بررسی تخلفات واگذاری جنگل در قلعه رودخان فومن

تخلفات واگذاری جنگل در قلعه رودخان فومن در نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع گیلان بررسی شد.

نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع دادگستری استان با موضوع بررسی تخلفات واگذاری جنگل در قلعه رودخان شهرستان فومن برگزار شد.

حجت الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: در بازدید چند روز اخیر از قلعه رودخان، تخلفات متعدد فردی که صیانت از این منطقه در قالب شرکت به او واگذار شده بود، بررسی شد.

به گفته او، به علت نبود نظارت و غارتگری فراوانی که این منطقه اتفاق افتاده است و محکومیت‌های کیفری متعدد این فرد در چند سال گذشته، شخص مورد نظر فاقد صلاحیت مدیریت منطقه توریستی قلعه رودخان است.

رئیس شورای قضایی استان گیلان گفت: صاحب این شرکت متخلف و مجرم است و از امروز به لحاظ قانونی هیچ گونه فعالیتی در این مکان ندارد و در مزایده‌های آینده نیز نمی‌تواند شرکت کند.

حجت الاسلام خلیلی دستور داد کمیته‌ای متشکل از سازمان محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی و منابع طبیعی استان تشکیل و اداره این منطقه با نظارت دستگاه قضایی شهرستان به فردی امین واگذار شود تا در روز‌های آینده فرد جدیدی برای مدیریت آن انتخاب شود.

جلسه بررسی مشکلات پارک جنگلی قلعه رودخان فومن

او همچنین تأکید کرد: نهاد‌های مربوطه در اسرع وقت و از طریق قانونی و اجرای مزایده، سرمایه گذار مناسبی را جهت مدیریت مجتمع تفریحی قلعه رودخان معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.