محسن رضایی‌: زنجیره تولید ثروت باید متحول شود

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: باید زنجیره تولید ثروت ایجاد کنیم تا درآمد مردم تبدیل به پس‌انداز شود و مصرف گرایی از بین برود.

محسن رضایی در همایش ملی مدیریت جهادی گفت : ما در دولت سیزدهم اولین اصلاحات اقتصادی را در حوزه بازرگانی شروع کردیم، چراکه تجارت برای ما مهم است اما کارآفرینان نیز باید به دولت کمک کنند.

به باور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور یکی از اصطلاحات تجاری مهم برای ایران تشکیلات تجار امین است که می‌تواند به نقش آفرینی کارآفرینان جدید کمک کند. مسئله دوم نیز هزینه‌های دولت و ۱۸۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه‌ای است که داریم و باید حل شود.

پیش از این مرکز پژوهش ‌های مجلس دی امسال اعلام کرد کسری بوجه ۱۴۰۱ بین ۳۰۰ تا ۶۰۰‌هزار میلیارد تومان خواهد بود و دولت سیزدهم برای کاهش کسری بودجه با شرایط سختی مواجه است.

رضایی همچنین با بیان اینکه کسری صندوق‌های بازنشستگی تا پایان ۴ سال به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، به بازنشستگان اطمینان داد در سال‌های آینده درآمد پایداری داشته باشند.

دیروز نیز علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: با توجه به مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار، خواهان تعیین میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی قبل پایان سال جاری هستیم.

مسئله محرومیت زدایی و عدالت نیز موضوع دیگری بود که معاون اقتصادی رئیس‌جمهور آن را از برنامه‌های اصلاحاتی دولت دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
از شعار و باید و دستور به ارواح خسته نشدید؟؟؟؟
آخرین اخبار