زلنسکی برای اولین بار در پارلمان آلمان سخنرانی کرد

رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار و به صورت ویدئویی در پارلمان آلمان سخنرانی و درخواست کمک نظامی کرده است.

زلنسکی در سخنرانی خود تاخیر در عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را مانعی دانست که این اتحادیه پیش روی اوکراین گذاشته است و گفت برخی تحریم‌ها و حمایت‌ها برای توقف جنگ خیلی دیر اعمال شدند.

به گزارش الجزیره، زلنسکی ضمن درخواست از آلمان برای ایفای نقش رهبری در توقف جنگ گفت: «برای غلبه بر مخمصه کنونی به حمایت جهانی نیاز داریم و اروپا باید اقدامات بیشتری برای اوکراین انجام دهد».

زلنسکی در سخنرانی خود مدعی شد روسیه در حال تخریب مدارس و بیمارستان‌های اوکراین است و کمک‌های بشردوستانه امکان ورود به مایوپول را ندارند.

رئیس جمهور اوکراین در حالی از آلمان درخواست کمک می‌کند که روز گذشته، استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان گفت برلین با ایده اعزام نیرو‌های حافظ صلح ناتو به اوکراین کاملا مخالف است و آن را خط قرمز خود می‌داند. وی گفت: «اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان به وضوح بار‌ها اعلام کرده است که نیرو‌ها یا سربازان ناتو به خارج از کشور‌های عضو ناتو یا اوکراین اعزام نمی‌شوند و این مسئله کاملا روشن است».

سخنرانی مجازی ولودیمیر زلنسکی در بوندستاگ، به دنبال درخواست مستقیم وی از رهبران آلمان انجام می‌شود. پیش از این زلنسکی در پارلمان کانادا و آمریکا سخنرانی کرده و خواستار تحریم‌های شدید‌تر علیه کرملین شد.

موضع آلمان در قبال جنگ اوکراین چه بوده است؟

به گزارش دویچه وله، از ابتدای آغاز عملیات نظامی روسیه، آلمان تنها با «ارسال سلاح» به اوکراین موافقت کرده است. این کشور تا کنون هزار سلاح ضد تانک، ۵۰۰ موشک زمین به هوا و دو هزار و ۷۰۰ موشک متعلق به دورای شوروی را به اوکراین ارسال کرده است.

با این حال، آلمان با تاکید بر اینکه کاهش تنش مسأله ای حیاتی است، مخالف جدی دخالت ناتو در جنگ اوکراین است. در اوایل ماه جاری، لهستان پیشنهاد داده بود که ۲۸ جت جنگنده میگ خود را با استفاده از پایگاه هوایی آمریکا در آلمان به اوکراین بفرستد؛ مشروط بر اینکه ناتو از این اقدام حمایت کند. اما هم آلمان و هم آمریکا از حمایت از این پیشنهاد خودداری کردند. اولاف شولتس در آن زمان گفت: «ما می‌خواهیم تنش را کاهش دهیم و شاهد پایان این درگیری باشیم».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی گدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
این دلقک هم این چند روز دور افتاده تو مجلس این کشور و اون کشور سخنرانی می‌کنه. غربیهای گدا گشنه هم که همینطوری تو گل گیر کردند و توان گرانی بیشتر سوخت و مواد غذایی و فلزات کمیاب رو ندارند فقط تشویقش می‌کنند. البته بایدن علاوه بر تشویق از راه دور دعاش هم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
وتو ای زلنسکی:از اول بیانات حرفهات شاخ شونه کشیدنت برای پوتین اشتباه بود و تو بیش از حد اعتماد به کشورهای غربی وامریکا داده بودی حالا بیا جمش کن تو خرس سیبری را از خواب بیدار کردی اون خرس سیبری واسه سه منطقه قانع نخواهد تا دیر نشده حتی به صررتان هم باشه به توافق برسید اون خرس سیبری سه منطقه را میخواد تو یکی هم بزار روش بشه چهارتا سخاوتمندی حاتم بخشی واسه بمونه .بگید خدا بده برکت این جنگ را تمام کنید یادت باشه یک ضرب المثلی هست میگه (از کجای ضرر برگردی منفعت است) .والسلام
آخرین اخبار