مشارکت خیّران راه ساز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه راه یکی از محورهای توسعه بوده و در این بخش از ظرفیت خیّران راهسازی باید استفاده کرد، گفت: تاکنون خیّران در این بخش ۱۰۰ میلیارد ریال کمک کردند و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز به این میزان اضافه می‌شود.

سید محسن حمزه لو گفت: ۱۰۰ میلیارد از این میزان کمک خیّران برای بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو که به عنوان یکی از محور‌های منشعب از کریدور بزرگراهی غرب بوده، صرف شده است.

حمزه لو می گوید: ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای محور جنوب استان در محور‌های منتهی به مهاباد است و توسط شرکت پتروشیمی هزینه خواهد شد.

حمزه لو با اشاره به اینکه مذاکراتی برای جذب سرمایه‌گذار در بخش راه با کارخانه قند نقده و برخی بانک‌ها انجام شده است، گفت: مجموعه راه و شهرسازی استان از ظرفیت مالی و اعتباری ملی و استانی، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و خیّران راهسازی استفاده می‌کند تا عرصه زیر ساخت های حمل و نقل جاده‌ای منطقه متحول شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌گیری از مزیت‌های موقعیت جغرافیایی استان در عرصه حمل و نقل، یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار تعریف شده که تلاش می‌شود با تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی این امر محقق شود.

حمزه‌لوگفت: با توجه به این که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشور‌های همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.