستگاه فضایی بین المللی در مدار بدون کمک روسیه است.

۲ سال پیش
ترکیه: نمی‌خواهم طرف تحریم‌ها علیه روسیه باشیم

به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک، فاتح دونماز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: رئیس جمهور ما (رجب طیب اردوغان) نیز گفت که ترکیه نمی‌خواهد طرفی در تحریم‌ها (علیه روسیه) باشد، ما روابط تجاری خوبی داریم. گفتیم ما از حل مسئله به شیوه دیپلماتیک حمایت می‌کنیم.

شبکه سی ان ان ترک به نقل از وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد: آنکارا انتظار دارد که تحریم‌ها علیه روسیه بر عرضه گاز روسیه به این کشور تأثیر نگذارد.

۲ سال پیش
دفتر نخست وزیری ایتالیا از توقیف قایق تفریحی یک تاجر روس خبر داد

به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نخست وزیری ایتالیا از توقیف قایق تفریحی یک تاجر روسی خبر داد.

دفتر نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که پلیس یک قایق تفریحی متعلق به میلیاردر روسی آندری ایگوروویچ ملنیچنکو را چند روز پس از قرار گرفتن مالک آن در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا در پی عملیات نظامی در اوکراین، توقیف کرده است.

۲ سال پیش
روسیاالیوم: مقام روس درباره کودتای آمریکا در دونباس هشدار داد

نایب رئیس شورای فدرال روسیه درباره برنامه آمریکا برای کودتا در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا‌الیوم، کنستانتین کاساچوف ضمن اعلام این مطلب افزود اجازه واشنگتن به نهاد‌های آمریکایی برای شرکت در برنامه‌های انسانی در دونباس نشان دهنده نیت این کشور برای کودتا در این جمهوری‌ها تحت پوشش فعالیت‌های انسانی است.

کاساچوف افزود: آمریکا رنج‌های هشت ساله اهالی این منطقه را نادیده گرفته است.

مقام روس این اظهارات را پس از آن ایراد کرد که وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد به سازمان‌های غیردولتی آمریکایی اجازه داده می‌شود در طرح‌های انسانی از جمله بخش‌های آموزشی و حمایت از دموکراسی در جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک مشارکت کنند.

۲ سال پیش
بمباران مسجدی در ماریوپل

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از کی‌یف گزارش داد: وزارت امور خارجه اوکراین از بمباران مسجدی در ماریوپل خبر داد که ۸۰ غیرنظامی در آنجا پناه داده شده بودند.

۲ سال پیش
بورل: به تلاش برای پایان دادن به حمله روسیه به اوکراین ادامه می‌دهیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در توئیتر خود نوشت سفر من به ترکیه برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا با حضور مولود چاووش اوغلو شروع شد. ما باید به همکاری برای پایان دادن فوری حمله روسیه به اوکراین ادامه دهیم. ما همچنین درباره روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و ترکیه صحبت کردیم.

۲ سال پیش
مرزبانان اوکراین: ۹۴ هزار نفر روز جمعه اوکراین را ترک کردند

مرزبانان اوکراینی گزارش دادند: بیش از ۹۴ هزار نفر دیروز از طریق مرز غربی کشور را ترک کردند که بیشتر آن‌ها به سمت لهستان رفتند.

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه روسیه گفت: غرب با اعمال تحریم‌ها بر ما شانس خروج از رکود ناشی از همه‌گیری کرونا را محدود می‌کند.

این وزارتخانه افزود: با توجه به تداوم عرضه تسلیحات مرگبار ناتو به اوکراین، نمی‌توانیم در مورد گفتگو با ناتو صحبت کنیم. مسکو در صورت لزوم آماده رویارویی شدید با اتحادیه اروپا در زمینه انرژی است.

۲ سال پیش
مسکو مرکز اطلاعات رادیویی اصلی اوکراین را از کار انداخت

 «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: ارتش روسیه مرکز اطلاعات رادیویی اصلی نیرو‌های مسلح اوکراین را در حمله‌ای دقیق از کار انداخت.

در این بیانیه آمه است: «صبح ۱۲ مارس (۲۱ اسفند ماه)، یک سلاح با دقت بالا به زیرساخت نظامی اوکراین برخورد کرد. فرودگاه نظامی در واسیکف و مرکز اصلی رادیو و اطلاعات الکترونیکی نیرو‌های مسلح اوکراین در براوری از کار افتاد».

۲ سال پیش
بازگشایی گذرگاه های امن در چندین منطقه اوکراین

معاون نخست‌وزیر اوکراین: گذرگاه های بشردوستانه امروز در چندین منطقه بازگشایی می‌شود و اتوبوس‌ها عازم ماریوپول شده‌اند.

۲ سال پیش
بورل: اشتباه کردیم به اوکراین وعده عضویت در ناتو دادیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد: بروکسل در دادن قول‌هایی که نمی‌توانسته آن‌ها را عملی کند دچار اشتباه شده و یکی از آن‌ها، وعده عضویت اوکراین در ناتو بوده است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: ۳۴۹۱ هدف از زیرساخت‌های نظامی اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های روسی ۳۴۹۱ هدف از زیرساخت‌های نظامی اوکراین را منهدم کردند.

این وزارتخانه افزود: در مجموع، ۱۲۳ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۱۲۷ تانک و سایر خودرو‌های زرهی، ۱۱۵ سامانه موشکی پرتاب چندگانه، ۴۲۳ توپ و خمپاره‌انداز صحرایی و ۹۳۴ واحد ویژه نظامی منهدم شد.

۲ سال پیش
ارتش آمریکا به دنبال تحویل سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین است

به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش آمریکا به دنبال تحویل سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای پاسخ به تقاضای فزاینده برای فروش تسلیحات جدید، از جمله سامانه‌های دفاعی مورد استفاده در سرنگونی پهپادها، به تیم ویژه‌ای متوسل شده است تا این سامانه‌ها را برای مقابله با ارتش روسیه در اختیار اوکراین قرار دهد.

