در پی تصویب قطعنامه علیه مکزیکوسیتی

مکزیک خطاب به اروپا: ما دیگر مستعمره هیچ کشوری نیستیم

رئیس جمهور مکزیک در انتقاد از قطعنامه پارلمان اروپا علیه دولت این کشور، اعلام کرد که مکزیک یک کشور آزاد و مستقل است و مستعمره هیچ کشوری نیست.

دولت مکزیک در بحبوحه افزایش قتل روزنامه‌نگاران در این کشور، به قطعنامه پارلمان اروپا که خواستار افزایش حمایت‌ها از مطبوعات و مدافعان حقوق بشر شده بود، انتقاد کرد و آن را مداخله در امور داخلی مکزیک عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دولت آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، در واکنش به قطعنامه‌ای که روز پنجشنبه توسط پارلمان اروپا تصویب شد، از مقامات پارلمان اروپا خواست که از انتشار هرگونه پیامی که به مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها تهمت زده و جو علیه آنان را تشدید می‌کند، خودداری کنند.

او در ادامه نامه خود به مسائل دوجانبه و جهانی پرداخت و از کشور‌های غربی برای فرستادن سلاح به اوکراین در بحبوحه جنگ روسیه انتقاد کرد و گفت: «دفعه بعد، دقت کنید و قبل از رای دادن به قطعنامه‌هایی که به شما داده می‌شود، آن را خوب بخوانید و فراموش نکنید که ما دیگر مستعمره کسی نیستیم. مکزیک یک کشور آزاد و مستقل است و اصول برابری و دموکراسی رعایت می‌شود. دولت حقوق بشر را نقض نمی‌کند و هیچ کس در اینجا سرکوب نمی‌شود»

این قطعنامه پارلمان اروپا در حالی صادر شد که از آغاز سال ۲۰۲۲ شش روزنامه نگار در مکزیک کشته شدند و مکزیک را به مرگبارترین کشور جهان برای روزنامه نگاران تبدیل کرده است.

اما لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک میگوید که دولت نقشی در کشته شدن این روزنامه نگاران ندارد و آن‌ها توسط عناصر گروه‌های جنایتکار کشته شده اند. خبرنگاران اغلب هدف حمله کارتل‌های مواد مخدر مکزیک قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Cyprus
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
صد در صد آمریکا از کارتلا حمایت میکنه همونطور که از داعشیا میکنه
آخرین اخبار