در صورت کنترل تورم از افزایش دستمزد‌ها راضی خواهیم بود

دهقان کیا گفت:دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان باید بابت تسویه دیون تامین اجتماعی بپردازد که تا امروز محقق نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: از روسای قوای سه گانه می‌خواهیم به موضوع نحوه واگذاری شرکت‌ها به تامین اجتماعی در راستای تادیه بدهی‌های دولت ورود کنند تا شاهد استمرار متناسب‌سازی در سال آینده باشیم اگر این اتفاق صورت نگیرد سازمان تامین اجتماعی با کسری نقدینگی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در ماه روبرو خواهد شد و باید پاسخگوی چهارمیلیون بازنشسته باشد.

به گفته‌ی دهقان کیا در سال آینده حقوق ماهانه یک کارگر که به تازگی وارد کار می‌شود ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۰ تومان است که با بن کارگری و حق مسکن به ۵ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان می‌رسد. همچنین با احتساب یک سال سابقه و یک فرزند حقوق کارگر به ۶ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۲۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

رئیس کانون بازنشستگان تهران گفت: بدهی انباشته دولت به تامین اجتماعی در حال حاضر به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این بدهی به علت تصویب و اجرای ۲۶ قانون اقشار بیمه خاص برمی‌گردد که دولت متعهد شده بود حق بیمه کارفرمایی برای این اقشار بپردازد.

به گفته‌ی دهقان کیا اگر این مبلغ به روز پرداخت می‌شد، ارزش روز این بدهی به بیش از یک تریلیون می‌رسید و حقوق بازنشستگان در حال حاضر پرداخت می‌شد.

دهقان کیا گفت: شرکت‌هایی که قرار است به تامین اجتماعی در راستای تسویه بخشی از مطالبات، واگذار شوند باید سود ده باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تهران گفت: بر این اساس قرار است سازمان خصوصی سازی هشت شرکت را به تامین اجتماعی واگذار کند که غیربورسی هستند و سود دهی ندارند، همچنین این شرکت‌ها ۸ هزار میلیارد تومان بالاتر از قیمت کارشناسی، ارزش گذاری شده‌اند.

برچسب ها: دستمزد ، حقوق کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
تکراربدبیاری توخلق ریال.
تهش توجیب اسمشونبرتبدیل به بیت کوین میشه.
Cyprus
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
این پولو بده به کارگرا نه تامین اجتماعی
آخرین اخبار