۲ سال پیش
روس کاسموس: روسیه تا سال ۲۰۲۵ به اینترنت مستقل ماهواره‌ای مجهز می‌شود

مدیر کل سازمان فضایی روس کاسموس گفت روسیه تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند به اینترنت مستقل ماهواره‌ای مجهز شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، دمیتری راگوزین گفت: در مدت زمانی کوتاه با استفاده از موشک سایوز که به دلیل قطع ارتباط با شرکت وان وب انگلیس‏، محدودیتهایش برداشته شد، ماهواره‌های مخابراتی جدید در مدار قرار می‌گیرند و این روند رسیدن به اینترنت فضایی مستقل را تا سال ۲۰۲۵ فراهم می‌سازد.

راگوزین اینترنت ماهواره‌ای مورد نظر را ”اینترنت بدون مرگ“ خواند و گفت: کشور ما باید اینترنت مسقتل فضایی و برای تمام شهروندان روس، تجهیزات ارزان قیمت دریافت ماهواره فضایی داشته باشد. وقتی این هدف محقق شود خطری ما را تهدید نمی‌کند، اما الان در این زمینه با فشار‌هایی مواجه هستیم.

وی ادامه داد هفتاد درصد خاک کشور ما همواره پوشیده از یخ است و این کار را برای توسعه فیبر نوری دشوار می‌کند.

مدیر کل روس کاسموس در ادامه این دیدار گفت ایستگاه فضایی در سال ۲۰۳۰ برچیده خواهد شد.

۲ سال پیش
انگلیس: نبرد نیرو‌های اوکراینی و روس در ۲۵ کیلومتری کی‌یف ادامه دارد

وزارت دفاع انگلیس گفت: نبرد با نیرو‌های روسی در شمال غربی کی‌یف در ۲۵ کیلومتری از مرکز شهر ادامه دارد و شهر‌های خارکیف، چرنیهف و ماریوپول و سومی همچنان تحت محاصره است و در معرض بمباران روسیه قرار دارد.

۲ سال پیش
آکسیوس: شرکت‌های آمریکایی در معرض خطر مصادره دارایی از سوی روسیه هستند

آکسیوس گزارش داد: شرکت های آمریکایی در معرض خطر مصادره دارایی ها از طرف روسیه با طولانی شدن جنگ هستند.

بر این اساس، اگر دارایی‌های این شرکت ها مصادره شود، در صورت فروکش کردن بحران ژئوپلیتیکی، ورود مجدد آنها به کشور تقریباً غیرممکن می‌شود و آنها را مجبور به تحمل ضرر می‌کند.

۲ سال پیش

ارتش اوکراین گزارش داد: نیروهای روسیه حملات خود را بر کی‌یف، ماریوپل، کریوی ریگ، کرمنچوگ، نیکوپول و زاپوریژیا متمرکز کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز از پیشروی ۱۱ کیلومتری نیروهای این کشور در جمهوری خودخوانده دونتسک خبر داد.

۲ سال پیش
٢.٥ میلیون اوکراینى در جنگ روسیه آواره شده اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل برآورد کرد که تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اوکراین مجبور به ترک این کشور شده‌ و حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دیگر نیز در داخل اوکراین آواره شده‌اند.

۲ سال پیش
گروسی بر لزوم تضمین سلامت تأسیسات هسته‌ای اوکراین تأکید کرد

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه قطع جریان برق عامل قطع تماس بین نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل و آژانس شده است، بر لزوم ایجاد سازوکاری که سالم ماندن تأسیسات هسته‌ای تضمین شود، تأکید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، رافائل گروسی گفت: قطع تماس با نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در اوکراین برای چند ساعت به نگرانی این آژانس منجر شده است.  آژانس بین المللی انرژی اتمی برای جلوگیری از وقوع این حوادث در آینده تلاش خواهد کرد.

گروسی گفت: آژانس طرحی برای دفاع از تأسیسات هسته‌ای در اوکراین دارد. خواستار همکاری روسیه و اوکراین در این زمینه برای سالم ماندن این تأسیسات هستیم.

۲ سال پیش

قزاقستان و ترکیه پروازهای روسیه را به حالت تعلیق درآوردند.

۲ سال پیش
رایزنی جیک سالیوان و لیز تراس درباره اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از کاخ سفید، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس درباره حمایت امنیتی، اقتصادی و انسانی از اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

سالیوان در این گفتگوی تلفنی بر هماهنگی مستمر برای تحمیل هزینه‌های سنگین بر مسکو به علت حمله به اوکراین تأکید کرد.

وزیر خارجه انگلیس هم گفت: ما در چارچوب گروه ۷، برای متوقف کردن حمله پوتین به اوکراین متحد هستیم.

۲ سال پیش
بهای نفت در بازار‌های جهانی

پایگاه اینترنتی اویل پرایس (oilprice.com) بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان را تا ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز شنبه ۱۲ مارس ۲۰۲۲ به وقت تهران به شرح زیر اعلام کرد:

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با سه دلار و ۳۱ سنت معادل سه ممیز ۱۲ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۰۹ دلار و سه سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با سه دلار و ۳۴ سنت معادل سه ممیز پنج صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۱۲ دلار و هفت سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز با ۱۱ دلار و ۲۳۳۶ سنت معادل ۱۱ هشت ممیز ۷۴ درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۱۷ دلار و دو سنت رسید.

۲ سال پیش
عطوان: جنگ اوکراین آزادی بیان در آمریکا را رسوا کرد

عبدالباری عطوان،سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در توییتی نوشت: خدارا شکر که جنگ اوکراین فیسبوک و به اصطلاح آزادی بیان در آمریکا را رسوا کرد.

وی افزود: سه حساب کاربری من را به علت همبستگی با مردمم مسدود کردند. اکنون تروریست‌ها اعمال خشونت علیه روسیه را تشویق و بستر را برای ایجاد پروپاگاندا و فریبکاری فراهم می‌کنند. هرگز نمی‌توانند ما را ساکت کنند. اگر ناچار شویم، بر روی دیوار‌ها خواهیم نوشت.

۲ سال پیش
استولتنبرگ: هواپیما‌های ناتو را به اوکراین نمی‌فرستیم

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که در شهر آنتالیای ترکیه حضور دارد، درباره جنگ اوکراین گفت: همچنان معتقدم که بسیار اهمیت دارد که ما برای راه حل سیاسی و دیپلماتیک سخت کار کنیم. برای رسیدن به چنین راه حلی، سران اوکراین باید با سران روسیه دیدار و گفتگو کنند. به نظر من بسیار اهمیت دارد که دیداری در اینجا در آنتالیا بین وزیر امور خارجه اوکراین و وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد.

وی ادامه داد: جنگ هسته‌ای "پیروز شدنی" نیست و هرگز نباید چنین جنگی رخ دهد. این مسئله چیزی است که روسیه و متحدان ناتو بار‌ها به آن اشاره کردند.

دبیرکل ناتو گفت: ما همچین تصریح کردیم هرچند که ما از اوکراین حمایت می‌کنیم، حمایت‌های خود را افزایش می‌دهیم و تحریم‌های سنگین و بی سابقه‌ای را بر روسیه اعمال می‌کنیم، اما نیرو‌های ناتو را به داخل سرزمین اوکراین نمی‌فرستیم و هواپیما‌های ناتو را نیز به حریم هوایی اوکراین نمی‌فرستیم، چون این اقدام به احتمال زیاد باعث یک جنگ تمام عیار بین روسیه و ناتو خواهد شد و باعث خسارات و تلفات بسیار بیشتری خواهد شد.

۲ سال پیش
حمله سایبری دسترسی به اینترنت ماهواره ای در اوکراین را مختل کرد

آژانسهای اطلاعاتی آمریکا می گویند در حال بررسی منشا یک حمله سایبری به زیرساختهای اینترنتی اوکراین هستند که موجب قطع ارتباط با اینترنت ماهواره ای با پهنای باند وسیع در اوکراین شده است.

تحلیلگران آژانس امنیت ملی آمریکا، سازمان امنیت سایبری فرانسه و سازمان اطلاعاتی اوکراین در حال تلاش برای یافتن ردپایی از منشا هکرها هستند.
آژانسهای اطلاعاتی غرب می گویند ممکن است پای هکرهای روسی در این حادثه در میان باشد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع انگلیس مدعی پیشروی روسها در غرب اوکراین شد

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته نیروهای هوایی و موشکی روسیه حملات گسترده ای را علیه شهرهای لوتسک و ایوانوا فرانکیفسک در غرب اوکراین انجام داده اند.

وزارت دفاع انگلیس در اطلاعاتی جدید در این باره تاکید کرد: هواپیماهای تاکتیکی روسیه از پیشروی نیروهای زمینی این کشور حمایت می کنند.

۲ سال پیش
آمریکا تحریمهای جدیدی علیه برخی نزدیکان پوتین اعمال کرد

واشنگتن در آخرین اقدامات خود برای تحریم روسیه این بار ویکتور وکسبرگ، میلیاردر معروف روسی، سه عضو از خانواده سخنگوی ولادیمیر پوتین و برخی قانونگذاران روسی را در لیست تحریمهای خود قرار داد.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: وزارت خزانه داری آمریکا مقامات روسی را به دلیل آغاز یک جنگ غیرقابل توجیه در اوکراین تحریم می کند.

10 نفر از اعضای هیئت مدیره بانک دولتی "وی تی بی"، دومین بانک بزرگ در روسیه و 12 نماینده مجلس دومای این کشور شامل تحریم های جدید واشنگتن شده اند.

۲ سال پیش
هشدار آمریکا به شهروندانش در مورد سفر به اوکراین

وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش هشدار داد: تمامی افرادی که به اوکراین سفر می کنند یا برای حضور در درگیری های نظامی به این کشور می روند باید بدانند اوضاع در تمامی مناطق اوکراین بسیار وخیم است و آنها هر لحظه با خطر مرگ مواجهند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: واشنگتن در شرایط فعلی نمی تواند تخلیه شهروندانش را تسریع کند و هر یک از شهروندان آمریکایی که در اوکراین حضور دارند ممکن است تحت تاثیر درگیری های نظامی در آنجا قرار گیرند.

۲ سال پیش
زلنسکی: نیروهای روسی برای حمله مجدد احتمالی به کی یف آماده می شوند

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفت: اوکراین در حال حاضر در یک نقطه عطف استراتژیک سیاسی قرار دارد. به نظر می رسد نیروهای روسی در حال تجدید قوا برای حمله دوباره به کی یف، پایتخت کشور هستند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بندر دریای سیاه اکنون به طور کامل به محاصره نیروهای این کشور درآمده است.

اوکراین می گوید روسیه به عمد مانع خروج غیرنظامیان و ورود کمکهای بشردوستانه به منطقه می شود.

۲ سال پیش
آمریکا دولت روسیه را به نقض اصول ایمنی هسته ای در اوکراین متهم کرد

آمریکا روز گذشته دولت پوتین را به نقض قوانین ایمنی نیروگاه های هسته ای متهم کرد و از روسیه خواست به نیروهای نظامی خود دستور دهد دست از شلیک به نیروگاه های هسته ای بردارند.

آمریکا با این حال می گوید تا به حال هیچ نشانه ای از نشر مواد رادیواکتیو در اوکراین دیده نشده است. جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا در این باره گفت: ما به شدت نگران اقدامات روسیه در نزدیکی نیروگاه های هسته ای اوکراین هستیم.

۲ سال پیش
آمار سازمان ملل متحد درباره تلفات غیرنظامیان جنگ اوکراین

دفتر کمیساریای عالی امور آوارگان و پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد تا تاریخ ۱۱ مارس در مجموع ۱۵۴۶ غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده اند که از این تعداد، ۵۴۴ نفر کشته و ۹۸۲ نفر نیز زخمی شده اند.

این آمار از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین از ۲۴ فوریه تاکنون بوده است. دفتر کمیساریای عالی امور آوارگان و پناهندگان سازمان ملل متحد تصریح کرد تعداد واقعی کشته‌ها و زخمی‌های غیرنظامیان احتمالاً بسیار بیشتر از این رقم است، زیرا گزارش‌های دریافتی از مکان‌های مختلف نشان می‌دهد که درگیری‌های شدید همچنان ادامه دارد.

۲ سال پیش
شدت گرفتن شمار آوارگان اوکراینی از زمان شروع جنگ

رُزماری آنه دیکارلو Rosemary Anne DiCarlo، معاون دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی عملیات نظامی روسیه به اوکراین تصریح کرد: «جنگ اوکراین وارد هفته سوم شده است و درگیری‌ها بدون کاهش شدت ادامه دارد. نیرو‌های مسلح روسیه، به عملیات خود و محاصره چندین شهر در جنوب، شرق و شمال اوکراین ادامه می‌دهند. گفته می‌شود شمار زیادی از نیرو‌های نظامی روسیه در راه های منتهی به شهر کی یف، پایتخت اوکراین تجمع کرده اند.

وی افزود: وضعیت به صورت خاصی در شهر‌های ماریوپل، خارکیف، سومی و چرنهیف نگران کننده است. در این شهرها، گلوله باران نواحی مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی به کشته یا زخمی شدن شمار فزآینده‌ای از غیرنظامیان منجر شده است. ویرانی‌های گسترده‌ای که در این شهر‌ها مشاهده می شود، وحشتناک است. همین آمار و ارقام گواهی می‌دهد که غیرنظامیان بیشترین تاوان این جنگ را می‌پردازد.

۲ سال پیش
آمریکا: نشانه ای از استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی مشاهده نشده است

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتگون) گفت: آمریکا هیچ نشانه ملموسی مبنی بر استفاده احتمالی روسیه از سلاح شیمایی در اوکراین مشاهده نکرده است.

کربی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: نیرو‌های روسیه در ۲۴ ساعت گذشته پیشروی‌هایی را به سمت کی یف محقق ساخته اند.

۲ سال پیش
بایدن: در اوکراین علیه روسیه نخواهیم جنگید

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در توییتر نوشت: می‌خواهم واضح بگویم: ما از هر وجب خاک ناتو با تمام قدرت یک ناتوی متحد و هوشیار دفاع خواهیم کرد، اما در اوکراین علیه روسیه نخواهیم جنگید. رویارویی مستقیم ناتو و روسیه جنگ جهانی سوم است؛ و این چیزی است که باید برای جلوگیری از آن تلاش کنیم.

در همین حال، جو بایدن در سخنانی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید درباره بحران اوکراین گفت: ایالات متحده در یک سال بیش از یک میلیارد دلار کمک‌های امنیتی به اوکراین داده است از جمله تسلیحات پدافندی و پدافند ضدهوایی که از آن برای منهدم کردن تانک و بالگرد استفاده می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: هر روز محموله‌های جدیدی از این نوع به دست اوکراین می‌رسد. ایالات متحده در حال تسهیل انتقال کمک‌های امنیتی قابل توجه از متحدان و شرکای خود به اوکراین است.

۲ سال پیش
انگلیس مدعی شد: روس‌ها شهر‌های «لوتسک» و «ایوانو فرانکیوسک» اوکراین را بمباران کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: نیرو‌های هوایی و موشکی روسیه شهر‌های «لوتسک» و «ایوانو فرانکیوسک» اوکراین را بمباران کردند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین مدعی شد: هواپیما‌های روسی که از پیشرفت نیرو‌های زمینی پشتیبانی می‌کنند عمدتاً به مهمات غیر هدایت شونده احمقانه متکی هستند.

۲ سال پیش
آمریکا: در حال حذف روسیه از سیستم اقتصاد جهانی هستیم

به گزارش خبرگزاری ام‌اس‌ان‌بی‌سی، دالیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد:

  • در حال حذف روسیه از سیستم اقتصاد جهانی هستیم.
  • روند روسیه به سمت استاندارد‌های زندگی در دهه ۱۹۸۰ در حال افزایش است.
  • ترس از اختلالات زنجیره تامین، بازار‌های جهانی را مجبور به افزایش قیمت نفت و گاز کرده است.
  • استراتژی ما این است که با ترغیب تولیدکنندگان بزرگ به استفاده از ذخایر، عرضه جهانی را افزایش دهیم.
  • کشور‌های مصرف کننده بزرگ ۱.۵ میلیارد بشکه ذخایر نفت دارند و باید آن‌ها را آزاد کنند.
۲ سال پیش

شرکت تصویربرداری ماهواره‌ای «ماکسار» (Maxar) عکس‌هایی را منتشر کرده است که ادامه استقرار واحد‌های نظامی روسیه در نزدیکی کی‌یف را نشان می‌دهد.

این شرکت مدعی شده است تصاویر نشان می‌دهد که یگان‌های نظامی روسیه با توپخانه سنگین به سمت مناطق مسکونی شلیک می‌کنند.

به گفته این شرکت تصاویر همچنین تعدادی از خانه‌ها و ساختمان‌ها را نشان می‌دهد که در یک شهر در شمال غربی کی‌‎یف در حال آتش سوزی هستند.

۲ سال پیش

رویترز گزارش داد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید ۷ هزار ۱۴۴ اوکراینی از ۴ شهر از طریق کریدور‌های بشردوستانه در روز جمعه تخلیه شدند.

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده است روسیه از خروج غیرنظامیان از شهر محاصره شده «ماریوپل» خودداری کرد. مقامات دوباره تلاش خواهند کرد تا غذا و دارو را به شهر محاصره شده ماریوپل برسانند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری رویترز، اینستاگرام می‌گوید مسدود شدن سرویس‌های روسیه از سوی روسیه بر ۸۰ میلیون کاربر تأثیر خواهد گذاشت.

۲ سال پیش

نیویورک تایمز به نقل از منابعی اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی مالکیت یک قایق تفریحی لوکس ۷۰۰ میلیون دلاری است که در ساحل یکی از شهر‌های ایتالیا لنگر انداخته است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، مقامات آمریکایی معتقدند که این قایق تفریحی ممکن است با رئیس‌جمهور روسیه ارتباط داشته باشد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر انرژی آمریکا مدعی شد:

  • ما به نظارت بر اوضاع اوکراین ادامه می‌دهیم و نگران نقض اصول ایمنی هسته‌ای روسیه هستیم.
  • مانیتور‌های تشعشع هنوز در بیشتر مناطق اوکراین کار می‌کنند.
  • هیچ نشانه‌ای از نشت تشعشعات در اوکراین وجود ندارد.
  • نمی‌توانیم ادعا‌ها مبنی بر بازگشت برق به رأکتور چرنوبیل را تأیید کنیم.
  • نگران کار کارکنان رأکتور چرنوبیل و نیروگاه زاپوروژیا تحت فشار و بدون استراحت هستیم.
  • نقض اصول ایمنی هسته‌ای توسط روسیه غیرقابل قبول است.
  • حملاتی که امنیت هسته‌ای در اوکراین و فراتر از آن را تهدید می‌کند باید متوقف شود.
۲ سال پیش
شلیک موشک‌های گراد توسط نیرو‌های اوکراینی به یک مدرسه در «دوکوچایفسک»

خبرگزاری آرتی نوشت، طبق گزارش‌ها، مدرسه‌ای در «دوکوچایفسک» در جمهوری خلق دونتسک مورد اصابت موشک‌های گراد قرار گرفت که توسط نیرو‌های اوکراینی شلیک شد.

