قدیمی‌ترین پرونده قصاص کشور، پای چوبه دار به عفو ختم شد

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: قدیمی‌ترین پرونده قصاص کشور با گذشت اولیای دم از ٣ محکوم به قصاص در ارومیه به عفو ختم شد.

ناصر عتباتی در جلسه سازش پرونده قتل عمد گفت: هر چند که وظیفه دستگاه قضایی اجرای حدود، احکام الهی و قوانین جاری کشور هست و باید برای برقراری نظم، احکام صادره از دادگاه‌ها خصوصاً در امور جنایی را به مرحله اجرا بگذارد، لکن وظیفه اخلاقی و انسانی و شهروندی ما و هر کسی هست که برای اصلاح ذات البین و برقراری دوستی و سازش تلاش و طرفین پرونده را به سازش دعوت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی می گوید: در این پرونده، حکم قصاص نفس ۳ نفر محکوم که مرتکب قتل عمد شده بودند صادر و پس از سیر تمام مراحل آماده اجرای حکم بود و موعد اجرای حکم نیز روز بعد بود.

وی گفت: تلاش‌های گروه سازشی که تعداد قریب به حدود ۶۰ نفر از روحانیون و ریش سفیدان محلی و ائمه جمعه و فرماندهان سپاه وبسیج و تعدادی از فعالان اجتماعی مسولین عالی قضایی استان و مدیران زندان‌های استان و مردم منطقه بودند در جلسه‌ای که تا پاسی از شب به طول انجامید شامل نتیجه قطعی نشد و مراتب موکول به ساعات آینده شد تا اینکه لحظات نفس گیر اجرای قصاص نفس در زندان ارومیه فرا رسید و هر سه محکوم علیه توسط مامورین اجرا پای چوبه دار حاضر شدند.

رئیس کل دادگستری استان می گوید: همه حضار در بهت و نگرانی و دلشوره بودند و کاری از کسی بر نمی‌آمد تا اینکه آخرین تلاش‌ها برای سازش انجام شد و لحظه‌ای که همه منتظر آن بودند اتفاق افتاد و مهر الهی در دل اولیای دم نشست و همگی از اجرای قصاص نفس منصرف شدند و رضایت خود را اعلام و ۳ نفر محکوم حیاتی دوباره یافته و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

امسال بیست و هشت پرونده قتل عمد در استان آذربایجان غربی به سازش ختم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.