تاکید وزیر کشور بر محور اقتصاد شدن آذربایجان شرقی

وزیر کشور گفت: آذربایجان شرقی باید محور اقتصاد و فرهنگ برای کشور‌های همسایه باشد.

آقای وحیدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان و تبریز به عنوان نقطه آرمانی برای مردم منطقه محسوب می‌شود و این استان باید محور صادرات، صنعت، معنویت و فرهنگ برای کشور‌های همسایه باشد.

 رفع معضلات مربوط به طرح‌های عمرانی و واحد‌های صنعتی و تولیدی در گرو خلاقیت مدیران استان در استفاده از امکانات و اختیارات قانونی و نیز جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است.

وی دستور‌های لازم را برای حل‌وفصل برخی از مشکلات مهم به معاونان خود و مسئولان استانی صادر کرد.

این منطقه در ابعاد مختلف نباید رتبه‌ای پایین‌تر از سوم در میان استان‌ها داشته باشد.

با توجه به قابلیت‌های آذربایجان و موقعیت خاص آن در منطقه، مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا اگر رتبه‌های پایینی برای این استان ثبت شده است، به سرعت ارتقا یافته و جایگاه واقعی خود را باز یابد.

 از مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی درخواست می شود تا با خلاقیت و ابتکار عمل خود زمینه‌های رشد و توسعه را فراهم کرده و از دل بستن به تهران و اعتبارات محدود مالی آن اجتناب کنند؛ چون با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی استان، توان توسعه در منطقه بسیار وسیع است.

 جلب و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و خارجی  لازمه توسعه آذربایجان است.

امکانات و منابع مالی دولت محدود است و به هیچ عنوان کفاف توسعه شتابان را نمی‌کند بر همین اساس جذب این سرمایه‌ها و نیز همکاری و جذب منابع مالی بانکی باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

 دولت سیزدهم و وزارت کشور هر آن‌چه در توان دارد برای توسعه استان‌ها به کار می‌بندد و در این جهت بسیاری از اختیارات مرکز به استانداری‌ها و دستگاه‌های استانی تفویض شده است.

دستگاه‌های استانی اگر کمبود و یا ایراد‌هایی در این حوزه دارند، باید جمع‌بندی کرده و به وزارت کشور ارسال کنند تا زمینه‌های رفع مشکلات از مرکز فراهم شود و ما در این زمینه به سرعت وارد عمل خواهیم شد.

 یکی از مهمترین ماموریت‌های دولت  تضمین و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

ما در تلاش هستیم تا هیچ مانع و مشکلی برای فعالیت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در استان‌ها وجود نداشته باشد.

با توجه به تلفات سنگین تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی که رتبه‌های نخست به لحاظ خسارات مالی، مصدومیت و فوتی‌ها را در کشور دارد ، در این زمینه و با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی باید تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

به همین منظور در ایام تعطیلات نوروزی که میزان ورودی مسافران به آذربایجان شرقی بیشتر می‌شود، ایجاد محدودیت‌های ترافیکی ضروری است و با توجه به اینکه بیشتر تصادفات جاده‌ای بین ساعات ۱۸ تا ۲۲ روی می‌دهد، هماهنگی‌های لازم بین‌دستگاهی برای محدودیت‌های ترافیکی در این ساعات اجرایی شود. 

وحیدی همچنین دستور اختصاص بودجه ویژه برای خط‌کشی ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی مواصلاتی آذربایجان شرقی و همچنین اخذ مجوز واگذاری مسئولیت مرکز ماده ۱۶ به اداره کل بهزیستی استان را صادر کرد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در خصوص وضعیت واحد‌های تولیدی و صنعتی و روند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی استان و مشکلات آنها، فرمانده نیروی انتظامی استان در خصوص وضعیت محور‌های مواصلاتی و تصادفات جاده‌ای استان و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص تمهیدات صورت‌گرفته برای سفر‌های نوروزی به ارائه گزارش پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.