به گزارش ریانووستی که خبرنگار آن از صحنه گزارش می‌داد، یک موشک مستقیماً در یکی از دیوار‌های کلاس منفجر شد.

۲ سال پیش
روس‌ها به زاکربرگ پاسخ دادند

به گزارش راشاتودی، روس‌ها از اینستاگرام استفاده کرده‌اند تا صفحه «مارک زاکربرگ» مدیرعامل شرکت «متا پلتفرمز» را با پیام‌هایی در اینستاگرام پر کنند، پلتفرمی که روی نفرت روس‌ها چشم‌پوشی می‌کنند.

راشاتودی گزارش داد، صفحه مدیر عامل متا با پرچم روسیه غرق شده است و کاربران او را به فساد متهم کرده و از او خواسته‌اند که موج سوء استفاده را متوقف کند.

در پی مجاز شدن ترویج خشونت در اینستاگرام و فیس‌بوک علیه روس‌ها، مقامات این کشور، «متا پلتفرمز» را به عنوان یک سازمان افراطی معرفی کرد و فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را مسدود کردند.

شرکت متا پلتفرمز، تغییر سیاست خود مبنی بر اجازه ترویج خشونت در پلتفرم‌های این شرکت را برای دفاع از حق مردم اوکراین بیان کرده است.

روس‌ها به زاکربرگ پاسخ دادند

۲ سال پیش

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، خبرگزاری اوکراین مدعی شده است، ارتش این کشور سایتی را هدف قرار داد که به گفته آن فرماندهی عملیات روسیه بود.

۲ سال پیش
سخنگوی پنتاگون: از چین می‌خواهیم که نقش قدرت‌های بزرگ مسئول را ایفا کند

به گزارش شبکه خبری فاکس‌نیوز، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد:

  • نیرو‌های روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به سمت کی‌یف پیشروی کرده‌اند.
  • هیچ‌کس خواهان تشدید تنش نیست و پوتین هم‌اکنون می‌تواند جنگ را متوقف کند اگر راه دیپلماسی را انتخاب کند.
  • پوتین حملات خود را تشدید کرد، زیرا بعد از ۱۶ روز جنگ به پیشرفتی که می‌خواست نرسید و ناامید شد.
  • ما از چین می‌خواهیم که نقش قدرت‌های بزرگ مسئول را ایفا کند و تحریم‌ها را اعمال کند.
  • نیرو‌های روسی چند حمله هوایی به دو فرودگاه در غرب اوکراین انجام دادند که غیرعادی است.
۲ سال پیش
انفجار‌های مهیب پایتخت اوکراین

خبرنگار الجزیره گزارش داد، صدای انفجار‌های مهیبی در کی‎یف، پایتخت اوکراین شنیده می‌شود.

۲ سال پیش
تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد:

  • تحریم‌ها، شخصیت‌های روسیه با نفوذ مالی و دیگر افراد با نفوذ در کرملین، سیاستمداران و مقامات امنیتی را هدف قرار می‌دهند.
  • تحریم‌ها شامل ۳ عضو خانواده دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌شوند.
  • تحریم‌های روسیه همچنین شامل ۱۲ نماینده دومای دولتی روسیه نیز می‌شوند.
  • دستورالعمل‌هایی را برای مقابله با تلاش‌های احتمالی روسیه برای استفاده از ارز مجازی برای دور زدن تحریم‌ها صادر کرده‌ایم.
۲ سال پیش
فعال شدن آژیر‌های هشدار در کی‌یف

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، آژیر‌های خطر در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده است.

۲ سال پیش

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: مصمم هستیم منابع مالی ماشین جنگی کرملین را فلج کنیم.

۲ سال پیش

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به جنگ‌های آمریکا، انگلیس و متحدانشان در ناتو در عراق و پاکستان، مدعی شد: تهاجم به اوکراین یک تغییر اساسی است که از ۱۱ سپتامبر شاهد آن نبوده‌ایم و غرب باید از سیستم امنیتی محافظت کند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، اداره منطقه‌ای کی‌یف اعلام کرد ۸ هزار نفر از ۲۵ هزار نفر ظرف ۳ روز از «بوچا»، «گوستومل» و «اربین» تخلیه شدند.

اداره منطقه‌ای پایتخت اوکراین اعلام کرد، در طول آتش‌بس تنها از طریق ۳ مسیر از ۶ مسیر اعلام شده، غیرنظامیان تخلیه شده‌اند.

۲ سال پیش

وزارت خارجه اوکراین مدعی شد، ربوده شدن شهردار «ملیتوپل» توسط نیروهای روسی طبق کنوانسیون ژنو جنایت جنگی است.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

الجزیره گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با همتای اوکراینی خود در مورد دیدار او با وزرای خارجه روسیه و ترکیه گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد، وزرای خارجه دو کشور نسبت به تشدید کمپین‌های اطلاعات نادرست روسیه ابراز نگرانی کردند.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز نوشت، پنتاگون تیمی را برای رسیدگی به تقاضای فزاینده برای فروش و درخواست انتقال تسلیحات از سوی متحدان خود و همچنین تقاضاها از سوی اوکراین تشکیل داده است.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین: روسیه به یکی از بدترین مکان‌ها برای تجارت تبدیل شده است

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه اوکراین مدعی شد: روسیه به یکی از بدترین مکان‌ها برای تجارت تبدیل شده است و شرکت‌های خارجی با تهدید ملی شدن مواجه هستند.

۲ سال پیش

خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد، انتقال پول از خارج از روسیه از ۱۲ مارس فقط به روبل انجام می‌شود.

۲ سال پیش

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد، کاخ سفید به حدود ۳۰ سازنده محتوا که اوکراین را در رسانه‌های اجتماعی پوشش می‌دهند، اطلاعات داده است.

وال‌استریت‌ژورنال همچنین به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: مسکو به تولیدکنندگان محتوا در «تیک تاک» پول می‌پردازد تا مطالبی را برای حمایت از کرملین تولید کنند.

۲ سال پیش
وزارت دادگستری آمریکا: هرکس از نهاد‌های تحریم شده روسیه حمایت کند، تحت تعقیب قرار می‌گیرد

فایننشال تایمز، به نقل از یکی از مقامات وزارت دادگستری آمریکا گزارش داد، شخصیت‌ها و مؤسساتی که از نهاد‌های تحریم شده روسیه حمایت می‌کنند، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

این مقام وزارت دادگستری آمریکا گفته است: تیم ما بانک‌ها و صرافی‌های ارز‌های دیجیتال را هدف قرار خواهد داد.

۲ سال پیش
افزایش قیمت نفت برنت به ۱۱۲.۶۷ دلار در هر بشکه

خبرگزاری رویترز گزارش داد، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۳.۳۴ دلار افزایش به ۱۱۲.۶۷ دلار رسید.

۲ سال پیش
تعلیق فعالیت‌های شرکت فرانسوی سازنده قطعات هواپیما و موشک در روسیه

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد، شرکت فرانسوی سافران که موتور و قطعات هواپیما و موشک تولید می‌کند، کار خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.

سافران (Safran) شرکت هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری فرانسوی است، که در زمینه طراحی و ساخت موتور هواگرد، موتور موشک، تجهیزات الکترونیکی، ادوات نظامی، سامانه‌های اویونیک، سامانه‌های ناوبری، ماهواره و دستگاه‌های امنیتی فعالیت می‌کند.

گروه سافران در سال ۲۰۰۵ با ادغام بخش هوافضای شرکت اسنِکما و بخش تجهیزات امنیتی شرکت ساژم تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر پاریس قرار دارد.

۲ سال پیش
عرضه تجهیزات نظامی مدرن روسی به بلاروس

خبرگزاری رویترز گزارش داد، خبرگزاری بلاروس از توافقی مبنی بر این‌که روسیه تجهیزات نظامی مدرن را به بلاروس عرضه خواهد کرد، خلبر داد.

 

۲ سال پیش
پارلمان اوکراین: از گروه ویژه اقدام مالی بین‌المللی خواستیم روسیه را در لیست سیاه قرار دهد

پارلمان اوکراین اعلام کرد: ما از گروه ویژه اقدام مالی بین‌المللی خواستیم روسیه را حذف کند و در لیست سیاه قرار دهد.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
این الهام علی اف خیلی حال بهم زنه، از قیافه اش پستی و رذالت می باره.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۱:۰۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
ای لعنت بر روسیه ای که ما دلخوش به آن بودیم ،لعنت بر کشور متجاوز روسیه.
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر زلنسکی یهودی حرام خوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
"سازمان جهانی بهداشت از دولت اوکراین خواست عوامل بیماری زای موجود در آزمایشگاه‌های این کشور را از بین ببرد."
وقتی سازمان جهانی بهداشت که با آمریکا و متحد هاش دشمن نیست میگه از بین ببر یعنی اوکراین از این عوامل بیماری زای خطرناک داره. حالا اگر روسیه بگه مردم میگن دروغه، ولی حالا که سازمان جهانی بهداشت گفته پس معلومه روسیه راست گفته که آمریکا از این آزمایش های وحشتناک بیولوژیکی تو آزمایشگاه‌های کشور های دیگه انجام میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام اگه روسيه میخواست اوکراین اشغال کنه تا حالا کرده بود اوکراین باید خواسته های روسيه را برآورده کنه به خاطره خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
عشق است آقای پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
اگر میخواست؟ میخواد دیگه .برا افتاب گرفتن که با تانک نرفته اکراین .میخواد ولی نمیتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
روسیه هیچ وقت خیرخواه ما نبوده.الانم میخاد برجام سر نگیره..نمیخاد ما قوی باشیم..کسی خوبی ما نمیخاد چرا ما باید خوبیش بخایم؟؟؟.روسیه یک متجاوز ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
پاچه خوار روسیه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
روسیه اگه تجهیزات مدرن داشت که اینجوری تو باتلاق اوکراین گیر نمی‌کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
یعنی آمریکا و عربستان سقوطی تجهیزات مدرن نداشتن که هرجا پا گذاشتن با ذلت خوار و خفیف شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
تا حالا چه حمایتی از روسیه دیدیم که بعضی ها ازش حمایت میکنن..روسیه نمیخاد ما قوی باشیم تا همیشه بهش وابسته باشیم..روسیه دوست صمیمی اسراییل..که صد تا مثل مارو با یکی مثل اسراییل عوض نمیکنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز جوری از روسیه حرف میزنی مثل اینکه باافغانستان یا لیبی اشتباه گرفتی!!!!!چرا ناتو وامریکا رواینقدر گنده میکنی!!!؟؟!!!روسیه هم قدرت بسیاربزرگی بوده وهست وهم دانش کافی رو نسبت به پیرامنش داره واگر کاربه جای باریک برسه جهت اطلاعتون میگم برید تحقیق کنید وبپرسید بااگاهی حرف بزنید .اروپایی دیگروجودخارجی نخواهد داشت واگربه اونحایی برسه که به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست باید منتظر اوارگان اروپا وانهدام ابدی ناتو باشین البته اگرکسی جان سالم بدرببرد!!!!اینقدرامریکا وناتوی جنایتکارراگنده نکنید روسیه قدرت بسیاربزرگ وغیرقابل انکاره خودتونو گول نزنید .بله جنگ بده خوب نیست وبلاخره برا همه تلفات داره وطبیعیه چون جنگه ولی اینبارفرقش اینه که هرلحظه ممکن پایان خبیثانه اروپا وناتو اگرجاهلی کنند که نمکنند درلحظه اتفاق بیفته واینو بدان که این ناتو وامریکا ودگرمزدورانش به افغانستان ولیبی وو...رحم نکردن وشرف ندارن اروجودداشتن شک نکن که امان نمیدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
عشق است پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
چند میگیری انسان نباشی؟مطمئن باش ناتو اگر درگیر شه کار روسیه تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
روسیه لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه نابینایانی هستند که هنوز جنایتهای بزرگ امریکا وناتو که خبیثانه وباهمدستی مزدورانش رانمیبینند وصدای یمن مظلوم راای کاش درک میکردن سوریه لبنان افغانستان عراق لیبی وو....میلیونها ادم کشتندواواره کردن خانه ها وکشورهارا ویران کردند بله!!همین ناتو وامریکا وحلقه به گوشان اروپا .هیچ کس به جنگ علاقه ای نداره ولی مسبب اصلی همه جنایتها وجنگ هارو ببینید همین ملعونه خبیث ناتو وامریکا واروپای شیطان که تمام خشتهای کشورشان ازخون بیگناهان ساخته شده واکنون باسلاح بیولژیک وگماردن مترسک دراکراین وپشتیبانی مزدوران سالهاست درصدد ضربه زدن به روسیه هستند وکاربه اینجا کشیده شد وهرکشوری جای روسیه بودازخاک ووطن خوددفاع وهمین کارومیکرد ولی همه میدانند دریمن وافغانستان و....خیلی جاها که هیچ ارتباطی به ناتو وامریکا نداره چقدرجنایت کردن وکسی به جزایران این صدای مظلومان رابه گوش عالم نرساند وهمه میدانند که ناتو وامریکا واروپا دستانی خبیث الوده به خون بیگناهان بسیاری داردوجنایتهای بیشماری انجام دادن وانتشاراین ویروس هم کارهمین شبطان زادگان است خداانشاالله تقاص همه این خونهای بیگناهان ومظلومان راازاین جنایتکاران ناتو وامریکا واروپا بگیرد وانشاالله ان روزها زیاد دورنیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
قابل توجه انها که خواب روسیه را در ماه میبنیند .روسیه یک مسجد را هم به توپ بست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
روسیه حق ندارد به عبادتگاه ما مسلمانان توهین کند، نه به روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
اولن خبر رو فرانسوی ها با نیت جنگ روانی منتشر کردند بعد هم مسجده مال افراطی های ترکیه بود که حتی اسمشم به اسم سلطان عثمانی گذاشته بودن همون عثمانی ای که بارها و بارها با مسلمانان ایران جنگید و خسارات بسیار زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بس کنید بابا،اینا همه دروغه،کار خود اکراینی های یهودی پست فطرت است
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۵:۳۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
قدرتهای بزرگ خوی تجاوزگری و به سخره گرفتن سازمانهای جهانی را خوب بلدند.
قرن بیست و یک هم نظام جهانی و سازمانهای جهانی سازمانهایی بیخودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
جالبه فرانسه تا چند وقت پیش مناره داشتن مساجد و حجاب خانم ها در مراکز آموزشی رو ممنوع میکرد و کاندید انتخاباتشون وعده میداد اگه رای بیاره گذاشتن نام محمد بر فرزندان رو ممنوع میکنه الان چی شده که خبرگزاری های فرانسه نگران آسیب دیدن یک مسجد در اوکراین شدند؟ مساجدی که امریکا در عراق و افغانستان خراب میکرد مهم نبودن؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۲۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
در متجاوز بودن روسیه هم شکی نیست روسیه با اینکه سلاح اتمی دارد ولی کشوری ترسوست و با همین سلاح غرب ترسوتر و محتاط تر از خود را ترساند ،بیچاره اکراین و مردمش . بیچاره مردم جهان که دل خود را به شرق و غرب خوش کنند،انهایی که دلخوش به بیگانگان باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
تنها تاوان این تحریم ها و دزدی گسترده غرب اینه که کل اوکراین به روسیه ملحق بشه و روسیه باید به سرعت تا آخرین متر از خاک اوکراین رو تصرف کنه و بعد اجازه بده مردمش برگردند و تحت عنوان ملیت روسی در اوکراین زندگی کنند. روسیه هم اتحادیه کشورهای تحریم شده رو تشکیل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
شما حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
این اراجیف چیه شما فرمودید؟ جنگ کجاش خوبه؟؟!! خجالت آوره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام علیکم، ضمن قبولی طاعات و عبادات، امروز اوکراین مدعی شده است که روسیه به پناه جویان حاظر در یک مسجد حمله کرده و مسجد را گلوله باران نموده است.
خطاب بنده به اشخاصی هست که طرفدار روسیه هستند، ما ایرانی ها اکثراً شیعه هستیم و اجازه چنین جنایاتی را به هیچ کس نخواهیم داد، چون اولاً اموزه های دینی ما چنین رفتاری را محکوم می کند و در ثانی کسانی که برای کمک به مسجد پناه اورده اند خواهان جنگ نبودند و از طرفی مسجد جای عبادت است و نه کشتار. این رفتار رضاشاهی محکوم باید شود.
