۹۲ دستگاه کمک ناوبری برای ایمنی تردد کشتی‌ها در آب‌های استان بوشهر مستقر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از استقرار ۹۲ دستگاه کمک ناوبری در آب‌های خلیج‌فارس برای ایمنی تردد کشتی‌ها در آب‌های استان بوشهر خبر داد.

سیاوش ارجمندزاده گفت:  ایمنی تردد شناور در آبراهه استراتژیک خلیج‌فارس یکی از سیاست‌های مهم بنادر و دریانوردی است.

او می گوید: سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان مرجع دریایی کشور، در حوزه تأمین ایمنی آبراهه خلیج‌فارس و دریای عمان برای تردد شناور‌ها توجه ویژه‌ای دارد و سیستم‌های ایمنی مستقر کرده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اکنون شناور امداد و نجات دریایی و آتش‌خوار در بنادر مختلف استان بوشهر فعال هستند و خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای ارتقاء ایمنی تردد شناور‌ها و کشتی‌های مختلف تجاری، صیادی، خدماتی در خلیج‌فارس، علائم کمک ناوبری در نقاط مختلف آبراهه خلیج‌فارس نصب و راه‌اندازی شده.

ارجمندزاده می گوید:  ۱۰ فروند شناور ویژه جست و جو و نجات دریایی و اطفاء حریق در بنادر استان بوشهر مستقر شده. همچنین ۵ ایستگاه رادیویی نیز برای خدمات‌رسانی به دریانوردی در بنادر استان بوشهر ایجاد شده.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، استقرار ۳ فروند شناور ویژه جست و جو و نجات دریایی، انعقاد قرارداد برای استفاده از خدمات پهپادی، اعزام «جایروپلین» هواپیمای فوق سبک برای خدمات‌رسانی و استقرار بیش از ۷ فروند شناور اطفاء حریق را از اقدامات موثر دانست.

ارجمندزاده گفت: در حوزه استحفاظی آب‌های خلیج‌فارس جنوب استان بوشهر سامانه بویه در مناطق دریایی عسلویه، دیر، کنگان و بویه لترال حوضچه پارس و پتروشیمی برای تردد کشتی‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.