آماده باش نیرو‌های اجرایی محیط زیست برای ایام نوروز در اردبیل

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: درایام تعطیلات نوروزی گشت‌های ویژه حفاظت محیط زیست استان در حوزه پایش و یگان حفاظت فعال هستند.

حسن قاسم پور گفت: گشت‌های ویژه حفاظت محیط زیست استان در حوزه پایش و یگان حفاظت در آماده باش کامل هستند و در حوزه آموزش نیز این اداره کل برنامه‌هایی را جهت تنویر افکار عمومی و ایجاد حساسیت نسبت به حفظ محیط زیست در بین مردم، خصوصاً گردشگران نوروزی اجرا خواهند کرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه شورای معاونین یگان حفاظت محیط زیست استان مستقر در ۱۵ پاسگاه محیط بانی در ایام تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل قرار دارند و در ایام نوروز گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت به منظور جلوگیری از تخلفات محیط زیست در مناطق از جمله شکار و صید، زنده گیری حیات وحش، تخریب، تصرف و آتش سوزی تشدید خواهد شد.

قاسم پور می‌گوید: در همین راستا گشت‌های حفاظت محیط زیست استان در حوزه نظارت و پایش نیز بمنظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی فعال خواهد بود.

او گفت: در صورت داشتن مجوز از ستاد کرونا در این ایام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، طرح بازدید رایگان مسافران نوروزی از موزه تاریخ طبیعی استان و آشنایی افراد با تنوع زیست جانوری و گیاهی استان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می‌گوید: هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است و در این راستا مردم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن‌های ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار