دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان:

دستمزد کارگران با هزینه‌های معیشتی‌شان متناسب نیست

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان گفت: دستمزد تعیین شده برای کارگران در سال آینده، همچنان با هزینه‌های معیشت آنان فاصله دارد.

ماشاالله زهتابی گفت: دستمزد و مجموع مزایای مصوب برای کارگران در شورای‌عالی کار برای سال آینده، از هم‌اکنون ۲۸ درصد کمتر از رقم مد نظر دولت برای هزینه‌های خانوار و ۴۴ درصد کمتر از هزینه معیشت مورد نظر نمایندگان کارگران است.

او در جمع هیئت اجرایی و نیرو‌های کادر اجرایی خانه کارگر کاشان گفت: کارگران در صورت حذف توزیع عادلانه ارز در سال آینده هر آنچه را که به حقوقشان اضافه شده در همان ماه فروردین هزینه معیشت خواهند کرد.

با تصویب شورای عالی کار، حداقل حقوق کارگران ۵۷.۴ درصد، کمک هزینه مسکن از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان و بن کارگری از ۶۰۰ هزار به ۸۵۰ هزارتومان افزایش یافت.

دبیر خانه کارگر کاشان می‌گوید: ما از مواضع و دستاورد‌های نمایندگان کارگری شورای عالی کار حمایت می‌کنیم، اما باید همچنان تلاش کنیم فاصله درآمد کارگران و هزینه‌های خانوار را کاهش دهیم.  

زهتابی معتقد است: با تصویب قانون کار از سال ۶۹ هر ساله فاصله درآمد و هزینه‌های جامعه کارگری زیاد شده و اصلاح این شکاف عمیق، سال‌ها زمان می‌برد.

دستمزد سال ۱۴۰۱ با وجود افزایش حدود ۵۰ درصدی برای تمام کارگران مزدبگیر مشمول قانون کار، همچنان در بین گروه‌هایی از جامعه کارگری معترضانی دارد.

برچسب ها: حقوق کارگران ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.