توزیع بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی در شهرستان بهار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار گفت:بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی از ابتدای سال در بین دامدارای‌های این شهرستان توزیع شده است.

 عبدالحسین اکبری گفت: برهمین اساس در این مدت بیش از ۸ هزار و ۹۹۴ تن نهاده دامی شامل جو، سبوس، ذرت و سویا و همچنین ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن کنسانتره دامی تهیه و با قیمت یارانه‌ای در میان دامداران روستایی شهرستان توزیع شده است.

او گفت: توزیع این میزان نهاده دامی با محوریت شرکت‌های تعاونی دامداران، گاوداران و اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان بهار و با هدف کمک به دامداران برای کاهش اثرات ناشی از خشکسالی و تداوم تولید محصولات پروتئینی در میان کشاورزان و دامداران انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: سال زراعی گذشته به علت بروز خشکسالی شاهد کاهش چشمگیر تولید علوفه از جمله کاه و جو در بخش کشاورزی این شهرستان بودیم و همین امر تاکیدی بر لزوم تامین و توزیع مناسب نهاده‌های دامی برای استفاده در دامداری‌های منطقه است.

به گفته  اکبری کاهش تولید علوفه و افزایش تقاضا از جمله دلایل اصلی برای اقدام جهادکشاورزی شهرستان بهار در راستای تهیه و توزیع مناسب نهاده‌های دامی در بین دامداری‌های این شهرستان است.

شهرستان بهار از توابع استان همدان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.