خراسان جنوبی پذیرای روزانه ۱۳۰ هزار مسافر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: استان آمادگی پذیرایی روزانه بیش از ۱۲۹ هزار مسافر نوروزی را دارد.

رمضانی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: امسال به دلایل متعدد از جمله اینکه ۲ سال به دلیل شیوع کرونا سفر‌های نوروزی لغو شده بود و هم چنین از سال آینده به مدت حدود ۳ سال ماه رمضان در نوروز خواهد بود امسال استان با موج بزرگی از مسافران نورورزی همراه خواهد بود.

او گفت: پیش بینی می‌شود در آغاز نیمه اول فروردین مسافران زیادی با هدف مسافرت به استان یا سفر به مشهد این استان را برای اقامت نوروزی انتخاب کنند که تمام امکانات برای استقبال از این مسافران پیش بینی شده است.

رمضانی گفت: هم اکنون ۸۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان ظرفیت پذیرش روزانه هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی را دارند، ظرفیت اقامت در هتل‌ها ۲۴۵ اتاق با ۵۷۴ تخت و ظرفیت مهمان پذیر‌ها ۲۳۴ اتاق با ۶۴۰ تخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ظرفیت اقامت در امکانات آموزش و پرورش ۱۰ هزار و ۵۹۰ نفر و ظرفیت اسکان سایر اقامتگاه‌ها ۱۴ هزار و ۸۷۰ نفر است.

او گفت: استان پذیرش اقامت روزانه ۱۲۹ هزار و ۷۳۹ مسافر نوروزی را دارد.

رمضانی گفت: ۴۷ پایگاه انتظامی ناجا برای خدمت رسانی به مسافران، ۳۴ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در سطح جاده ها، ۴۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۷ پایگاه امداد خودرو برای کمک رسانی در این ایام فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۱۲ قاضی کشیک، ۱۱ شورای حل اختلاف، ۱۵ داروخانه شبانه روزی و ۴۴ شرکت بیمه برای ارائه خدمات فعال هستند

او گفت: ۱۹ راهدار خانه، ۳۷ پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر با مشارکت دستگاه‌های متولی، ۱۹ پایگاه اطلاع رسانی به صورت متفرقه فعال هستند.

رمضانی گفت: ۳۳ ناظر دانشگاه علوم پزشکی بر بهداشتی بودن رستوران‌ها و ۷۷ ناظر با موضوعات متعدد در سطح استان فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.