در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چاپ کتاب از دغدغه‌های مردم، باعث افزایش آمار کتابخوانی می‌شود

یک ناشر گفت: باید در راستای تلاش برای کتابخوان کردن مردم، برای دغدغه هایشان کتاب چاپ کنیم.

مدیرمسئول انتشارات هزاره ققنوس گفت: تغییر عناوین منتشر شده در سال آینده به عواملی از جمله تحریم، شرایط اقتصادی و کار‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و متولیان فرهنگی بستگی دارد.

رضا حاجی آبادی می‌گوید: باید تلاش کنیم مردم ما کتابخوان شوند. بدین منظور برای دغدغه هایشان کتاب چاپ کنیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای انجام کار‌های عادی همین کار را انجام دهد. الان صنعت نشر ما وضعیت بحرانی دارد و در مواقع بحرانی باید خلاقانه عمل کرد.

همه چیز دست به دست هم داده است تا وضعیت بحرانی در صنعت نشربه وجود بیاید. متاسفانه کتاب و کتابخوانی الویت اول مردم نیست. این مسئله به رفتار تبدیل شده است. مدارس اولین مکانی هستند که با بروز آلودگی هوا و شیوع کرونا به دلیل اینکه می‌خواهیم از بچه هایمان مراقبت کنیم تعطیل می‌شود. باید استراتژی کتابخوانی در کشورمان تغییر کند. اینها اظهارات مدیرمسئول انتشارات هزاره ققنوس است.

بنابه گفته او در صورتی که بخواهیم با همین شیوه سنتی مردم را کتابخوان کنیم، مشکلی حل نمی‌شود. تمام مسائلی که برای کتابخوانی انجام شد از جمله حمایت از برخی ناشران خاص یا شبه دولتی، شیوه‌ای است که طی کردیم،  راهی غیر از گذشته می تواند تغییری در کتابخوانی مردم ایجاد کند.

کتاب در الویت مردم نیست. برنامه فرهنگی میان مدت و بلند مدت در حوزه فرهنگ، کنترل پروژه و بررسی دلایل رسیدن یا نرسیدن به هدف،  وضعیت نشر و کتابخوانی مردم را تغییر می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار