در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بر قیمت درج شده روی اجناس باید نظارت شود

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران از عدم نظارت کافی بر قیمت درج‌ شده روی اجناس خبر داد.

آقای محمد جلال الدین شکریه گفت:  به هر حال با درج  قیمت مصرف‌کنندگان رویکالا مردم با مقایسه این دو عدد می‌توانند به قیمت دسترسی داشته باشند، بنابراین امروز یکی از مشکلاتی که طرح درج قیمت تولید بر روی کالا دارد این است که قیمت نهایی کالا مشخص نیست؛ چرا که مردم از میزان سود اصناف و هزینه توزیع کالا و موارد دیگری  که در قیمت کالا اثرگذار هستند، اطلاع دقیقی ندارند.
 
به گفته نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران، متأسفانه بر قیمت درج‌شده روی اجناس  نظارتی نمی‌شود و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید میزان این قیمت‌ها را کنترل کند، برای تهیه و خرید یک کالا توسط مصرف‌کننده با درج تنها قیمت تولید هزینه حمل، توزیع و درصد سود واحد‌های صنفی نامشخص می‌ماند و این مشکلی است که ما در اتاق اصناف با آن مواجه هستیم.
 
او می گوید، طبق قانون تولیدکننده باید ۲۴ درصد فاصله بین درب کارخانه و مصرف کننده باشد، اما تخفیف‌های فروشگاهی نشان می‌دهد که قیمت مصرف کننده واقعی نیست.
 
طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا در ۶ مرحله اجرا می‌شود که تاکنون بیش از ۷ هزار قلم کالا مشمول این طرح شده‌اند. سازمان امور مالیاتی مبنای دریافت مالیات را از قیمت روی کالا تعیین می‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
جریمه کنید و یا مغازه شونو پلمپ کنید دیگه گرونفروشی نمی کنند.
آخرین اخبار