پوتین و یا سربازان روسی حق ندارند چنین جنایتی را در مسجد انجام دهند. زمان ثابت خواهد کرد که پوتین ضداسلام است یا خیر! بنده قاضی نیستم ولی این جنایت در مسجد توهین به ما مسلمانان است و اگر اوکراین دروغ گفته است انشالله اوکراین تاوان دروغ گویی خویش را نیز بچشد. یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
پوتین سر این قضیه محکوم است. ای کاش yjc چنین اخباری را نیز پوشش می داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
تو اینستا عکس هاش هست، ما هم محکوم می کنیم. شرم بر روس ها، شرم بر صهیونیست ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
اولا مسجده متعلق به عثمانی ها بوده همون هایی که آتش جنگ شیعه و سنی رو در منطقه خاورمیانه شعله ورکردن و بسیاری از شیعیان ایران رو کشتند عثمانی های ترکیه که داعش و تکفیری ها در شمال سوریه زنده موندنشون رو مدیون اونها هستند دوما کریدورهای بشردوستانه برای خروج افراد باز شده بود و همه از منطقه خارج شدن اینایی که موندن معلوم نیست دلیلشون چی بوده هرچی بوده نمیشه زود قضاوت کرد امکان داره فعالیت های نظامی و محل تجمع تکفیری ها بوده باشه باید بررسی بشه نباید در دام جنجال رسانه ای فرانسوی ها بیوفتید
Lithuania
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به جنگ‌های آمریکا، انگلیس و متحدانشان در ناتو در عراق و پاکستان، مدعی شد: xxx ؟
لطفاً اخبار رو جهت دهی نکنید. خود مخاطب قدرت تحلیل داره که بدونه حق با کدوم طرف هست و کی باید به چی اشاره می کرده که نکرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
عملیات روانی فرانسه:
آمریکا و داعش و رژیم صهیونیستی و عربستان مساجد فلسطین سوریه یمن عراق افغانستان و... رو با خاک یکسان میکنند هیچ اشکالی ندارد!
خبرسازی میکنند خودشون با چندین واسطه غیر معتبر که روسیه یک مسجد که به نام سلطان عثمانی توسط تاجر ترکیه ای ساخته شده و معلوم نیست چه استفاده ای دارن ازش میکنن وسط جنگ رو زده تا مسلمونا رو تحریک کنند! اونم ترکیه ای که هر کمکی که میتونست به داعش کرده و عثمانی ای که جنگ های خونین با مسلمانان منطقه به ویژه ایران داشته و در تفرقه شیعه و سنی کم نزاشته!
اینجاست که سواد رسانه و نقش رسانه باید در تنویر افکار عمومی خودشونشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
ای لعنت بر تمام جنگ طلبان تاریخ
Lithuania
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
ایران هم جنگ طلبه. ما دنبال نابودی اسراییل هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
ما خواهان حمله نیستیم .ما در موضع دفاع هستیم .دفاع از فلسطین / دفاع از ایران
همین اسراییل ریشه همه تحریم ها و جنگ ها هست
کار ما حمله نیست .
حمله را روسیه و اسراییل کردند به فلسطین و اکراین اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
جناب ۱۴:۱۹شما نظر ندهید سنگین ترید.چرا زبانتان در مورد جنگهای غرب و عرب و عبری نمی چرخد و ایران را متهم کرده اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
یک خط خبری تبلیغاتی انحرافی ثابت مرتب داره تکرار میشه که از روسیه هم خط گرفته شده .که یمن و افغانستان حمله شده چرا چیزی نگفتید!! چی بگیم؟ مگه کمک نمیشه بهشون ؟ مگه کشتی کشتی سلاح و مهمات و چمدان های دلار نمیره براشون مگه کشتی گازویین و نفت همین یک ماه پیش نرفت لبنان مگه سلاح نمیره فلسطین و غزه //چی چی کمک نکردیم چیزی نگفتیم !! هم چیزی گفتیم هم کمک کردیم .اینمگه کسی از مردم سوال میکنه ؟ مگه کسی حمله امریکای متجاوز را تایید کرد در اونجا ها ؟
این اسمش کلک رسانه ایی هست
چیزی را علم کنی که واقعی نیست یا مال گذشته هست و بخواهی تطهیر کنی یک عمل دیگه را که جرایان داره
دقیقا همون دزدی هست هست که دنبالش هستند و چیزی دزدیده داد میزنه ای دزد ای دزد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
روسیه با یک تیر دو نشان می زند؛ هم به بلاروس سلاح می فروشد و هم از آن سلاح ها در جنگ با اوکراین استفاده می کند. به این می گویند استعمار نو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
ان شاء الله فتح قدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
منفی دهندگان احتمالا صهیونیست بی شرف هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
روسیه تو باتلاق اوکراین
فکر کرده بود 2 روزه اشغالش میکنه ولی شد جهنم سربازان روسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
گفته بود دو روزه میگیرم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بله گفته بود دو روزه میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
عزیز جان،روسیه نمیخواد با کشتار جمعی کشور رو بگیره،درضمن روسیه اعلام کرده قصد اینو نداره ک کشور رو تصرف میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
درسته با غرب و آمریکا مخالفم ولی دلیل نمیشه از اشغالگری و زورگویی پوتین حمایت کنم...
خداروشکر که تو باتلاق اوکراین گیر کرده...انشالله شکست میخوره
خدا به داد مردم عادی که توسط این جنگ طلبها کشته میشن برسه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۱۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
فیلم های موجود از شکست سنگین ستونهای زرهی روسیه توسط نیروهای مردمی اوکراین هست . که روسیه به تلافی این شکستها اقدام به گلوله باران غیر نظامیان میکند.
از آنطرف هم سفیر روسیه در تهران به رسانه های ما دستور میدهد از واژه عملیات ویژه استفاده شود .نه کلمه حمله و تجاوز
Poland
محمد
۱۹:۰۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
روسیه اولش هی میگفت مانور هست بعدش برمیگردیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بابا بزنید اوکراین رو با خاک یکسان کنید / حساب دست آمریکا میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
نمیتونه .اگه میتونست میزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
مرگ برکمونیست وجنگ طلب ها
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
از سفیر روسیه میترسین بخاطر همین از کلمه تجاوز استفاده نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
حمله به حاک هر کشوری اسمش تجاوز.چه اوکراین باشه چه یمن باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز نکرده جناب،از مرزاش دفاع کرده،و حق هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
آمریکایی ها و اروپایی ها همچون خر در گِل گیر کردند . دارند تاوان بی منطقی، بی وجدانی و زورگویی خودشان را پس می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
چقدر غرب پرست رای منفی دهنده داریم .کعبه آمال شما غرب است و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
روسیه هم یک ایران ضعیف میخاد که بهش وابسته باشه میخاد ما سپر دفاعیش در مقابل غرب باشیم هیچ خیری از روسیه نه در گذشته و نه الان ندیدیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
این وسط بلاروس کاری دست هست حساب کنید تا جنگ جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بهترین فرصت برای تشکیل گروه کشورهای تحریمی ایران چین روسیه ونزوئلا کوبا و.... و خارج کردن دنیا از تک قطبی آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
20 تا پراید جمع کنی دور هم بازم پرایده و هیچ وقت تویوتا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
نصر من الله و فتح القریب و پیروزی بر ناتوی تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
سنتی و صنعتی رو با هم زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر ناتو، آمریکا، اسرائیل، انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
از موتوری جنس نگیر
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد نورانی
۱۳:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
تموم شد خیلی تاثیر گذار ب
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۱:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام ،

مبارک است .
آخرین اخبار