تحریم روسیه علیه بایدن و مقامات آمریکایی

وزارت خارجه روسیه از اعمال تحریم‌های مستقیم بر اشخاص و مقامات آمریکایی خبر داد.

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد آمریکایی را در فهرست تحریمی قرار داده است که آن‌ها را از ورود به این کشور منع می‌کند.

به گزارش رویترز، لوید آستین وزیر دفاع، ویلیام برنز، رئیس سیا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در فهرست ۱۳ نفری روسیه قرار دارند. این فهرست در واکنش به تحریم‌های واشنگتن علیه مقامات روسی تدوین شده است.

با این حال وزارت خارجه روسیه گفته است که روابط رسمی خود را با واشنگتن حفظ کرده و در صورت لزوم از برقراری تماس‌های سطح بالا با افراد موجود در لیست اطمینان حاصل می‌کند.

گفتنی است از آغاز عملیات حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های شدید از سوی کشور‌های بلوک غرب علیه روسیه وضع شده است. اتحادیه اروپا تاکنون چهار بسته تحریمی علیه روسیه تصویب کرده که موارد گوناگونی از جمله صادرات کالا‌های لوکس و صنعت فولاد روسیه را شامل می‌شود. آمریکا نیز نفت و گاز روسیه را به همراه تعدادی از نخبگان سیاسی این کشور تحریم کرده است.

امروز نیز وزارت خزانه داری آمریکا از افزودن نام ۱۵ فرد و نهاد جدید روسی به لیست تحریم‌های خود خبر داد. هر چند آمریکا اعلام کرده روس‌های مرتبط با توافق هسته‌ای ایران را تحریم نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار