مدیریت پسماند در استان اردبیل اصولی نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با انتقاد از وضعیت غیراصولی مدیریت پسماند در استان، بر انجام تخصصی و کارشناسی این اقدام با منطقه‌ای کردن مدیریت پسماند‌ها تاکید کرد.

سید کمال الدین میرجعفریان گفت: جزیره‌ای عمل کردن در مدیریت پسماند‌ها آسیب‌زا بوده و باید با منطقه‌ای کردن مدیریت پسماند نکات فنی، علمی و اقتصادی در این راستا مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: هر شهرستان نباید به تنهایی به دفن غیراصولی پسماند خود اقدام کند و باید با مرکزیت چند شهرستان، پسماند‌های شهرستان‌ها جمع آوری و در راستای جذب سرمایه گذار برای بازیافت و اقتصادی شدن این پسماندها، اقدامات لازم برنامه ریزی و عملیاتی شود.

میرجعفریان می‌گوید: دفن غیراصولی و مدیریت نامناسب پسماند‌ها در شهرستان‌های مختلف موجب آسیب جدی به منابع طبیعی و بافت‌های گیاهی می‌شود و لازم است اقدامات در راستای مدیریت مناسب، تسریع شود.

او گفت: با توجه به مدیریت نامناسب و گسترده شدن برخی زباله‌ها از جمله پلاستیک در دشت‌ها، فضا‌های جنگلی و پوشش گیاهی، جلب همکاری مردمی، سمن‌های زیست محیطی و دستگاه‌های اجرایی با محوریت متخصصان محیط زیست برای مدیریت وضعیت، ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل پویش عمومی و فرهنگ سازی برای مشارکت جمعی جهت پاکسازی فضا‌های مختلف شهر‌های استان را مورد تاکید قرار داد و خواستار مشارکت رسانه‌های مجازی، مکتوب و صدا و سیما برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این خصوص شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.